• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: #OTupproret

Borde KS ha en OT-del?

  • Ja

    Röster: 107 54.3%
  • Nej

    Röster: 84 42.6%
  • Vet ej

    Röster: 6 3.0%

  • Totala väljare
    197

Icaras

Rolex
Tycker OT-trådarna har en positiv funktion bland de klockrelaterade trådarna, blir en skön avslappnad stämning.
Kan tänka mig att många nya medlemmar blir lite förvånade att det finns så mycket OT-trådar men samtidigt känner att det inte är ett forum där det krävs tio års klockmissbruk för att delta i en diskussion :D

Ser ofta nya medlemmar som skriver i OT- och paketöppnings-trådarna. Ett bra sätt att känna av läget innan man slänger sig in i heta diskussioner om referensnummer på vintage rollar... ;)

Att ha en OT-del gör det hela mindre åtkomligt, stelare och en hel del personer kommer fastna i OT-forumet. Tror även att antalet trådar eskalerar...
 

vekktah

Cartier
Ja tack. Till en OT-del. Har inget emot de trådarna men det är samma grej som att jag separerat gafflar och knivar i bestickslådan. Jag KAN skilja på kniv och gaffel, men det underlättar. Skumt dessutom att dela upp klocktrådarna och sen ha allt OT i en av dem...
 

TKVF

Panerai
Äh. Lägg ner. Inga OT-avdelningar. Röstar istället på att det modereras hårdare i RUBRIKEN på samtliga inlägg. För är det då OT så skall det mårkas med det, vissa OT är intressanta att läsa, liksom vissa inlägg om klockor.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag fick just en seriös idé, i bjärt kontrast till mitt vanliga trams :)
Tänk er att man var tvungen att tagga alla trådar man startade med ex VINTAGE, OT, K&S, och vilka ytterligare kategorier som kan fylla en funktion. Ett enkelt knapptryck i en rullmeny i samband med trådstart, ungefär som kategorierna som i dag finns på K&S. Sedan skulle alla medlemmar själva kunna välja vilka kategorier av trådar de kan se på sidan. Öppna och nyfikna personligheter som jag kunde fortfarande se allt som postas, medan sura stollar som Yonsson kunde plocka bort kategori efter kategori som de retade sig på, tills de blev nöjda. Vad tror du daviden? En snilleblixt, eller ska jag sluta med portvinet till frukost?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick just en seriös idé, i bjärt kontrast till mitt vsnliga trams :)
Tänk er att man var tvungen att tagga alla trådar man startade med ex VINTAGE, OT, K&S, och vilka ytterligare kategorier som kan fylla en funktion. Ett enkelt knapptryck i en rullmeny i samband med trådstart, ungefär som kategorierna som i dag finns på K&S. Sedan skulle alla medlemmar själva kunna välja vilka kategorier av trådar de kan se på sidan. Öppna och nyfikna personligheter som jag kunde fortfarande se allt som postas, medan sura stollar som Yonsson kunde plocka bort kategori efter kategori som de retade sig på, tills de blev nöjda. Vad tror du daviden? En snilleblixt, eller ska jag sluta med portvinet till frukost?
Ptjaa... Det är ju en god idé.
Frågan är om den kommer fungera, det funkar ju enbart om medlemmarna konsekvent använder prefix. Är rädd för att det blir en herrans massa prefix bara, och ännu fler förslag på vilka som bör läggas till.
Vad säger de andra herrarna? Spencer66 Denke
 

P-A

Sir Spamalot
Ptjaa... Det är ju en god idé.
Frågan är om den kommer fungera, det funkar ju enbart om medlemmarna konsekvent använder prefix. Är rädd för att det blir en herrans massa prefix bara, och ännu fler förslag på vilka som bör läggas till.
Vad säger de andra herrarna? Spencer66 Denke

Jag älskar idén!
För nu missar jag mycket i vintage, hemmafix m.m. Då jag inte går in där så ofta.
Man kan väl enbart ha de prefix som finns idag och lägga till OT.
 

P-A

Sir Spamalot
För om det inte handlar om klockor så är det OT. Och klockor kan alltid samlas under någon av de andra delarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För om det inte handlar om klockor så är det OT. Och klockor kan alltid samlas under någon av de andra delarna.

Bra där. Annars hamnar ju allt i samma slaskhög. En OTprefix hade varit fint. Å andra sidan är det ett nytt moment som ska utföras varje gång man ska starta en tråd, vilket kanske stör upplevelsen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra där. Annars hamnar ju allt i samma slaskhög. En OTprefix hade varit fint. Å andra sidan är det ett nytt moment som ska utföras varje gång man ska starta en tråd, vilket kanske stör upplevelsen.

Idén är god. Men, om man inte är kapabel att redan idag skriva OT i rubriken är man kanske inte kapabel att få till det även om det finns ett förvalt prefix.

Kan inte någon bumpa tråden om disciplin i trådrubrikerna...?

:)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Idén är god. Men, om man inte är kapabel att redan idag skriva OT i rubriken är man kanske inte kapabel att få till det även om det finns ett förvalt prefix.

Kan inte någon bumpa tråden om disciplin i trådrubrikerna...?

:)
Disciplin i trådrubrikerna räcker ju inte för vissa talibaner som endast tolererar trådar med ett innehåll de själva tycker är OK... :)
 
  • Like
Reactions: P-A

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det känns ganska långsökt att krångla till saker i onödan, - för ärligt talat så förstår jag inte problemet med en liten mängd OT i diskussionsdelen...?
 

hedbrg

Panerai
De känns som de är så pass lite OT på KS att de inte är värt med en egen forumdel, tycker de lättar upp med lite OT här och var istället, bara det är utskrivet OT.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det stör mig inte nämnvärt i den omfattning det förekommer idag.
Bra att det märks med OT dock.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att forumet är lite spretigt redan. Jag skulle förespråka att vintage bakas ihop med diskussion (för var går den hårda gränsen?), liksom mod/fix och köpråd/recensioner. Därefter läggs en OT till.
 

maxmol

Panerai
Förresten så kom jag på att omröstningen är lite tvetydig. Är Nej alternativet "Nej, KS ska inte ha en OT del utan man ska fortsätta posta i diskussion" eller "Nej, KS ska inte ha en OT del och förbjuda OT diskussioner"?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
OT fungerar alldeles utmärkt som det är idag, men om det drar det iväg ytterligare, kommer det nog att irritera fler och fler.
 
Topp