• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Då kan jag tipsa om "La Trappe - Witte Trappist". I min mening betydligt godare - om vi snackar veteöl!

Passande, igår var det ett år sedan jag laddade upp denna bilden på KS ;)
20130518_221130.jpg


Det ska testas! Tack och bock!:)
 

Icaras

Rolex
Börjar bli glest i bolagets sortiment när jag i princip druckit allt roligt under 30kr ;). Hur som helst hittade jag denna stout för några dagar sedan. God!

image.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Får bli wisby pils här med men wisby bryggeri har en som heter shougun som också är ruggigt god :)
 

hvtobbe

Breitling
2-Faktor
Småland gyllene. Underbar öl med trappist känsla, helt klart en favorit!

Z9z6Nx5.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    110.5 KB · Visningar: 54

Onelund

Rolex
Löjligt förtjust Spitfire nr 88727 & Bishops finger nr1677

Sommartid samt vid bastubad gärna Corona nr1598
 

cedstroms

Omega
Om det skall vara något enkelt går alltid Newcastle Brown Ale hem. Vid mer festliga tillfällen är det gott&blandat med diverse ale och stout som står på menyn. Ingen speciell mao, föredrar att blanda och prova nytt.
 

fretig

Cartier
Slår ett slag för denna.
Helt sinnessjukt bra IPA infuserad med grapejuice till den nivån att den skulle kunna passera till frukost. Samtidigt ligger den på ca 7% så låt sig inte luras.
Bygger på den "vanliga" Sculpin IPA som i sig är en fantastisk öl.
Finns hos välsorterade krogar eller på beställning från Craftbeer.se

DSC_0004.JPG
 
P

Philippe Stern

Guest
Hof. Alltid. Kul kuriosa: I Danmark dricks Hof mest bara av gamla kärringar som röker.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
uploadfromtaptalk1429303188234.jpg
slår ett slag för lite lokalt öl som är utsökt, pratar vi danska öl var jag på Salt I Köpenhamn i går kväll och drack en riktigt god ekologisk lager, så god att namnet inte stannat kvar [emoji12]
 
Topp