• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hallå där mina vänner! Skulle behöva hjälp att välja dator...

Hellebring

Cartier
Hej, det är en hybriddisk och inte två diskar i den. Den mekaniska disken hamnar datat på efter att det inte är accessat på ett tag och det som accessas ofta ligger på ssd-delen om jag förstått det rätt. Det är en teknik som en del tillverkare jobbat på för att kunna erbjuda stor lagring men en samtidigt upplevd högre hastighet till ett överkomligt pris.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Precis som Hellebring är inne på så är det en hybrid... något slags mitt-i-mellan...

En renodlad SSD är fortfarande att föredra :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Oj... Trodde detta var ett klockforum..... Utsäkta.... Hamnade visst lite fel...... Men efter att ha läst allt.......upphetsande som safirglas....
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj... Trodde detta var ett klockforum..... Utsäkta.... Hamnade visst lite fel...... Men efter att ha läst allt.......upphetsande som safirglas....


Lite klock relaterat är det iaf, då det finns klocka på datorn;)

Och så behöver hon en ny dator om hon skall börja surfa på KS också...

Annars ber jag om ursäkt och du får ta bort inlägget om det är opassande.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Lite klock relaterat är det iaf, då det finns klocka på datorn;)

Och så behöver hon en ny dator om hon skall börja surfa på KS också...

Annars ber jag om ursäkt och du får ta bort inlägget om det är opassande.

Tro mig..jag hade raderat allt om jag hade haft Moderatorstatus...men det har jag inte.......jag är bara en grinig jävel...rent allmänt....
 

M021

Rolex
2-Faktor
som några nämnt, Macbook air? Tänker om du har någon kontakt i USA likn.för ett bra pris, min erfarenhet med apple är att det går in 3 av de datorerna du nämnt på livstiden av en macbook, slippa virusuppdateringar, etc etc. Då har du redan "fått tillbaka" prisskillnaden, har åttaliga vänner som köpt pc's och förbrukat dem om toapapper på mina nu två macbook senaste 7 åren, once you go mac you¨ll never go back;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Dock får man ha i åtanke att de blir amerikanskt tangentbord om man tjackar den i staterna
Bara att lägga in svenska som språk så länge du vet vart dom svenska egentligen sitter, utan att jag på något sätt är datanörd har jag vant mig! dom vitala å ä ö sitter precis där som ska, lär sig ganska kvickt,
 
Topp