• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT väggutfyllnad till en stackars ungkarl.

Poppe

Cartier
Hallå där. Nu är jag fan trött på en vit vägg hemma. Jag vet inte vad som ska hänga där, väggen är 3,5x2,4 m och jag funderar på ett väggur och en tavla. Så hjälp mig vad jag ska köpa innan jag släpar hit en heminredare som får fria händer.
WP_20140928_004.jpg


Vad har ni andra ungkarlar på väggarn? Hammarbyhalsdukar och hårdrocksposters räknas inte
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sorry Aquaracer2, mycket osmakligt...
Typiskt något som 14 åriga tjejer skriver på Facebook.

Jag tycker en negativ målning av din favoritfilm/musik/klocka whatever. Finn någon som kan göra det eller spendera tiden själv! :)
Negativ målning över en hel vägg i svart/vitt är riktigt snyggt.
Du verkar gilla film med tanke på din duk, så vilken bild är bättre än Samuel L Jackson från Pulp Fiction? ;)

Exempel:
09-Finished-Painting.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sorry Aquaracer2, mycket osmakligt...
Typiskt något som 14 åriga tjejer skriver på Facebook.

Jag tycker en negativ målning av din favoritfilm/musik/klocka whatever. Finn någon som kan göra det eller spendera tiden själv! :)
Negativ målning över en hel vägg i svart/vitt är riktigt snyggt.
Du verkar gilla film med tanke på din duk, så vilken bild är bättre än Samuel L Jackson från Pulp Fiction? ;)

Exempel:
09-Finished-Painting.jpg


Eh... Det var ju rätt så skit-uppenbart att han var ironisk...
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Skulle gärna själv ha skaffat vägguret i min avatar dvs
Mcintosh. Men 16.100 på hifistället är lite blodigt kanske då den nog inte är lika bra som snygg )
Men ... lägger man ut ca 75-100 k på försteg & slutsteg från samma tillverkare
Får man förutom bästa ljudet i kvarteret klockan på köpet. ( och deras hifi produkter är värda varenda krona men ...
Mycket pengar blir det tyvärr ...)
Konst tavlor? Ja där blir det genast svårare. Personliga smaken styr
Ju och det en person gillar funkar inte för andra.
Du får leta din favoritkonstnär i lagom prisklass
eller kanske några klassiska original filmaffischer från 60 70 talet .Några
Läckra emaljskyltar med motoranknytning eller kanske
Tom en neon reklamskylt från något anrikt klockmärke ( vet en som har en eterna skylt liggande)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Häng upp lite tyg bakom högtalarna i trevlig färg och ca 150cm in med lite dämpning bakom så får du trevligare akustik, prova även att dra in högtalarna 20cm mot mitten och vinkla in dem lite.
Sedan en schysst hylla på väggen kanske som du ställer in lite böcker i.

Men det beror ju helt på vilken känsla du vill ha i rummet, du kör ju ändå proj :)

Så har jag typ gjort i min ungkarlslya. Grönt är skönt som det heter.

DSC04208%20(Small).JPG
 
Topp