• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

ZQT

The Banker
2-Faktor
Rent tekniskt är Linea Maestro både en och två nivåer över Loake 1880 då de är handrandsydda och i premiummaterial som t ex Radica från Ilcea (det John Lobb kallar Museum Calf)

Som alltid finns det inga gratis luncher och allt har sin baksida. Med Linea Maestro är det produktionen i Kina med en rätt svajig kvalitetskontroll, längre leveranstider och enligt vissa kunder väldigt obekväma skor pga stenhårda hälkappor i plast.

Sist men absolut inte minst är vikten av estetiken. Välj den tillverkaren och modellen som man själv tycker är snyggast så kommer man garanterat bli mer nöjd än av att krama ut maximal mängd "kvalitet" per spenderad krona.

Jag gillar bägge tillverkarna men föredrar nog Linea Maestro rent estetiskt.

Värt ett försök med andra ord?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Absolut! Ta en titt på dem och prova dem live imorgon på Trunk Showen?

Sen finns ju även Vass för dubbla priset men även tveklöst dubbelt så hög nivå.


Det beror lite på var trunk showen är...

Prisklassen är lagom för mig, vet att man får flera gånger bättre kvalitet för bara någon gång på priset men det är, som student, inte aktuellt.
 

hellbit

Cartier
Det beror lite på var trunk showen är...

Prisklassen är lagom för mig, vet att man får flera gånger bättre kvalitet för bara någon gång på priset men det är, som student, inte aktuellt.

Kan inte uttala mig alltför mycket redan, men estetiskt är de riktigt bra. Känner inte att kappan är direkt hård utan snarare över foten. Men redan nu efter 2 timmar inomhus så har det blivit bättre:)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Loake kör utförsäljning igen.

Kopierar in texten från mailet.

Välkommen till skoutförsäljning!
Du är varmt välkommen till höstens utförsäljning av dam och herrskor. Adress och öppettider finner du nedan.
Öppettider
Torsdag 25/9 - 7.00 - 19.00
Fredag 26/9 -10.00 -19.00
Lördag 27/9 - 10.00 - 16.00
Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm
Endast kontant betalning.

Tackar för tipset, jag behöver uppdatera garderob på skofronten. Får bli ett besök på torsdag.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mycket nöjd! Loake Dovedale är en helt grym modell i min mening :)

2014-09-20 09.33.47.jpg


Vill även tipsa om Hallmans skor på Birkagatan. Bra service, trevlig och avslappnad personal.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Loake kör utförsäljning igen.

Kopierar in texten från mailet.

Välkommen till skoutförsäljning!
Du är varmt välkommen till höstens utförsäljning av dam och herrskor. Adress och öppettider finner du nedan.
Öppettider
Torsdag 25/9 - 7.00 - 19.00
Fredag 26/9 -10.00 -19.00
Lördag 27/9 - 10.00 - 16.00
Adress
Ynglingagatan 23 (Garaget)
113 47 Stockholm
Endast kontant betalning.

Snackar vi 1880 eller bara shoemakers?
 

Boris Balkan

Fark you!
Japp, har precis kommit hem. Tur att man var bland de allra första på plats (tror att jag var först med att beställa ett par Vass). Sen blev det trångt.
1.jpg
2.jpg
DSC_0649.jpg

Bra där. Vi kom förbi vid halvtvåtiden och det var lite för crowded för mig. Men kul att att få känna och klämma. Gick igång mer på Meermins modeller än Vass faktiskt.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fyfan vad jag hade velat vara med på den trunkshowen. Helvete.

Kan inte annat än hålla med! Har dock handlat lite i Paris idag. :) Det blev två par från Finsbury med skoblock för 380 € (320 för skor och 60 för skoblock). Väldigt bra service i butiken och skorna ser ut att hålla hög finish för det priset. Ska bli spännande att se hur de åldras.
 

meo_swe

Audemars
Tjena! Nu med vintern i annalkande så är det dags att leta kängor. Vad har ni kunniga att rekommendera för bruna kängor i prisklassen runt 2 lakan?
Har tittat lite på redwing Iron ranger, men sulan känns Inte speciellt bra för svensk vinter så att säga.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tjena! Nu med vintern i annalkande så är det dags att leta kängor. Vad har ni kunniga att rekommendera för bruna kängor i prisklassen runt 2 lakan?
Har tittat lite på redwing Iron ranger, men sulan känns Inte speciellt bra för svensk vinter så att säga.
Kör Beckmans istället om du ska ha RW
 

DrDre

Patek
Hade lite tid över hemma och bestämde mig för att riva fram och smörja in några av höstskorna. (Ursäkta dåliga bilder, tagna med iPad och kladdiga fingrar).



Bakre raden och vänster till höger så är det:
Crocket and Jones
Loake 1880 Badminton
Alfred Sargent

Mellanraden vänster till höger
Loake 1880 Litchfield
Barker Harrison
Loake 1880 Badminton
Church's
Crocket and Jones

Främre raden vänster till höger
Trickers
Meermin
Allen Edmonds Montgomery
Meermin
Oliver Grey
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Med hösten, som kom till skåne igår, kom även suget på att använda sina Indy boots. Straffet kom omedelbart på Sturup när de tvingade mig att snöra av. Konstigt att man straffas för att man har kvalitetsskor. Njöt dock lite extra när jag såg vaktens genomlysning.

Bifogar en bild från planet. Alden indy med min lilla croton.

image.jpg
 
Topp