Linköping! Menade dock nästa helg, torsdag kanske!Trevligt! När å var?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Linköping! Menade dock nästa helg, torsdag kanske!Trevligt! När å var?
+1 på den! Finns inget bättre en varm sommarkväll!På tal om sommardrinkar och eftersom jag precis kom hem från en sväng från norra Italien så måste jag slå ett slag för Aperol Spritz!
2 delar mousserande vin, å eftersom denna drink kommer från Italien så snackar vi en prosecco med lite, lite sötma för bästa resultat. Häll vinet över mycket is i ett stort vinglas.
Slå på 1 del Aperol å toppa med en skvätt sodavatten. Garnera med en apelsin "wedge" eller två.
Mums i solen!
Har några bekanta från Italien, dem säger att denna proseccon är den bästa för just detta ändamål! Tänkte öppna dessa fram emot helgen, du är välkommen
Hur blandar du din?En urdrucken Old Fashioned är en bra sommardrink en kall juli-kväll...
(direkt från golfbanan)
Hur blandar du din?
Att snåla med isen är en dödssynd.Har beskrivit det förr här på KS, men sprider gärna evangeliet igen...
Råströsocker (bit är larv...) - en rågad tesked typ - ner i ett glas. Ta ett hyfsat stort å brett tumblerglas med flat botten, så de får plats med rejält med is och kan röra runt ordentligt.
Stänk på 4-5 stänk Angostura Bitter och om du har (annars skaffa...) lika mycket Angostura Orange.
Låt dra en stund och häll på en liten skvätt vatten. Vanligt från kranen duger gott. Sodavatten gör ingen skillnad enl mig.
Muddla/krossa med baksidan av en tesked så det blir en schysst sockerlag. Är det lite kristaller av sockret kvar så gör det inget. Det löser sig efterhand.
Släng i (mycket) is. Ta så du tycker det räcker och sen lika mycket till...
Så på med det gottiga; 8-10 cl BRA bourbon. Gärna Maker's Mark.
Nu kommer det andra viktiga, näst efter isen (skrev jag att du behöver mycket is, föresten...), rör om som fan! Se till att isen rörs med spriten och spriten med isen. Det aka bli kallt som fan. Glaset ska imma ordentligt. En riktigt barsked hjälper till att få rätt snurr, men en vanlig lång tesked funkar gott.
Skala en bit citronskal över glaset å vrid ur det och stoppa ner. Gärna en bit apelsinskal oxå.
Voilà - en helt OK Old Fashioned!