• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vårjackor / rockar / trenchcoats.

Jibe

Cartier
Lappad Barbour.
12636266105_f34657057d_z.jpg


Sjukt charmig, blir snyggare med åren.
 

SSL

Audemars
Kolla då "riktiga" M65 från Alpha. Kostar inte satan och blir med impregnering helt OK i såväl bomulls- som ripstoputförande.

Impregnering, vad är det? Har en ljusblå Alpha som bl.a varit med på en del derbyn i Italien nu. A, den blir bara snyggare för varje gång.


Tackar! Denna ligger på 2,4k.
Men annars har Herno, Stone Island och Fjällräven liknande. Fjällräven Greenland må vara uttjatad, men den modellen i grönt åldras helt galet snyggt. Greenland har jag dock för mig att den kostar 1700 kr ish. En patinerad grön är mumma, på riktigt. Barena Venezia har casual sprezz också.

Fjällräven kommer aldrig bli uttjatat. Två finnar för Greenland, men finns säkert dom som sänker ned till 1700 bagis.

Din Aspesi var jävligt snygg. Och den mörkblå hos NG. Men den är kort kort va? Och ingen luva? Ä, luva måste man ha. :happyhappy:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fjällräven kommer aldrig bli uttjatat. Två finnar för Greenland, men finns säkert dom som sänker ned till 1700 bagis.

Din Aspesi var jävligt snygg. Och den mörkblå hos NG. Men den är kort kort va? Och ingen luva? Ä, luva måste man ha. :happyhappy:

Intersport säljer de för 1900 kr ;)

Tack! Den är rätt kort, ja! Luva finns. Bara att zippa upp!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jo, självklart är det så. Men även en kort kavaj måste sticka ut en bra bit under din jacka.

Bifogar en bild på aktuell jacka från NG:s hemsida.
5782_b8e276d18a.jpg

Jag vet inte om hans proportioner gör att jackan ser väldigt kort ut, men på mig är den inte så där kort! Även jag reagerade på jackan på Nitty Grittys bilder innan jag köpte min på Gabucci.

Självklart beror allt på jackans mått och sina egna mått. En vän har 46 i kavajer från G.Abo och den är kort på honom, på mig sitter den annorlunda längdmässigt. Värt att säga är att han är 10 cm ish längre... Så det bästa är att prova!
 

carlanton

Audemars
För att undvika OT-köp&sälj och för att bidra lite till trådens oväntade M65-vändning:

Jag har en m65 från japanska Iron Heart, tillverkad i Japan av sateenbomull och ett ventileliknande foder. Extremt välgjord och lite smalare och längre i passformen än typ Alpha. Den är storlek medium men har blivit lite för tight över axlarna för mig sen jag började lyfta på riktigt. Nypriset är (svart är dock slutsåld sedan länge) €445, tänkte sälja min för 2300, brukar gå lite dyrare på Ebay och IH:s egna köp&sälj.

Inte min på bilderna, kan ta bilder senare om någon är intresserad.

65-03.jpeg

12.jpg
 

Helvetia

Cartier
För att undvika OT-köp&sälj och för att bidra lite till trådens oväntade M65-vändning:

Jag har en m65 från japanska Iron Heart, tillverkad i Japan av sateenbomull och ett ventileliknande foder. Extremt välgjord och lite smalare och längre i passformen än typ Alpha. Den är storlek medium men har blivit lite för tight över axlarna för mig sen jag började lyfta på riktigt. Nypriset är (svart är dock slutsåld sedan länge) €445, tänkte sälja min för 2300, brukar gå lite dyrare på Ebay och IH:s egna köp&sälj.

Inte min på bilderna, kan ta bilder senare om någon är intresserad.

65-03.jpeg

12.jpg


Iron Heart är riktigt bra grejer. Törs säga att det inte går att hitta mer slittåliga jeans iallafall. Misstänker att det är likadant med jackor. Bara att köpa, gott folk.

Annars är Hernos m65 vassare än Aspesis imo. Inte lika kort heller.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Yoox har en del godbitar kvar på rean fortfarande och till den 24:e är det 10% extra samt fri frakt med någon typ av kod från PayPal :)
 

SSL

Audemars
Ernesto gick du upp en size? Modellerna kör gärna sin vanliga storlek på bild när man egentligen kanske bör gå upp en size i små italienska kläder. Har själv lite från Aspesi, CP Company och Stone Island bla, och hos alla har jag varit tvungen att sizea upp minst en storlek utan att det ser illa ut.

Så det kan ju vara det som gör att den ser ut som en magjacka? Andrew
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ernesto gick du upp en size? Modellerna kör gärna sin vanliga storlek på bild när man egentligen kanske bör gå upp en size i små italienska kläder. Har själv lite från Aspesi, CP Company och Stone Island bla, och hos alla har jag varit tvungen att sizea upp minst en storlek utan att det ser illa ut.

Så det kan ju vara det som gör att den ser ut som en magjacka? Andrew

Jag gick upp en size!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Får tacka den här tråden för att jag för första gången var ute i tid för att köpa vårjacka.

Var förbi Nitty Gritty och testa Aspesi, den var dock sjukt tajt över bröstet jag är typ small/medium men även large satt tajt. Den var dock riktigt snygg.

Det blev dessa två på Åhlens sen.

Tiger:
qc1ecum.jpg


Stone Island:
MY6svHU.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl
Jackor är nog min största last här i världen, så kommer använda en jävla radda av helt onödiga plagg i vår. En quiltad barbour, en quiltad penfieldbomber, en vanlig bomber, en skinnjacka, en tunn acnerock, en ljus jeansjacka, samt som vanligt min baseballjacka från det avsomnade svenska märket bay icon. Men på något vis känns det mer ok att komma ut med så ytliga intressen på ett forum för armbandsur.
 
Höll på att spontanköpa en Victorinox Highlander II idag men den fanns inte i min storlek, måste kolla runt, den var riktigt grym! Någon som har den och kan utala sig om kvaliten osv...
 

Galaxy

Rolex
Har för tillfället en Trench från Massimo Dutti men den börjar sjunga på sista versen. Mottager tacksamt tips på andra stilrena vårjackor. Är en Burberry-trenchcoat värd pengarna eller är det något annat märke man kanske bär satsa på?
 
Topp