• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT kalsonger

Intressant vad mina erfarenheter här inte alls är i linje med andra rekommendationer. Senaste åren har jag köpt 5-6 par Björn Borg och alla har blivit dassiga efter bara ett par stycken tvättar, helt olika modeller från olika år. Så de har jag helt slutat köpa.
Har många från Tiger, där är kvalitén lite av ett lotteri. Majoriteten har varit kanon, men vissa blivit tråkiga nästan direkt. CK, Hugo och Resteröds har jag bra bra erfarenheter av. Jag har en ovana att packa med mig för dåligt med underkläder vid jobbresor, så det har hänt att jag fått nödköpa på Topman eller dylikt.
Det förnuftiga valet är annars egentligen att köra merino, för mina äventyrsresor har jag alltid kört icebreaker, aclima eller houdini.

Testa många olika märken, men för priset och vad man får, är faktiskt H&Ms riktigt prisvärda, enligt mig. 3 st för 149:- eller om det är 199:-.
Resoren och passformen håller länge.

Abercrombie & fitch är de skönaste kalsongerna som tillverkats. Björn Borg och CC tappar ofta formen och resåret tyvärr... Annars fungerar newbody fantastiskt bra :)

Beställt:
Sunspel
Calida
Marc O'Polo
Ralph Lauren
Tommy Hillfiger
Schiesser
Tom Tailor
Skiny

Har bara haft RL tidigare av dessa så ska bli spännande att testa vad som går hem.

Beställer du ifrån uppercut?

Zalando och care of Carl. Uppercut hade bara 3/8 av mina valda märken. Prismässigt kom jag ner lite mer i pris faktiskt på zalando jämfört mes uppercut. Rea och rabattkod.

Sunspel var den svåra nöten. Hittade ingen som hade dessa till bra pris. Fick bli via CoCarl. Sen får vi se om skiten håller och känns som en len sommaräng mot röven. De är trots allt dyra ljuddämpare.

Dobber och Frank Dandy spricker på samma ställe i grenen av någon anledning. Björn Borg är inte heller särskilt långlivade. Salming och H&M:s David Beckham-kallingar är nog de som hållit ut längst. Beckham var kanske en tidsbegränsad grej på H&M. Köpte på mig ett gäng förra våren har jag för mig. Vissa är fortfarande i livet.

Dobber och Frank Dandy spricker på samma ställe i grenen av någon anledning. Björn Borg är inte heller särskilt långlivade. Salming och H&M:s David Beckham-kallingar är nog de som hållit ut längst. Beckham var kanske en tidsbegränsad grej på H&M. Köpte på mig ett gäng förra våren har jag för mig. Vissa är fortfarande i livet.
Håller dina kallingar inte längre än ett år?

Jag har kallingar som jag haft i över 6-7 år...

Jag har länge kört med Brothers egna och tyckt att dem har varit bra. Men senast tyckte jag dem blev "sladdriga" så fort och tappade formen. Tiger har varit lite lotteri när jag köpt dem, ibland jättebra ibland inte bra. Åhlens tycker jag är väldigt små och trånga i storleken. Svårt det här...

Kört BjörnBorg I massvis med år men tycker Kvalliten har försämrats drastiskt de går ju sönder direkt, hålen så stora så paketet trillar ut.
Nya favorite är Hollister och "Raffe med Låren"

Kör uteslutande svarta tighta med ben från H&M. De har ändrats lite i kavlitet/modell över åren, men de som nu kostar 149 (typ) för trepack är riktigt riktigt bra, känns helt klart ovärt att betala 5-10 ggr mer för nåt annat.

Beställt:
Sunspel
Calida
Marc O'Polo
Ralph Lauren
Tommy Hillfiger
Schiesser
Tom Tailor
Skiny

Har bara haft RL tidigare av dessa så ska bli spännande att testa vad som går hem.

Har bara fått Sunspel ännu. Satt tyvärr inte så bra på mig som jag kunde önska. Hade högre förhoppningar. :( Håller tummarna för den stora laddningen nya kalsonger.

Hur gick det sen? @zeke_varg ?

Jag undrar om nån vet om det finns några utan resår som sitter som ett gummiband runt om, nåt som är liksom helt löst?

Kört Björn Borg i närmast tio år och inte känt att jag bör byta då de sitter bra och håller länge. Har dock på senare år börjat fasa ut de färgglada till förmån förmån för svart, vitt och rött just för att vara lite enklare med tvättningen..
Tycker själv att de tappat i kvalitet och börjar se mig om efter annat. Inget du märkt av?

Tycker själv att de tappat i kvalitet och börjar se mig om efter annat. Inget du märkt av?

Vet inte riktigt då jag även bytt modell inom BB. Kan dock vara möjligt men jag har nog närmare 100 par (ja jag vet, det är sjukt) och de som är rena hamnar alltid längst in/ner i lådan likt matvarorna i hyllan på Ica när de packar upp nya varor. Det tar med andra ord ett bra tag innan man gått igenom alla och börjar andra användningen. :)

Vet inte riktigt då jag även bytt modell inom BB. Kan dock vara möjligt men jag har nog närmare 100 par (ja jag vet, det är sjukt) och de som är rena hamnar alltid längst in/ner i lådan likt matvarorna i hyllan på Ica när de packar upp nya varor. Det tar med andra ord ett bra tag innan man gått igenom alla och börjar andra användningen. :)
det låter exakt som mig, har en jävla massa jag köpte när jag jobbade på MQ en gång i tiden, slutade där ca 2010 och jag har fortfarande oöppnade paket från den tiden.

Kört på i princip enbart Hanes boxers de senaste 3-5 åren, nu har de flesta dock börjat slita sig i resåren och passformerna blivit dassiga.. den här tråden var ett ljus i mörkret!

Tillbaka
Topp