• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Har inte läst om sixty five är ISO certifierad. Är den det så är det nog lugnt! Väntar på att min airdiver sbcm023 ska komma tillbaka från seiko. Men hade önskat mig en dykare med quartz och safirglas på 39mm, är i dagsläget svårt att hitta.

Tittade på oris pro pilot som vardagsklocka men var tyvärr lite för stor med sina 41mm.
En sån har jag varit sugen på men är ju inte så lätt att kläma på! Hur upplever du den jämfört med en skx typ?:)

En sån har jag varit sugen på men är ju inte så lätt att kläma på! Hur upplever du den jämfört med en skx typ?:)

Detta är offtopic. Men sbcm023 är betydligt mindre. Bär mer som 38mm medan t.ex skx007 bär större, runt 40mm men har ett tveksamt urverk. Dock känns sbcm023 som en cool retrodykare och jag gillar den skarpt. Har man större handleder (18cm och uppåt) så ser det nog konstigt ut. Klockan är kvalitet rakt igenom, bland det bättre för ca 3000kr. Dock har den hardlexglas så man kan glömma att leka i sand.

Hoppas oris kommer med en prisvärd dykare snart i mindre storlek.

• Like
Reactions: JDQ
Har inte läst om sixty five är ISO certifierad. Är den det så är det nog lugnt! Väntar på att min airdiver sbcm023 ska komma tillbaka från seiko. Men hade önskat mig en dykare med quartz och safirglas på 39mm, är i dagsläget svårt att hitta.

Tittade på oris pro pilot som vardagsklocka men var tyvärr lite för stor med sina 41mm.
Hydroconquest har väl i det utförandet?

Hydroconquest har väl i det utförandet?

Jo har tittat på den, fantastisk klocka för pengarna men är inte riktigt vän med urtavlan. Gillar seiko stucket och omega 300. Finns precista och CWC (som ska bära lite mindre?) men är inte heller helt kära i dom. Tycker att oris överlag har bra design och kvalitet men aningen för stora.

Edit: fortfarande offtopic :S

så, folket. Vilket är det snyggaste utförandet på en Aquis?

IMG_3750.JPG
IMG_3751.JPG
IMG_3749.JPG

IMG_8222.JPG
Har postat denna på forumet tidigare så ursäkta upprepningen men varje gång jag tittar tillbaka på min gamla Aquis så saknar jag den. Om den bara hade varit nån milimeter mindre och ett par milimeter tunnare... utan att tappa känslan som de mindre Aquiserna gör.

Nån som kan tipsa om seriösa onlinebutiker som har bra utbud av Oris (nytt eller beg) är främst ute efter nån av deras dressers med läderarmband under 10k.

Ni som var med från klocksnacks start kanske kommer ihåg hur mycket jag tjatade om Oris när det begav sig. Min första mekaniska klocka var en Oris och sedan dess har jag nog ägt 10-15 stycken. Jag sa alltid att Oris var favoritmärket och trevligare än de flesta andra tillverkarna.

Nu har jag inte haft någon Oris i samlingen sedan ett par år, de flesta klockor jag köpt har legat i en högre prisklass och jag tappade suget på märket av någon konstig anledning..

..tills idag när jag fick hem denna Oris Aquis Carlos Coste IV. Helvete vilken härlig känsla. Roligaste klockköpet på väldigt länge, ingen av alla Rolex, Panerai etc. har fått mig såhär glad! Oris dykare är så in i helvete underskattade. Finns inget i prisklassen som kan mäta sig med dessa kvalitetsmässigt.

Fan va kul! All kärlek till Oris!

IMG_2694.JPG
IMG_2695.JPG
IMG_2696.JPG
IMG_2698.JPG
IMG_2699.JPG

Ambassadör Asplund är tillbaka!

:oris:

/Asplund

Ni som var med från klocksnacks start kanske kommer ihåg hur mycket jag tjatade om Oris när det begav sig. Min första mekaniska klocka var en Oris och sedan dess har jag nog ägt 10-15 stycken. Jag sa alltid att Oris var favoritmärket och trevligare än de flesta andra tillverkarna.

Nu har jag inte haft någon Oris i samlingen sedan ett par år, de flesta klockor jag köpt har legat i en högre prisklass och jag tappade suget på märket av någon konstig anledning..

..tills idag när jag fick hem denna Oris Aquis Carlos Coste IV. Helvete vilken härlig känsla. Roligaste klockköpet på väldigt länge, ingen av alla Rolex, Panerai etc. har fått mig såhär glad! Oris dykare är så in i helvete underskattade. Finns inget i prisklassen som kan mäta sig med dessa kvalitetsmässigt.

IMG_2694.JPG
IMG_2695.JPG
IMG_2696.JPG
IMG_2698.JPG
IMG_2699.JPG

/Asplund
Grym!

IMG_2694.JPG
IMG_2695.JPG
IMG_2696.JPG
IMG_2698.JPG
IMG_2699.JPG

/Asplund
Riktigt snygg!
Har ett stort sug efter aquis just nu jag med och orange ligger helt klart bra till ;)

IMG_2694.JPG
IMG_2695.JPG
IMG_2696.JPG
IMG_2698.JPG
IMG_2699.JPG

/Asplund
Helt rätt! Grattis.

Tillbaka
Topp