• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: #OTupproret

Borde KS ha en OT-del?

  • Ja

    Röster: 107 54.3%
  • Nej

    Röster: 84 42.6%
  • Vet ej

    Röster: 6 3.0%

  • Totala väljare
    197

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förresten så kom jag på att omröstningen är lite tvetydig. Är Nej alternativet "Nej, KS ska inte ha en OT del utan man ska fortsätta posta i diskussion" eller "Nej, KS ska inte ha en OT del och förbjuda OT diskussioner"?

Att förbjuda OT har det aldrig varit frågan om.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Viss OT är väl okej, ibland kan det kännas för mycket men det jag stör mig mest på är trådtitlarna som vissa skriver helt åt helvete, som sagts tidigare. Kan även ibland startas onödigt många trådar om vissa saker, t.ex. någon annons/auktion när det redan finns en samlad tråd där man kan tipsa varandra.
 

Jens

Greedo
Ett behov av ett perfekt yttre, typ en välstädad lägenhet, ordning i pennskrinet och ett behov av ett forum utan massa O.T brukar tyda på ett kaotiskt inre. Fundera på det Yonsson:)

J
 

Sond

Patek
Nej detta är inget forum som styrs genom demokrati och nej det spelar kanske ingen roll vad resultatet blir, men lite civil olydnad och demonstration är aldrig fel.

Nu får det vara nog! Jag vill ha en OT-del och det nu (för helvete).
Så ... håller ni med mig? Borde vi ha en OT-del där ert satans lägenhets/jobb/sko/jack/öl -letande kan få bo utan att smutsa ner vår vackra diskussionsdel som faktiskt borde handla om klockor? -Ledande fråga tänker du? Ja, det är en väldigt ledande fråga.
Orkar inte läsa alla kloka inlägg. Jag röstar JA med helt annan värdering än TS. Jag gillar helt enkelt många av OT-trådarna. Men de passar bättre i en egen del.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vet inte om det sagts innan men en OT-del brukar dra till sig parasiter som egentligen inte är intresserade av ämnet som forumet är till för. Det värsta är att de är som herpes. Har man en gång fått in dem så blir man inte av med dem.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bump my fist!
tumblr_micuui7loT1qh0oduo1_500.gif


Idag är en stor dag för #otupproret ! Nu är det möjligt att få surfa KS OT-fritt!
https://klocksnack.se/threads/ny-funktion-sortera-i-köp-sälj.14736/
 

Jonazid

Omega
Klart jag tycker ett ja. Trodde Diskussion skulle handla om modernare klockor.

Men icke.

Vintage delen så vet man vad man får fram iaf.

Om ni väljer att lägga till en OT del så lägg till en del för engelsk språkiga medlemmar. Då Sverige är mångkulturellt och alla kan inte svenska och vill inte kunna heller för den delen. Och det finns även de utanför Sverige som kan vara intresserade av forumet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jonazid
Du förespråkar alltså språklig segregering?
Personligen stör jag mig inte det minsta på de ytterst få engelska inlägg som görs.
 

carlanton

Audemars
Subforum är så 2005. Ordning och reda i all ära, men jag tycker att kvantitet går före kvalitet när det gäller internet. Man vill ju ha ett konstant informationsflöde, inte massa sega diskussioner som uppdateras en gång i veckan. Uppdelning dödar forum.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Klart jag tycker ett ja. Trodde Diskussion skulle handla om modernare klockor.

Men icke.

Vintage delen så vet man vad man får fram iaf.

Om ni väljer att lägga till en OT del så lägg till en del för engelsk språkiga medlemmar. Då Sverige är mångkulturellt och alla kan inte svenska och vill inte kunna heller för den delen. Och det finns även de utanför Sverige som kan vara intresserade av forumet.

Kan man inte/vill inte kunna svenska så vill man väl inte läsa svenska heller, dvs då söker man sig inte till ett svenskt forum, då man förmodligen inte förstår vad det står och kan således inte finna det intressant.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Sjukt spännande. Jämnt skägg hela vägen. Borde lagt in ett stopp så till och med lördag räknas, men missade det. Kanske kan Denke eller någon av de andra lägga in det i efterhand?

Röstningen borde avslutas när alla har röstat. :D

Faran med en OT-avdelning är att den delen växer sig stor och att forumet inte längre är vad det är. För det är bra nu. Jäkligt bra, även om det ibland gasar iväg i lite väl mycket OT.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag är inte för en OT-avdelning men mot alltför mycket OT i diskussionsdelen. Musikalitet, som Denke brukar förorda.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag har inte varit emot OT innan men Märke/Märke/Märke-tråden som kom upp idag var fan ett lågvattenmärke av guds nåde... ingen har vunnit något på listtrådar av den typen.
 

Nexus

Panerai
Om det nu skulle bli en dedikerad OT-del så ser jag gärna att den innehåller underforumet "Vapen, dekadens och rusmedel" där jag, meo_swe samt Af Sjodahl kan hålla låda om knivar, öl och annat som gör livet aningen mindre vidrigt.

Givna trådar är
"Vilket vindistrikt passar bäst till vapenvård"
"Matcha min italienska stilett med en Panna?"
"Beater eller automat till bortamatch?"

StrawberryFields kan få basa över "Dagens drinktråd"
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om det nu skulle bli en dedikerad OT-del så ser jag gärna att den innehåller underforumet "Vapen, dekadens och rusmedel" där jag, meo_swe samt Af Sjodahl kan hålla låda om knivar, öl och annat som gör livet aningen mindre vidrigt.

Givna trådar är
"Vilket vindistrikt passar bäst till vapenvård"
"Matcha min italienska stilett med en Panna?"
"Beater eller automat till bortamatch?"

StrawberryFields kan få basa över "Dagens drinktråd"



Haha...sköning där :D! Men jag håller med och stödjer dig till 100%!
 

Apansson

Torpare
En OT-del skulle inte bli så jäkla välbesökt tror jag. Populära OT-trådar går bra på diskussion, de andra tynar snabbt bort, så det löser sig själv. Vissa OT-ämnen är ju kul och blir jäkligt bra trådar, tror inte det skulle bli så om det var en egen forumdel..
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Som före detta bartender och flottist känner jag att dagens drink ligger rätt nära om hjärtat. Har funderat lite på hur man matchat sommarklockan med årets sommardrink.

Annars skulle jag gärna en dag som denna med lite vår sol slå ett slag för drinken Sidecar, en höjdare för alla som gillar lite syrliga drinkar med citrus. En given vinnare på våren.
 
Topp