• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Saknar vi inte en "julstökstråd"? Jo!

frere

Audemars
2-Faktor
Nygjord senap i kladdig burk ser inte mycket ut för världen, men ger mer cred per arbetad krona och minut än något annat du kan bidra med till ett julbord... Kanonkulan är ett oumbärligt redskap i det neokonservativa hipsterköket.
20131221_204100_zps0b48c699.jpg
 

jabla

Sarlacc
Gjorde allt vårt godis förra veckan men här är resultatet och fjärde ljuset är tänt för det hann bli söndag innan bilden togs :)

WP_20131222_003.jpg


Om det ser lite mindre ut i vissa burkar så vet jag inget om det ifall någon frågar men man borde ju förstå att det inte går att gömma något i kylen :D
 

Ricrob

Patek
Men va faan! Skiter väl i receptet på den Colan!! Ge mig receptet på "Cola de mono" bums!!
Nu vill jag också pyssla! Det var ju sprit i den :)
Mm mmm mmmm! Cola de mono är LÄTT julens höjdpunkt! Har redan tömt flarran jag kokade idag, med lite hjälp iofs. Klart du ska få receptet också min käre vän, om det får dig på bättre humör! :)
 

addeh

Cartier
Julen står för dörren och det stökas i varje hem och vrå, visa vad som lagas och bakas vettja! :)

Julskinka!
v0NQY8t.jpg


Här kokas det knäck och citron/salt-kola!
IP6vwvs.jpg


Knäck (gissa vilken som är min?)!
nLQzWBK.jpg
Julen står för dörren och det stökas i varje hem och vrå, visa vad som lagas och bakas vettja! :)

Julskinka!
v0NQY8t.jpg


Här kokas det knäck och citron/salt-kola!
IP6vwvs.jpg


Knäck (gissa vilken som är min?)!
nLQzWBK.jpg

Det där kallar jag knäck! & tidsbesparande kan jag tänka mig??
 

demondave

Rolex
Du kan ju inte göra så utan att skicka med recepttips?! :wideyed:

+1 på den, blir ju riktigt nyfiken nu!

Julstök. Ptja, räknas att hoppa ur arbetskläderna någon gång på julaftonen, hoppa i något stiligare och köpa några trisslotter till julklappspotten på Statoil? Perfekt med dukat julbord hos päronen när julförberedelserna består av jobb, jobb och lite mer jobb.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Bästa stiltonreceptet:)
En god bit stilton kan bli godare...

epxc6S2.jpg

Smaka av osten innan ;) hacka upp den
6RxDBrn.jpg

Tillsätt valfri whiskey efter smak
Qt0CFUe.jpg

Blanda ihop till ostmassa
Yo9UD1s.jpg

Placera ostmassa i för stilton lämpligt krus
M3Rpm2b.jpg
 
Topp