• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Dc1986

Omega
IMG_20170811_111040.jpg
här har vi min kärlek som följt med mig 19 mil de senaste dagarna till fots uppe i fjällen, detta är mellan Staloloukta och Duottar.
Snygg bild och älskar Klockan ;)
 

Dc1986

Omega
Jag är inne på min sjunde Oris och den här har jag haft sen -13 då min fru åkte 24 mil för att köpa den och det är givetvis en keeper. Vet inte varför jag fastnat för Oris men prisvärda klockor och rejäl kvalitee. Den här har varit mest i saltvatten :)
20170825_185016.jpg

Förstår dig, vissa fastnar för Oris komplett andra inte men det är helt klart kvalité på dem. Gilla Gröna färgen. Vill utöka min samling med en Grön Aquis SSD. (kör orange idag).
 

markus90

Breitling
Helt klart av intresse! Tyvärr är det 22 mm lug width på ovanstående band och jag sitter på 20mm så jakten får fortsätta! Stort tack för länken dock. Får ta en närmare titt när jag inte är på telefonen då det lär finnas fler trevliga alternativ på den sidan. :)
Hej, är du fortfarnde intresserad av textilbandet från oris har jag ett?
 

markus90

Breitling
Min nya Oris känns helrätt på armen, bara det att jag gärna vill ha det gröna textilbandet på 22 mm om någon har? Har ett Oris Olivegrönt textilband på 20 mm om någon är intresserad.
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg.jpeg
    FullSizeRender.jpg.jpeg
    148.4 KB · Visningar: 73
  • IMG_6645.JPG
    IMG_6645.JPG
    180.9 KB · Visningar: 68

Karlsson

Panerai
Provade en 46mm aquis idag i stål på jobbet! Riktigt trevlig måste jag säga då jag aldrig provat en. Men tyckte den bar stort!

Nu när ja är hemma och dragit på min 47mm kloss så känns den klart mindre(trots diametern)
IMG_1258.JPG


IMG_1260.JPG


Men de är klart! Höjden på den här tjockisen gör ju sitt :D

IMG_1252.JPG
 
Topp