• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: kavajer

Maxim

Cartier
Funderar fortfarande på om jag ska behålla den eller skicka tillbaka den. Tänkte bara höra med experterna om längden flyger. Enligt klassiska mått bör den vara minst 5cm till, åtminstone ner till knogarna. Men ser oftare ett modernare stuk med kortare kavajer i modet.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Funderar fortfarande på om jag ska behålla den eller skicka tillbaka den. Tänkte bara höra med experterna om längden flyger. Enligt klassiska mått bör den vara minst 5cm till, åtminstone ner till knogarna. Men ser oftare ett modernare stuk med kortare kavajer i modet.

Tycker längden på kroppen ser bra ut enligt dagens modeideal. Speciellt om det är en uddakavaj.
 

Boris Balkan

Fark you!
Vad tycker panelen om längden på denna? Känns aningen kortare än de jag brukar köra med. Ärmarna behöver 2cm till, men funkar längden på kroppen?

Edit: Redigerad bild:

IMG_2164.jpg


IMG_2165.JPG

För liten. Lämna tillbaka.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vad tycker panelen om längden på denna? Känns aningen kortare än de jag brukar köra med. Ärmarna behöver 2cm till, men funkar längden på kroppen?

Edit: Redigerad bild:

IMG_2164.jpg


IMG_2165.JPG

Antingen är kavajen för liten eller så ärmarna på skjortan lite för långa. Äter du lite gröt och tvättar skjortan några gånger så kommer det säkert blir lite bättre ;)
 
För korta armar (ovanligt!) och en väldigt gränsfall vad gäller längd i övrigt. Enligt dagens mode och om det är det man önskar följa så är den bra men önskar man det mer klassiska "korrekta" kavajsnittet är den för kort även där skulle jag säga.
 

DrDre

Patek
Jag förmodar att du vill en ärliga råd eftersom du tvekar på om den ska skickas eller köpas. Om det vore jag skulle jag skicka tillbaka den. Den är IMHO alldeles för kort.
 
Topp