Finns inget rimlig alternativ än att dra in fiber för 12.000:- för att kunna streama Netflix på tv:n?För 12k tycker jag absolut du ska dra in fiber![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns inget rimlig alternativ än att dra in fiber för 12.000:- för att kunna streama Netflix på tv:n?För 12k tycker jag absolut du ska dra in fiber![]()
Jo absolut. Allt handlar ju om vad du har för krav egentligen..Finns inget rimlig alternativ än att dra in fiber för 12.000:- för att kunna streama Netflix på tv:n?
Kraven är väl att det skall gå att surfa via telefoner hemma samt streama via TV och någon surfplatta. Har hemskt dålig koll på alernativen som finns och hur stabila dom är.Jo absolut. Allt handlar ju om vad du har för krav egentligen..
Vad kostar de bättre mobila bredbanden samt tycker du att det duger?
Personligen hade jag ansett att 12k är en liten investering för fiber och hade därför valt att göra det![]()
Finns inget rimlig alternativ än att dra in fiber för 12.000:- för att kunna streama Netflix på tv:n?
Fiber är alltid att föredra tycker jag och då för det låga priset är det en no-brainer enligt migKraven är väl att det skall gå att surfa via telefoner hemma samt streama via TV och någon surfplatta. Har hemskt dålig koll på alernativen som finns och hur stabila dom är.
Om fiber inte känns mossigt 2018 och hållbart i längden kan det kanske vara värt.
Tack! Då får det väl bli fiber då!
Tackar för alla tips!
Löser detDra in fiber och kör mesh-system![]()
Är det bara de tre leverantörer du har att välja på?Så, fiber indraget. Nu skall jag välja leverantör av bredband. Tänkte köra på 100/100 i bredband.
Sambon och barnen vill ha tv, för att det känns bra, så valet står mellan Boxer, Com Hem eller Sappa.
Lutar åt Boxer när jag jämför. Någon som har koll på om dom är stabila? Betygen på internet är väl sådär, milt sagt.
![]()
Bahnhof verkar endast kunna leverera bredband till mig, inte tv. Men jag skall ringa dom och försäkra mig om det.Är det bara de tre leverantörer du har att välja på?
Om inte, Bahnhof.
Bahnhof verkar endast kunna leverera bredband till mig, inte tv. Men jag skall ringa dom och försäkra mig om det.
Tack!Bahnhof är stabila jag kör med dom med internet samt det finns ju streaming tjänster, vad dom har i tv utbud vet jag inte iptv.
Se bara till så du har en bra router nu så ska du bara köra 100/100 iofs se till så du har 2,4 GHz samt 5,0 GHz i trådlöst.
Titta på NETGEAR i så fall.
Bahnhof har en egen router med ip telefoni vet inte om det är samma då jag kör på 1000/1000 lina.
Minns inte om dom har IT/IP TV.
//Simon
En närliggande fråga, det ringde någon säljare från Stadsnätsbolaget till föreningen i veckan och sa att de skulle påbörja installation i området snart. Vi skulle kostnadsfritt kunna koppla in oss där och dra ledningen fram till lägenheterna. De boende skulle själva sedan få bestämma om de ville koppla in eller ej, så inget krav på att en viss procent kopplar in sig.
Då undrar man ju vad haken med detta är? Någon som haft med dem att göra och kan ge mer info? Vi ska väl be om en skriftlig offert och referenser men känns spontant för bra för att vara sant...
Det var iaf vad han sa och som stod i signaturen när han sedan mailade. Att inte kunna välja operatör är det säkert men om jag förstod det rätt så kan man ju som boende avstå och köra vidard på Comhem via kabelnätet eller vad man nu valt för lösning tidigare. Hur vet man om det finns fler aktörer i området som funderar på att bygga ut nätet?
Det var iaf vad han sa och som stod i signaturen när han sedan mailade. Att inte kunna välja operatör är det säkert men om jag förstod det rätt så kan man ju som boende avstå och köra vidard på Comhem via kabelnätet eller vad man nu valt för lösning tidigare. Hur vet man om det finns fler aktörer i området som funderar på att bygga ut nätet?