• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Samlande - Vad samlar folk på 2014 utom klockor?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Gitarrer tidigare.

214zcqa.jpg


Berätta mer om den där SG'n m P90! Såg cool ut!

Jag har oxå ett antal gitarrer för mycket liggande i sina case i källarn. Bl.a. ett par LP's. Tyvärr inga rariteter utan "vanliga" fr -80/90-talet. Favoriten är en vit Custom fr -80(?).
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Här ligger dom just nu...



En färgmatchad Les Paul med en Strata...



Min 1:a "fina" gitarr. LP Classic fr -90. All Gold, alltså inte bara toppen, utan även baksidan av halsen/kroppen.

image.jpg


Å en Firebird. Svincool, men rätt ospelbar pga storlek/tyngdpunkt...

image.jpg


Det här var dom jag hittade bilder på i telefonen/på Photobucket...
 

SSL

Audemars
Vet inte om jag redan skrivit här, men klistermärken och pins är väl det man kan säga att jag samlar på, främst fotbollsrelaterat. Sen är även knivar och sneakers kul, men anser nog att gränsen går när det börjar bli för mycket, så är inte riktigt där ännu förutom när det gäller pins o klistermärken.
 

Jonaz

Rolex
Well - tror jag kan svara på vad folk generellt inte samlar på men som jag dragit på mig en stor samling av -modellplan från världens alla hörn. Hur muppigt som helst men jag bjuder på det. Kronan är Sterlings DC-8 - när jag som 8-åring åkte denna till London typ 1985 svor jag på att jag skulle bli pilot. Lite nostalgi. Nostalgi är förresten också mitt gamla headset till höger som jag hade mina första flygtimmar i.

samling
image.jpg
image.jpg

Och Breitlings eller? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor

Spelar du mycket fortfarande? Jag spelar allt för sällan, har ett piano i lägenheten som går varmare än gitarrerna till och med.

Angående bilden så är det faktiskt en les paul jr från 1961 eller om det var 62, året efter bytte de namn till sg har jag för mig. Lite knepigt!

Men vad har hänt med marknaden? Priserna har sjunkit som en sten när jag har kikat runt. Tur att jag sålde av allt i rätt tid i alla fall.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Spelar du mycket fortfarande? Jag spelar allt för sällan, har ett piano i lägenheten som går varmare än gitarrerna till och med.

Angående bilden så är det faktiskt en les paul jr från 1961 eller om det var 62, året efter bytte de namn till sg har jag för mig. Lite knepigt!

Men vad har hänt med marknaden? Priserna har sjunkit som en sten när jag har kikat runt. Tur att jag sålde av allt i rätt tid i alla fall.

Stentuff hur som helst! Vill du sälja den? Prisidé? ;)
(fast jag ska ju inte ha nå´n mer gitarr, ju...)

Å Tobacco LP:erna? Är det oxå "rariteter" eller? Ser skitfina ut!
Som sagt; marknaden på instrument har rasat totalt. Försökt att sälja några, men inte fått så mycket respons. Ska försöka igen under våren, tänkte jag.

Ang. spelandet, så har jag i stort sett lagt av helt, tyvärr... Älskar att spela i band/repa, men att hitta folk med "rätt" inställning/nivå/krav är svårt som f-n. Ska funka på så många plan nu när man gett upp rockstjärnedrömmen. Att bara hitta några andra gubbar, men lite retro-intresse, som även går att umgås med rent socialt är som sagt var svårt. Å att hitta en vettig trummis över huvud taget är ju rent ut sagt omöjligt! ;)

Jag är själv inte riktigt på den nivån att jag bara kan hoppa in i ett etablerat (cover) band å bara köra, heller. Samt att det inte intresserar mig. Vill köra eget/lite mer "obskyra" covers än det vanliga party/After Ski stuket. Har bl.a. kört mycket Pearl Jam covers tidigare - gillar lite "lo-fi" rock, typ.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Slösamlar på gamla Nokia och Ericsson mobiler ur den högre prisklassen. Har ett gäng som jag även använder då och då. Hur kul som helst att se folks reaktion när de hör en gammal ringsignal.

Hör av er om ni har något fungerande som samlar damm.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
"Samlade" basgitarrer tidigare... Eller använde många kanske är ett bättre ord. Nu har jag bara tre kvar.

Det är väl på den nivån mitt "gitarrsamlande" oxå varit. Man köper på sig under årens lopp & säljer inte i samma omfattning. Helt plötsligt sitter man där med fler än man tänkt sig/använder...
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Lp skivor , är ute efter musiken mest så det blir inte kompletta utgivningar av nån artist utan mest russinen i kakan .
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Sen jag fick barn så har jag på något sätt börjat samla på fakturor från Klarna... En jäkla massa saker som tydligen mååååste inhandlas..
 
Topp