• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

cab

Audemars
2-Faktor
max skrev:
cab skrev:
Har också lite rolexannonser hemma i hallen. Tjejen var inte allt för nöjd när dessa kom upp medans hon var borta :mrgreen:

Prova med att sätta upp dessa och se hur lång tid det tar innan hon översatt dem :lol: :lol: :lol:
Blir mer attraktiv med åldern, precis som en man: http://www.maxa.se/bilder/klockor/1.jpg
I alla fall något som män kan lita på: http://www.maxa.se/bilder/klockor/2.jpg
Alldeles för värdefull för shopping, tvättning, städning och blöjbyten: http://www.maxa.se/bilder/klockor/4.jpg

3.jpg

Med tankte på att hon är halvtysk så är det nog ingen bra idè =)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hemgjord "konst" i form av en bild på Kungen av Jersey, och en trägubbe jag täljt fram från en björkpinne. :)
IMAG1345-1_zps511e9be5.jpg
 

leicaphile

Panerai
Har lite allt möjligt hemma, men i "mitt" rum (dvs "hemmakontoret") har jag en favorit från en kille i Gbg:

heisenberg.jpg


Sen en från Kat Martin, amerikansk konstnär, som "förbättrar" tråkiga konstverk. Köpte originalet av denna från henne för ett par år sen, älskar den fortfarande. :)

mario.jpg


I resten av huset finns lite blandat, mest mina fågelfoton dock (frun insisterar!).
 
U

urinvånaren

Guest
Konst & Konst? döttrarna tyckte det iallafall :lol:
 

Bilagor

  • Glad Påsk 1.jpg
    Glad Påsk 1.jpg
    31.7 KB · Visningar: 251
Re: OT: Vad hänger på din vägg!?

Andrew skrev:
Målarn skrev:
Andrew skrev:
Målarn skrev:
Andrew skrev:
Målarn skrev:
JoberMan fick precis mail från hemsidan Charles_ fixade fram.
En Kapala kostar mellan $2.000-$6.000, inte så farligt med tanke på hur sällsynta dem är :D

Högst sannolikt kopior. Nöjer du dig med det?

Jaha ja... Kan Du visa mig Äkta vara och vad får dig att säga dem är kopior om man får undra???

För att internet är nedlusat med sidor som säljer nytillverkat religiöst krimskrams från Asien till naiva européer.

Hehe ok, tack !

Det är tyvärr inte bara klockor som kopieras här i världen.

Har hållt på och samlat Tibetansk buddhistisk konst och föremål ett tag. Jag tror inte dom är falska men däremot är dom inte antika utan nygjorda. Det är alltså en äkta människoskalle med karvningar och glas, corall, turkoser "silver" ornament. Man får inte ta ut dom ur landet längre om man köper en i tibet. (som jag har förstått det) Får man ens komma in i Tibet nuförtiden? Svårt att få tag på en för 10 000kr tror jag, kostar nog snarare 30 000kr. Det går att hitta en här i Sverige med rätt kontakter. En riktigt gammal kan kosta hur mycket som helst...
IMG_5427_zpse0f7d941.jpg
 

Smulan

Rolex
Inte helt oväntat fanns det många kul grejjer bland klockfreeksen. Här en av mina favoriter.
 

Bilagor

  • bild(13).jpg
    bild(13).jpg
    157.7 KB · Visningar: 246

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: visa oss din konst

Hemmas hos polare och fastnade framför den här... :D
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364577342696.jpg
    uploadfromtaptalk1364577342696.jpg
    64.3 KB · Visningar: 306

Tommytvigg

Cartier
Hej och glad påsk på er klockvänner.
Jag tänkte bjuda på några tavlor som jag har hemma, målade av Henry Murtokangas.
Bilderna är väl inte dom bästa, men jag verkligen gillar dessa tavlor.

1-2.jpg


2-2.jpg


3-1.jpg


Mvh Tommy
 

Icaras

Rolex
Bumpar denna antika tråd, nu har det tillkommit över tusen medlemmar. Borde finnas en hel del spännande konst hemma på väggarna :hungry:
 

Chattras

Cartier
Jag är väl en av alla dessa nya och med ett stort konstintresse. Här kommer några favoriter från väggarna.

Detta är en vägg med 4:a Jan Håfström. 2 målningar och 2 blad.
image.jpg


Kanske min absoluta favorit. Ett tuch-original av Keith Haring
image.jpg


Ett kollage av tyg av Ida-Lovisa Rudolfson
image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Rolig tråd så jag får väl ta och bidra med min två favoriter hemma på väggen. Båda av en dansk vid namn Bjørn Bjørnholt. Nu är jag lite för trött i kväll för att bättre bilder, men de är riktigt snyggt med så många lager färg så det blir nästa en 3D effekt (svårt att se på bilderna)
IMG_0243.jpg
IMG_0244.JPG
IMG_0248.jpg
 

Johanw

Cartier
We hate eine av Ben Eine.

7asa5abe.jpg


Har massa street art blad som inte ramats in. Köpt billigt för jag uppskattar dom. Har man sen tur så kanske någon är den nya Banksy?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Johanw

Cartier
Re: OT: Vad hänger på din vägg!?

Är en hyllperson, så föredrar hyllor på dom väggar jag inte vill ha rena (företrädelsevis vitsoe), gillar dock att köpa grejer och har en del favoriter men har svårt att få upp dom på väggarna, det enda jag har uppsatt hemma förutom i barnens rum är denna:

Resten ligger i tuber i det kombinerade sop/arbetsrummet men här är några från min sporadiska tavelhög i sagda rum jag har nån diffus plan att rama ordentligt o sätta upp någongång i framtiden..]

NEJ!!!!

Vet du hur mycket fin konst som förstörts för dom förvarats i tuber? Klar missuppfattning att det är ett bra sätt att förvara. Köp några mappar istället. Största kostar under hundralappen i en konstaffär. Flera kan ligga i samma om du har silkespapper mellan.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp