• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stormtråden - Hur är läget hos dig?

Johanw

Cartier
Lomma. Nu börjar det ta i lite. Frun & jag tittade ut och ett träd modell större (10-15m) typ ett par hundra meter bort bara knäcktes så det hördes ända in till oss. Tror det är lite skillnad om man bor vid kusten eller inne på fastlandet.
 

David

Bödeln
Ganska lugnt för tillfället, men jag blev varnad i onsdags att det kunde bli aktuellt med evakuering om vinden vände.

5030364-16x9-940x529.jpg


4279290-16x9-700x394.jpg


2012nswbushfireseasonblank.jpg


318928-motorway-fire.jpg


478145-07f04458-36f5-11e3-b978-db6d784ead62.jpg


25d09642-3c0b-46d9-a9c7-3449482ef1e7-460x276.jpeg
 

16610

Patek
2-Faktor
nu börjar det blåsa i borås med... Fast såg nu att det har gått ner från en klass 3 varning till 2 för borås...bild kanske kommer sen. Laga mat nu med två griniga ungar
 

Icaras

Rolex
Här vid Kalmars kust blåser det en del! Cyklade nyss hem och är minst sagt nyduschad :)
Lär bli riktigt jävligt här senare i natt.
 

leicaphile

Panerai
DÖDSSTORMEN
Är fortfarande inte här. SMHIs
SISTA VARNING
verkar inte stämma överens med yr.no som förutspår bra mycket mildare vindar. :)

Regnade som fasen ett tag men nu är det lugnt igen...
 
Måndagskvällen brukar jag springa ut naken på tomten och utöva penishelikoptern. Tror jag låter bli ikväll. Det regnar ordentligt och vindbyarna är ganska kraftiga. 3 av grannens 4 partytält står fortfarande. Nu är han ute och försöker rädda det som räddas kan.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Sitter i loungen på Arlanda och sköljer ner lite snacks med en öl som middag, passar på McDonalds idag, förväntar mig en bumping flight hem till Amsterdam... :hungover:
 

ranepaj

Omega
Den 3,8 ton tunga popemobilen seglade nyss förbi på gräsmattan!!1! :O Skämt åsido, det regnar väl bara duktigt. Bor förvisso söder om stockholm så jag räknas inte...

Känns som att kvällspressen behöver nåt maffigt att skriva om. Att sen SMHI inte är den mest tillförlitliga myndigheten gör ju inte min tvivlan om en smärre katastrof mindre. Var är det värst? :)
 

Icaras

Rolex
Börjar ta i lite här borta, blir det riktigt jävligt lovar jag att ta mig ut för att ta några bilder.
Hann i alla fall in på bolaget innan stängning så jag kan ha lite "myskväll" med mig själv... :dead:
 

Camo00

Patek
Det blåser seriöst i Malmö nu. Byggnadsställningen på huset mittemot blåste just sönder...

Och appropå Gudrun; det är väl klart att Ni inte tyckte att det var nåt om Ni var en bit bort!!
Farsan bor i skogen mellan Halmstad och Markaryd, typ, och när Gudrun var över så var både garage och inglasad veranda kaffeved! Det låg nog 10 stora tallar bara på hans tomt, och han kom inte därifrån annat än till fots på nästan en vecka pga att det låg rotvältor var femte meter över vägen. Så lite action var det allt? :)
 

Obeedoobe

Friends of KS
I Småland drar det ganska bra i knutarna, dock långt ifrån Gudruns krafter. Ingen som har passat på att köra "flaskan" nu när det blåser till lite?

Mvh
 

Kson

Patek
2-Faktor
Bor i jkpg och kom nyss hem från en löprunda och det regnar en del men annars va de helt okej :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Händer inte spec mycke i gbg heller …
Enligt min iphone app så ska de inte blåsa spec mycke mellan gbg och kungsbacka. Men i varberg ser de värre ut
 
Topp