• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Klocksnack's Fantasy Premier League

Om ni orkar så kan vi kanske köra en informell sub-tävling om vem i tråden som lyckas få mest poäng på en outnyttjad bänk? (resultat vid bench boost chip räknas ej). Om inte annat som ett sätt att ventilera frustration över FPL’s allmänna jävlighet.
Tar jag ledningen med 25p på bänken? Bestämde mig även i sista sekund för att ta in Wood för att sätta bindeln på honom. Alternativet var att skippa Wood och ha kvar C på Bruno och lira Dewsbury-Hall. Masterclass!

1000010808.jpg

Tar jag ledningen med 25p på bänken? Bestämde mig även i sista sekund för att ta in Wood för att sätta bindeln på honom. Alternativet var att skippa Wood och ha kvar C på Bruno och lira Dewsbury-Hall. Masterclass!

Slängde in Cunha och Saliba i sista sekund istället för Bruno och Lacroix 🤡

2 poäng plus två skador istället för 21 poäng.

Man behöver inte ens försöka längre 🙃

Jag sållar mig till gänget som föredrar en stark bänk framför stark elva. Blir WC efter landslaguppehållet, 100%

Blir ändå kul med Deadline Day idag. Känns som det har varit köpfest i år hos många lag men vissa "moves" återstår tror jag.

Jag sållar mig till gänget som föredrar en stark bänk framför stark elva. Blir WC efter landslaguppehållet, 100%

Blir ändå kul med Deadline Day idag. Känns som det har varit köpfest i år hos många lag men vissa "moves" återstår tror jag.

Efter fem skador dom senaste två omgångarna varav fyra på nyckelspelare så hade jag gärnat haft kvar mitt WC 😆

Blir intressant att se hur Liverpool ställer upp nu med Isak.
Hoppas United får in Martinez. Vi behöver en bra målvakt.

Senast ändrad:
Efter fem skador dom senaste två omgångarna varav fyra på nyckelspelare så hade jag gärnat haft kvar mitt WC 😆

Blir intressant att se hur Liverpool ställer upp nu med Isak.
Hoppas United får in Martinez. Vi behöver en bra målvakt.
Vi verkar fått in Lammens samt skeppat Antony och Sancho? Oklart vad som är bekräftat officiellt men Romano brukar väl ha rätt.
Sjuk förlust på Antony, på mitt jobb hade man fått sparken flerq ggr om vid sådana affärer

Vi verkar fått in Lammens samt skeppat Antony och Sancho? Oklart vad som är bekräftat officiellt men Romano brukar väl ha rätt.
Sjuk förlust på Antony, på mitt jobb hade man fått sparken flerq ggr om vid sådana affärer

Yes! Hade hellre tagit en beprövad målis, men vi får hoppas han kan göra avtryck direkt :)

Haha en riktigt dålig deal alltså... Inte den första heller, ska väl nämnas. Men det verkar vara så United jobbar! Köp dyrt, sälj billigt.

På mitt jobb finns det en hyfsat hängiven skara FPL entusiaster och självklart en dedikerad liga för ändamålet. En abrovink med denna liga är att det primära kriteriet för total vinst är antalet vunna kalendermånader, först därefter tas lagens totala poäng i beaktande.

Detta är väldigt positivt ur ett spänningsperspektiv då alla relativt länge har en möjlighet att komma in i kampen igen även om man tex har en riktig skitmånad men kan då ta mycket minuspoäng i form av många byren för att toppa laget inför nästa månad. Det är dock såklart inte optimalt för lagets konkurrenskraft i de allra flesta ligor som mäter traditionell total poäng ackumulering. Historiskt sett så tenderar den totala vinnaren att ha vunnit 3-4 månadsvinster.

Nåväl, S.L FC gick ut hårt i augusti och säkrade månads viktorian, FPL vandringspokalen pryder nu mitt skrivbord iaf fram till den sista september. 🙂

IMG_0364.jpeg

(pokalen namngiven efter en kär och FPL hängiven kollega som tragiskt gick bort tidigare i år, därav maskningen)

Antar att det är många här som har FPL ligor på sin arbetsplats? Nån fler som har liknande upplägg eller är det mest den traditionella totalpoäng logiken som gäller hos er?

På mitt jobb finns det en hyfsat hängiven skara FPL entusiaster och självklart en dedikerad liga för ändamålet. En abrovink med denna liga är att det primära kriteriet för total vinst är antalet vunna kalendermånader, först därefter tas lagens totala poäng i beaktande.

Detta är väldigt positivt ur ett spänningsperspektiv då alla relativt länge har en möjlighet att komma in i kampen igen även om man tex har en riktig skitmånad men kan då ta mycket minuspoäng i form av många byren för att toppa laget inför nästa månad. Det är dock såklart inte optimalt för lagets konkurrenskraft i de allra flesta ligor som mäter traditionell total poäng ackumulering. Historiskt sett så tenderar den totala vinnaren att ha vunnit 3-4 månadsvinster.

