• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Sveriges bästa Kaffebarer och Hemgjord Glass ställen - utflyktstips?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Det tror jag säkert.

'Festligt' och 'bra' är sällan samma sak. Och jag gjorde igen rekommendation. Bara ett konstaterande.

Att de har en lysande affärsidé och ett lyckat koncept kan man dock inte ta ifrån dem.
Nejdå påstod inte att du rekommenderade det, sa att jag aldrig skulle göra det bara :)

Ja deras affärsidé är utmärkt, ta ockerpriser för skit brukar vara det. Kolla bara på alla parfymklockor.
 
D

Deleted member 1154

Guest
De köper Triumfglass som dom säljer för ockerpriser. Skulle aldrig i mitt liv rekommendera att gå dit faktiskt. Finns bättre glass bara några stenkast därifrån på torget som gör egen glass dessutom.
Jo det är dyrt och industriproducerad glass på smultronstället, brukar också handla min glass i Sörping i källaren vid torget, men gillar ideen med bordsserverings glass, men att det inte "är på riktgt" stör mig...
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jo det är dyrt och industriproducerad glass på smultronstället brukar också handla min glass i Sörping i källaren vid torget, men gillar ideen med bordsserverings glass
Ja det är ju en väldigt trevlig upplevelse att vara där för det är ganska eget. Synd bara att glassen som man får serverad är under all kritik för vad man förväntar sig.

Källaren på torget är lätt att föredra om man inte vill åka dit för upplevelsen av att ha bordsserveringen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
På ämnet kaffe i Stockholm så är jag väldigt förtjust i Cafe Pascal på Norrtullsgatan 4. Bra kaffe och riktigt bra helhet. Drivs av tre väldigt trevliga syskon som redan första året kammade hem DN:s gulddrake. Enda nackdelen är att det har blivit lite för populärt så kommer man fel tid kan kön starta utanför dörren.
 
D

Deleted member 1154

Guest
När vi ändå snackar Östergötland, är detta schysst? Ligger utanför Linköping, dock inte varit där
http://www.stafsater.se/glass

Sen är det väll Bosses Glassbar I Linköping, är det genuint hemgjord glass där?
 

Thorn

Friends of KS
image.jpeg


Varför är skylten uppochner!?
Ser festligt ut alternativt blinda montörer.
 

demondave

Rolex
Om man ska till Helsingörsfärjan i HBG, solen skiner och man har gott om tid, var stannar man då?

Snart roadtripdags neråt Europa, hatar att planera, men har gärna guldkorn i bakhuvudet om möjligheterna öppnas. Allt ner till alperna är egentligen bara transportsträcka :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Korspostar för första gången...har precis avnjutit en kombo av vit- och mörk choklad samt kaffe på Sosta. Ljuvligt gott och funderar på att åka till Scarfo för en jordgubbsefterrätt :)

IMG_20160520_145606.jpg
 

JayJay

Rolex
Glassiären i Trossö, Karlskrona - har särklass bästa glassen jag någonsin smakat på. Allt lagas inhouse
Du måste skämta? Glassen i sig är i bästa fallet medioker. Är ganska säker på att den inte är hemmagjord heller (baserat på kvalitetskänslan i den). Dock är våfflorna hemmagjorda och riktigt bra. Kul att man får obscena mängder glass dock.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Var i centrala Stockholm ska jag skicka min dotter för att äta fantastisk chokladglass då hon är på klassresa? Hon är ganska kräsen på mat och smaker (ätit mycket bra ute), men kanske ingen glasskonässör -än. Obskyrt är bra.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Enkelt med glassen i Stockholm i alla fall, Gelato Sosta Bar på Sveavägen 86. Bästa glassen jag någonsin har ätit, både smak- och konsistensmässigt.
Ekologiska, kravmärkta och oftast närproducerade råvaror och all tillverkning sker från grunden.

Bilder från tillverkningen av pistage- och hasselnötsglassen.

11058659_606183429483252_9157284420755388408_o.jpg
11092139_609711949130400_7740545664512914294_o.jpg
1532145_439861026115494_884770697_n.jpg


Plus att de har espressobaren dörr i dörr med riktigt bra kaffe till bra priser.

482829_581160495228576_1491528282_n.jpg

Korspostar för första gången...har precis avnjutit en kombo av vit- och mörk choklad samt kaffe på Sosta. Ljuvligt gott och funderar på att åka till Scarfo för en jordgubbsefterrätt :)

IMG_20160520_145606.jpg

Var i centrala Stockholm ska jag skicka min dotter för att äta fantastisk chokladglass då hon är på klassresa? Hon är ganska kräsen på mat och smaker (ätit mycket bra ute), men kanske ingen glasskonässör -än. Obskyrt är bra.

Voilà :)

Edit: Obskyrt vet jag inte, men absolut inget dussinställe eller kedja. Många trevliga italienare som jobbar både med glassen och kaffet, och gott om uteplatser mitt i smeten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sorry. Skulle läst hela tråden lite noggrannare. Tackars.

Tidigare tog de inte kort så se till att hon har med sig lite cash. Det kanske är ändrat nu, men jag har vant mig att betala kontant där så jag har inte lagt märke till det oavsett. Väldigt enkelt att ta sig dit också, om de inte orkar promenera, (ca 5 minuter från Hötorget eller Odenplan beroende på vart de kommer från), så är det tunnelbanestation Rådmansgatan två hållplatser från t-centralen.
 

JoakimN

Omega
Gula Paviljongen i sommarstaden Hjo, sjukt gott kaffe och hemmagjord sorbe/gräddeglass på ekologiska varor
 

MrPlow

Rolex
Kanske att kapa fel tråd men vilken glassmaskin ska jag köpa?

Kollar på Nemox och Gaggia... Självklart med kompressor!
 
Topp