• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Fick hem dessa idag. Church "Masterclass" i oxblood. Verkar vara välgjorda!

ImageUploadedByTapatalk1410804336.192303.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Efter att ha försökt följa guiden på shoegazing angående mockavård och med en enorm försiktighet pga bristande erfarenhet så blev detta resultatet efter att jag använde mockaborsten ytterst varsamt:
33355152a32d9ede55c38b50e2f8774a.jpg

Vad ska jag göra nu för att återställa mockan? Resten av skon ser kanonfin ut, detta hände alltså bara på en del av skon..

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ingenting att göra åt saken. Mockan kan bli så, beroende på kvalitet. Impregnera dem och ut igen bara!

Någon som har tips på ett par bra billiga chelsea boots i mocca? Gärna omkring tusenlappen. Måste finnas i butik i Stockholm.

Beställt två par ifrån Asos som har varit grymma men storlekarna är helt off så orkar inte med ännu en retur..

Rizzo. Själv haft ett par och har för mig att de kostade runt 1500 kr. De har en butik på bibloteksgatan, men ganska många andra butiker säljer Rizzo exempelvis NK där jag köpte mina.

Blev med mina första Loake idag, ett par Chatsworth Dainite blev det. Grymt nöjd, men ett helvete att få på och av sig, antar att det löser sig med tiden.

IMG_0055.JPG

Jag körde ett par förut, dom brukar töja sig lite. Riktigt bekväma!
Använd båda "flärparna" för att göra det lite lättare. Eller sätt dig på en stol och veva med foten en stund, dom kan flyga av då med. ;)

Rizzo. Själv haft ett par och har för mig att de kostade runt 1500 kr. De har en butik på bibloteksgatan, men ganska många andra butiker säljer Rizzo exempelvis NK där jag köpte mina.
Tack för tipset! Ska kika upp det.

Märket Playboy hade ett par som såg helt ok ut. Muppigare namn får man leta efter men verkade vara reko material och så. Får klämma och se! Någon som har provat de?

Det är ju lite tråkigt på ett par helt nya skor... Skor av märket Loake som jag trodde innebar grym kvalité. Tack för svaret!

Well, loake är bra skor men heller inget överflödigt lyx. Vad har du för mockaborste? Gummi eller med ståltråd? Kan nämligen också avgöra resultatet efter borstning.

Tänkte, säsongen till trots, beställa hem ett par Sebago. Har strl UK10 i både C&J 348 och Loake Capital. Är US10,5 bästa chansningen då? Har tyvärr inte möjlighet att prova i butik innan.

Jag körde ett par förut, dom brukar töja sig lite. Riktigt bekväma!
Använd båda "flärparna" för att göra det lite lättare. Eller sätt dig på en stol och veva med foten en stund, dom kan flyga av då med. ;)

Låter bra, det enda jag har att anmärka lite på är ett "veck" på utsidan av skorna som blir till när jag har dom på mig. Antar att det är pga min fot det blir så, så det finns inte så mycket att göra, hoppas det syns mindre när skorna format sig mer efter foten. Det stör inte jätte mycket.

Well, loake är bra skor men heller inget överflödigt lyx. Vad har du för mockaborste? Gummi eller med ståltråd? Kan nämligen också avgöra resultatet efter borstning.

Jag har en med både och ifrån Saphir, köpt på skolyx.se. Googlade runt innan jag köpte den och det verkade som att det var en modell med båda delarna som var att föredra.
saphir-mockaborste.jpg

Jag har en med både och ifrån Saphir, köpt på skolyx.se. Googlade runt innan jag köpte den och det verkade som att det var en modell med båda delarna som var att föredra.
saphir-mockaborste.jpg

den är bra! har en likadan fast mindre. akta bara ståltrådarna. dom kan ibland vara lite för hårda. bra för att få bort ingrodd smuts men kan också rugga upp lädret lite för mycket. jag har en vanlig skoborste för mina mockaskor som jag använder för att borsta av skorna varje dag jag kommer hem. tar ca 20 sek och gör att skorna håller sig bättre.

Låter bra, det enda jag har att anmärka lite på är ett "veck" på utsidan av skorna som blir till när jag har dom på mig. Antar att det är pga min fot det blir så, så det finns inte så mycket att göra, hoppas det syns mindre när skorna format sig mer efter foten. Det stör inte jätte mycket.

De uppstår, med mörkare läder så syns sånt. Jag fick liknande på mina. Men med lite skovård så kommer de försvinna. Ett bra skoblock brukar lösa det mesta av vecken för mig.

Någon? som kan ge input på skor från John Spencer, har hittat dessa som enligt mig är sjukt snygga och satt riktigt bra, kostar 2800, testade även ett par Loake igår i liknande stil och dom var inget vidare...

Såhär ser dom ut...bra skit och värda sina 2800 eller inte?

JS-28.jpg

Whedda Singular JakobZ

Någon? som kan ge input på skor från John Spencer, har hittat dessa som enligt mig är sjukt snygga och satt riktigt bra, kostar 2800, testade även ett par Loake igår i liknande stil och dom var inget vidare...

JS-28.jpg

Whedda Singular JakobZ

Görs av Sancho. Känns lite svajiga. 2800 hade jag lagt till en tusing på och köpt Carmina eller lagt pengarna på Loake 1880 istället.

JS-28.jpg

Whedda Singular JakobZ

De finns på rea på pediwear. 99 pund om du har tur och hittar en stl som passar. Jag har dock aldrig ägt några, så jag har ingen aning om kvaliteten.

http://www.pediwear.co.uk/johnspencer/products/4181.php

Någon som har erfarenhet av att handla på Pediwear?

Jag har gjort det en gång. Funkade perfekt. Priserna är dock nästan på samma nivå, så det är egentligen bara om man hittar ngt på rea och man vet exakt vilken läst och stl man har som drt är värt det. Annars handlar jag hellre i en riktig butik där jag kan se och prova det exet jag köper.

Tillbaka
Topp