Nåväl, S.L FC gick ut hårt i augusti och säkrade månads viktorian, FPL vandringspokalen pryder nu mitt skrivbord iaf fram till den sista september. 🙂

IMG_0364.jpeg

(pokalen namngiven efter en kär och FPL hängiven kollega som tragiskt gick bort tidigare i år, därav maskningen)

Antar att det är många här som har FPL ligor på sin arbetsplats? Nån fler som har liknande upplägg eller är det mest den traditionella totalpoäng logiken som gäller hos er?
Kul upplägg! Och grattis! Den stora svenska betalligan, Glenn Fantasy, implementar ju liknande upplägg så det ska vara kul för alla hela tiden med veckotävlingar, månadsvinster osv.

Vi har en liga i branschen (nischområde inom MedTech) där jag är enda svensken, resten är engelsmän. Vilket gör att i den tillhörande whatsappgruppen är det en ibland brutal ton. Men upplägget är traditionellt, bara en liga över 38 omg.

IMG_0364.jpeg

Gratulerar till segern/ledningen samtidigt som jag beklagar kollegans bortgång.

Vi har kört en liga några år också, men vi var nog bara strax under 10 st. Förra året slutade jag 2:a och året innan dess vann jag. Vi kör enbart på totalpoängen dock.
Var ganska tight året jag vann. 👀
Nu har tyvärr många slutat och intresset avtagit så vi är bara tre stycken i årets liga.

Image from iOS.jpg

• Like
Reactions: S.L

IMG_0364.jpeg

Vi har också en liga på jobbet men är inte så många, typ 10 personer. Och upplägget är samma som för KS-liga.
Jag är ju helt ny i fantasy, men det är väldigt roligt och spännande. Även om det verkar ta lite tid att upparbeta en bra strategi.

Ett wildcardbyte lockar :)
Mjo. Satt precis och inte jobbade och funderade på mitt lag. Även om det inte är totalkatastrof så känns min uppställning rätt meh.
Wirtz och Watkins är ju två besvikelser hittills. Hålla på dem eller skicka?
Anderson och Milenkovic nu när Nuno fick kicken och Ange ska spela fröjdig attackboll? Känns tvek deluxe.
För mig lockar kanske en freehit. Eller så tar jag 1-2 byten och hoppas på lite islossning för W & W.

Mjo. Satt precis och inte jobbade och funderade på mitt lag. Även om det inte är totalkatastrof så känns min uppställning rätt meh.
Anderson och Milenkovic nu när Nuno fick kicken och Ange ska spela fröjdig attackboll? Känns tvek deluxe.
För mig lockar kanske en freehit. Eller så tar jag 1-2 byten och hoppas på lite islossning för W & W.
Just W och W sitter jag också på.

Det enda garanterade sättet att få dem att leverera är att byta ut dem ur sitt lag (gammal FPL sanning).

Tung fotbollshelg. Liverpool vinner i 95e och Salah får 9p.
United förlorar klart mot City och Haaland trycker in 13p. Således både United och FPL fiasko och Wirtz och Watkins blankar återigen.

Senast ändrad:
Tung fotbollshelg. Liverpool vinner i 95e och Salah får 9p.
United förlorar klart mot City och Haaland trycker in 13p. Således både United och FPL fiasko och Wirtz och Watkins blankar återigen.

Dags för Amorim att inse att hans uppställning inte fungerar med materialet han har. Bort med Shaw som mittback, bort med Ugarte från truppen, sluta spela Bruno som en CDM. Dom är så otroligt vilsna.

Att förlora med 3-0 med bud på mer, mot det sämsta City laget på 10 år, är skrämmande.

Mbeumo och Amad är dom enda få ljusglimtarna ibland.

Jag hade ärligt talat hellre tagit in Ole Gunnar igen. Han hade fått ut otroligt mycket mer med den här truppen i jämförelse.

Dags för Amorim att inse att hans uppställning inte fungerar med materialet han har. Bort med Shaw som mittback, bort med Ugarte från truppen, sluta spela Bruno som en CDM. Dom är så otroligt vilsna.

Att förlora med 3-0 med bud på mer, mot det sämsta City laget på 10 år, är skrämmande.

Mbeumo och Amad är dom enda få ljusglimtarna ibland.

Jag hade ärligt talat hellre tagit in Ole Gunnar igen. Han hade fått ut otroligt mycket mer med den här truppen i jämförelse.
Det är så tungt nu alltså 😫

Är det bara jag som tycker det är irriterande att ens pris när man ska sälja en spelare inte motsvarar samma pris som om man vill köpa in dom? Alltså att priset på dom man äger inte hänger med vid prisökningarna.

