• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Nya Porsche 911 Targa -14

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som bilfantast kan jag inte göra annat än att dra på smilbanden nu när den klassiska targan åter finns i produktion. Fy fan vad läcker den är! Då det finns en del sköna kärror här bland våra medlemmar hoppas jag att man inte missat denna då det till våren ska köpas ny bil :D Otroligt läcker!

Nya Porsche 911 Targa når den svenska marknaden i maj 2014. Räcker det med 350 hästkrafter för dig så är Targa 4 din från 1,056,000 kronor. Vill du satsa lite högre och köra på en Targa 4S med 400hk så kostar det från 1,191,000 kronor. Priserna ligger några tusenlappar under de för 911 Cabriolet 4 och 4S.

Gillar ni den? Jag är helt såld!

2014-Porsche-911-Targa-side-profile.jpg

porsche-911-targa-2014-03-dm-700px.jpg

2014-Porsche-911-Targa-4-and-Targa-4S-13.jpg

2014-Porsche-911-Targa-rear-three-quarter-profile.jpg

Porsche-911-Targa-4-991-2014.jpg

Global-images-2014-1-13-006-Porsche-911-Targa-4-991-2014.jpg

8570_10152170935172668_1796059824_n.jpg

Sjukt snygg!! Jag är en stor Porsche-fantast, hoppas på att äga en någondag (om man inte prioriterar en patek före ;) ).

Targa är en styggelse. Enligt mig.

Jag har generellt svårt för bilar utan tak men Targa känns ju bara fullkomligt mellanmjölk och värdelöst.

991:an är dock fantastisk. Förutom den elektriska servon. Och vikten.

Targa är en styggelse. Enligt mig.

Jag har generellt svårt för bilar utan tak men Targa känns ju bara fullkomligt mellanmjölk och värdelöst.

991:an är dock fantastisk. Förutom den elektriska servon. Och vikten.

Är det för att krämbullarna flyger ur händerna dina när du åker utan tak som du ogillar dem ;) ?
Bilen är fantastisk! Punkt! :D

Som Porschefanatiker så älskar jag designen på denna men börjar samtidigt tycka att 911-serien (991) har blivit väl stor som highend busbil:)

Bara jag som faktiskt inte tycker den här är sådär väldigt snygg?
(Och då tycker jag att både 911 med och utan tak är riktigt snygga bilar)

Om det inte blir en bebis till vilket iofs vore riktigt tråkigt. Så har min dam sagt (jag har vittnen :D) att vi kan köpa en posse nästa år....

Men det lär inte bli en targa :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Helt suverän. Äntligen en "riktig" targa igen. Kul att de kör targabågen metallfärgad som homage till de gamla 70-talsbilarna.
Habegär! (även om 991 kanske blivit lite väl stor och lyxig som busbil...)

Att bilar utan tak är enbart för posörer är inte heeelt sant.
En P Boxster Spyder, KTM X-bow, Ariel Atom etc. skulle jag inte kalla mellanmjölksbilar;)

Tillbaka
Topp