• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Dc1986

Omega
Provade en 46mm aquis idag i stål på jobbet! Riktigt trevlig måste jag säga då jag aldrig provat en. Men tyckte den bar stort!

Nu när ja är hemma och dragit på min 47mm kloss så känns den klart mindre(trots diametern)
IMG_1258.JPG


IMG_1260.JPG


Men de är klart! Höjden på den här tjockisen gör ju sitt :D

IMG_1252.JPG
Så jäkla brutal :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Kjöpte precis min första riktiga klocka, en beggad svart Oris Aquis Date som var köpt från AD i mars 2017. Jätte nöjd med klockan, super snygg! Enda jag undrar över er at första dygnet gikk den ganske exakt 15 sek snabbt, nu efter nestan 2 dygn (46 timmar) går den 26 sek for snabbt. Er det normalt? Leste nånstans at en klocka kan gå lite snabbt när den er ny, men den er jo endå 6 mnd gammal. Vet heller inte om den har legat i en låde i några dager/veckor före jag köpte den. Borde jag kolle upp det hos en AD eller venta lite å se om det blir bättre?
*Beklager på forhånd for min Norsk/svenska mix.
 

Bilagor

  • IMG_3909.JPG
    IMG_3909.JPG
    133.7 KB · Visningar: 72
Oris anger en tolerans om -5 till +20 spd för icke kronometercertifierade verk. Du kan ju prova att placera den i olika positioner under natten för att se om det blir bättre.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Det ska jeg forsöke, men gjör egentlig ikke så mye sånlenge det ikke er noe feil på klockan :)

En annan fråga, jeg har et helt ny oanvänd länk som fortfarande har skydsplast på spännan. Vad tror ni jag kan sälja den för?
Om jag väljer att behålla länken, kommer det ha stor betydelse om den er lite använd, men bra skick eller oanvänd om jag säljer klockan med både gummi och länk?
 

Lyfali

Cartier
Det ska jeg forsöke, men gjör egentlig ikke så mye sånlenge det ikke er noe feil på klockan :)

En annan fråga, jeg har et helt ny oanvänd länk som fortfarande har skydsplast på spännan. Vad tror ni jag kan sälja den för?
Om jag väljer att behålla länken, kommer det ha stor betydelse om den er lite använd, men bra skick eller oanvänd om jag säljer klockan med både gummi och länk?
Har egentligen inte någon koll på va länken går för beggat, men kanske en tusing? de kostar ju typ 2k hos AD om jag inte missminner mig.
men ey nu när du skaffat dig en riktig klocka, borde du även testa den på länk, jag har både länk och gummi och jag har aldrig provat gummit så nöjd är jag med länken, och den är ju brutalt snygg på båda.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Har egentligen inte någon koll på va länken går för beggat, men kanske en tusing? de kostar ju typ 2k hos AD om jag inte missminner mig.
men ey nu när du skaffat dig en riktig klocka, borde du även testa den på länk, jag har både länk och gummi och jag har aldrig provat gummit så nöjd är jag med länken, och den är ju brutalt snygg på båda.

Länken går for ca 5000kr hos AD, men kommer nog prova med länk också. Ser jo ut som en annan klocka :)
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Kjöpte precis min första riktiga klocka, en beggad svart Oris Aquis Date som var köpt från AD i mars 2017. Jätte nöjd med klockan, super snygg! Enda jag undrar över er at första dygnet gikk den ganske exakt 15 sek snabbt, nu efter nestan 2 dygn (46 timmar) går den 26 sek for snabbt. Er det normalt? Leste nånstans at en klocka kan gå lite snabbt när den er ny, men den er jo endå 6 mnd gammal. Vet heller inte om den har legat i en låde i några dager/veckor före jag köpte den. Borde jag kolle upp det hos en AD eller venta lite å se om det blir bättre?
*Beklager på forhånd for min Norsk/svenska mix.
Grattis till ett bra köp. Jag skulle vänta några veckor för att se om det blir någon skillnad.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Länken går for ca 5000kr hos AD, men kommer nog prova med länk också. Ser jo ut som en annan klocka :)
Kan vara klokt att behålla länken. Som du skriver blir det som en annan klocka.
Jag köpte med länk, köpte sen gummi som jag byte till, och byte sen tillbaks till länk efter ett halvår. Blir lite som att få en ny klocka när man byter, och den känslan är ju gratis i detta fallet.
 
Hämtade precis ut min TREDJE Oris Aquis, denna gång i uppdaterad utgåva med nya länken samt lite andra polerade detaljer. Denna version blev den med den mattsvarta keramiska vridringen samt mattsvart urtavla. Dock efter att använt 38-41mm klockor så känns den rätt krallig nästan så att jag blir osäker på om jag ska returnera den eller ej. Vad tycker ni?

q5chqcG.jpg
 

Lyfali

Cartier
Hämtade precis ut min TREDJE Oris Aquis, denna gång i uppdaterad utgåva med nya länken samt lite andra polerade detaljer. Denna version blev den med den mattsvarta keramiska vridringen samt mattsvart urtavla. Dock efter att använt 38-41mm klockor så känns den rätt krallig nästan så att jag blir osäker på om jag ska returnera den eller ej. Vad tycker ni?

q5chqcG.jpg
lämnar du tillbaka den kommer du förmodligen ångra dig? du har ju haft 3 stycken säger du ju, uppenbarligen vare något som saknades när du inte hade dem :p!.

Tycker den sitter perfekt.
 
lämnar du tillbaka den kommer du förmodligen ångra dig? du har ju haft 3 stycken säger du ju, uppenbarligen vare något som saknades när du inte hade dem :p!.

Tycker den sitter perfekt.
Jag är allt en orolig själ som aldrig blir riktigt nöjd, eller alltid tycker att gräset är grönare på andra sidan. Nu blev det faktiskt ett byte denna gång blev inte lika förälskad och iom att jag inte är van med den stora storleken blev det ändå en Oris i form av 65 Divers 40mm som kommer imorgon :)!
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Har min Oris Aquis Date på Köp & Sälj men funderar på att dra tillbaka den. Skulle dock vilja testa den på länk också. Ingen som vill sälja sin länk eller byta mot Oris-gummit?
 

Valentin N

Breitling
Funderar på en Oris Aquis Date. Såg att de är rätt billiga på RegaWatches just nu. Nån som köpt därifrån?

11800 med länk (Black/orange) känns ju helt klart överkomligt. Finns det nåt nytt eller begagnat som matchar det i prisvärdhet? Även bland andra märken också såklart.
 

Valentin N

Breitling
Då skulle i alla fall jag inte handla där. Inte ens gråhandlare mao.

Från deras sida så får man själv avgöra om det är en aktör man vill köpa av. De är ju raka med infon även om man får leta lite.

"Vid köp av ny klocka medföljer alla originaltillbehör som boxar, manual och certifikat mm, detta visas också på bild i objektsbeskrivningen. Certifikatet är ej ifyllt/daterat då detta endast får göras av auktoriserad återförsäljare."
 
Topp