T.ex Joao Pedro. Har haft han sen start på 7.5 miljoner. Han kostar nu 7.8 miljoner efter tre prisökningar om folk vill köpa in han.

Vill jag däremot byta ut han så får jag bara 7.6 miljoner i dagsläget.

Sjunker däremot värdet på en spelare så påverkar det direkt.

Är det bara jag som tycker det är irriterande att ens pris när man ska sälja en spelare inte motsvarar samma pris som om man vill köpa in dom? Alltså att priset på dom man äger inte hänger med vid prisökningarna.

T.ex Joao Pedro. Har haft han sen start på 7.5 miljoner. Han kostar nu 7.8 miljoner efter tre prisökningar om folk vill köpa in han.

Vill jag däremot byta ut han så får jag bara 7.6 miljoner i dagsläget.

Sjunker däremot värdet på en spelare så påverkar det direkt.

Rätt så rimligt och bra att det är så kan jag tycka. Det är ju en del i spelet att handla rätt och vara steget före i byten. Det går ju åt båda hållen. För varje 0.2 en spelare som du äger går upp så har du tjänat 0.1 när du väl säljer.

Det som däremot är väldigt dåligt och otydligt är exakt vad som gäller för varför en spelare går upp i pris och eventuella händelser som gör att en spelares pris tillfälligt låses t.ex.

Det är inte full transparens ifrån speltillverkarna och inte helt tydligt.

Rätt så rimligt och bra att det är så kan jag tycka. Det är ju en del i spelet att handla rätt och vara steget före i byten. Det går ju åt båda hållen. För varje 0.2 en spelare som du äger går upp så har du tjänat 0.1 när du väl säljer.

Det som däremot är väldigt dåligt och otydligt är exakt vad som gäller för varför en spelare går upp i pris och eventuella händelser som gör att en spelares pris tillfälligt låses t.ex.

Det är inte full transparens ifrån speltillverkarna och inte helt tydligt.

Förstår vad du menar. Men jag kan ändå tycka att har man varit smart och legat före så ska man belönas till 100% för det så att du kan göra nya drag. Speciellt eftersom man straffas 100% när dom går ner i värde.
Nu belönas man knappt för att man legat före.

Har jag en aktie som stigit 4 kr så vill jag inte bara kunna sälja den för 2 kr vinst trots att det finns köpare för 4 kr.

Det som påverkar priset mest verkar vara hur många som byter in/ut en spelare under veckan. Därför som Isak har gått från 10.4 till 10.5 nu utan att ha spelat.

Fast man får ju i slutändan förstå att det inte är en tävling i det totala värdet på truppen i slutändan utan det som är av vikt varje vecka är ju att dina spelare plockar poäng. Sen bör det ju rimligtvis vara så att spelare som spelar bra och tenderar att plocka poäng går upp i pris och det ser jag en tjusning med. Att då inte ha råd med en kombination av spelare för att man planerat dåligt i andra led eller vad det nu än må vara tycker jag är en del av spelet.

Men just att inte få ta del av varenda 0.1 ökning en spelare går upp i pris med tycker jag också bidrar med en bättre balans för annars hade det skiljt alldeles för mycket på folks truppvärden en bit in på säsongen och det hade då varit svårt att ta ikapp fältet som träffat rätt tidigt och då har klart bättre lag än de som varit mindre lyckosamma i början.

Det är ju till viss del ändå en jakt här i början av säsongen på att bygga sig ett bra värde på truppen men hade man fått ta del av varje 0.1 så känns det som att det hade kunnat spåra ur lättare om du förstår vad jag menar. Gapet kan bli för stort, för snabbt.

Absolut är det transfers in och ut som gör att en spelare går upp/ned i pris men det är ändå inte fullt tydligt för ibland har det varit så att spelare som blir skadade lockas i pris, när det är populära veckor att dra wc så tenderar det att påverka mycket mindre i prisjusteringar och ja, det är otydligt exakt vad som gäller.

Jag har spelat seriöst i några år och är väldigt insatt om det inte märks 😅

Men du satt på Pedro iallafall sa du? Då har du träffat rätt i anfallsled ju. Hur har det gått för dig annars? För egen del har det varit en otroligt tuff start men en omgång senast som iallafall var en liten studs åt rätt riktning! 😁

Men du satt på Pedro iallafall sa du? Då har du träffat rätt i anfallsled ju. Hur har det gått för dig annars? För egen del har det varit en otroligt tuff start men en omgång senast som iallafall var en liten studs åt rätt riktning! 😁

Gått helt okej, men som vanligt många dåliga sista minuten-beslut som kostat en del poäng, fem skador hittills och slösade bort WC omgången innan dom kom 😅 så det skulle man ha behövt nu! Men får ta några minuspoäng på transfers 😊

Tur att det är många omgångar kvar 😁 man glömmer lätt bort det så fort man har en liten sämre omgång.
Poängen kommer så småningom!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp