Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Barber and Books är ett trevligt ställe, var där med en polare sist jag var i huvudstaden!
Ja deb är fin den! Det gör en sjuk skillnad. Jag tror det ska räcka med enbart olja, men jag kör med olja under raktvål. Blir kanon!yonsson: Ser att vi kör samma olja. Sjukt nöjd med den faktiskt!![]()
Bestämt nåt ställe?? Annars var jag ofta på Sharper Barber's på Prinsgatan förut. Riktigt trevligt ställe!!Ja deb är fin den! Det gör en sjuk skillnad. Jag tror det ska räcka med enbart olja, men jag kör med olja under raktvål. Blir kanon!
Nu tänkte jag dock låta skägget växa fritt. Ska till barberare om 10 dagar och då vill man ju ha valuta för pengarna.![]()
Nackdel, inte lika nära rakning om man vill ha det och inte har ovanstående problem.
Att raka sig med rakapparat är ungefär som att raka sig med en slö smörkniv jämfört med en rakkniv eller rakblad![]()
Inte om du menar rakblad som i Gillette mach 3. Använde Gillettes mach 3 förut, men så testade jag min Braun-rakapparat som jag tidigare hade fått och det var stor skillnad. Slängde Gilletten och kör på rakapparaten till jag hittar någon vettig hyvel. Inte speciellt manligt med rakapparat, men aldrig mer Gillette i alla fall.
Det blir imo tusen gånger bättre/närmre med en mach3 än med rakaparater.
Och tusen gånger mer skonsamt och trevligt, och precis lika nära, med en säkerhetshyvel.
Nja, jag tycker nog inte det blir lika nära med en mach3 som med en säkerhetshyvel och ett bra blad.
En klockas primära uppgift är att visa tiden.
Att ta med argumentet känsla som ett argument håller inte, rakkniven är som ett sol-ur.
Enklast kännetecknas rakknivsfantasten av; tjockt skägg, fjun muche eller bamseplåster.....
Intressant.
Det innebär att du känner till hur alla i din omgivning rakar sig.
Själv har jag bara den kunskapen om två personer, min far som jag sett raka sig många gånger, och en kollega som generellt kör sin apparat vid skrivbordet, i bilen eller under lunchen.
men aldrig mer Gillette i alla fall.