• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

jabla

Sarlacc
Flaska Helsingborgsöl målad på plexi av Clas Håkansson, mest känd för att måla vinflaskor.
http://www.clashakansson.com/

WP_20140220_001.jpg
 

Jonatan

Breitling
Ouuu! Trevlig tråd! Ja vad har man på väggen, Michael Tompsett world by names, meny från Pastis i NYC (givetvis använd av yours truly), Vasastan by Localgraphics och givetvis en vintage LV annons från 1963 från senaste trippen till Florens. Lagom ödmjukt, 100% personligt!

image.jpg


Fridens liljor!
 

Johanw

Cartier
Som sagt, har en del "liggande" som jag inte kan bestämma om det ska ramas in och upp på väggen.

WP_20140221_10_29_19_Smart.jpg


Kom även på att jag hade dessa nu när jag rotade i gömmorna. Klistermärke från Banksy som jag köpt hyfsat billigt. Sist jag såg dessa till salu var på ett galleri i Malmö som begärde tusentalet kronor styck.

WP_20140221_10_37_17_Smart.jpg
 

Nexus

Panerai
På min "Troféhylla" har jag en lätt WT-mässig reproduktion av Blakes "Den stora röda draken och kvinnan klädd i solen" som en hyllning till min avatar.
IMG_0340.jpg


Sedan en tavla som hängt med från mitt barndomshem, jag har ingen aning om vem som gjort den dock.
IMG_0342.jpg



Avslutningsvis kommer min favorit, en blodig gasmask jag fyndat på ebay och monterat över sängen. Är själv otroligt förtjust i den här sortens estetik, men den har en tendens att skrämma vettet ur mina "hemmamatcher".
IMG_0341.JPG
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kul tråd! Missat att posta i den. Mycket läcker konst i denna tråden.
(Bör flyttas till Lifestyle, kanske?)

Jag har ett par "fina" tavlor som jag ärvt efter min bortgångne far.

En Lindström som jag gillar mycket. Älskar "djupet" i den från de tjocka lagren färg Lindstöm använde. Minns att jag tittade mycket på denna som barn och försökte fundera ut vad den egentligen föreställde... En demon, kanske?!?

image.jpg


image.jpg


En Grünewald som föreställer kvarteret där han (min far, alltså) en gång föddes:

image.jpg


Å så förstås några av barnens underbara alster:

image.jpg


image.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ett tips för er som gillar lite udda prylar är att kolla in Derek Hess och hans verk. Han tog sig ur ett tungt drogmissbruk och hans målningar återspeglar mycket av den tiden.
I ena stunden kan de kännas extremt WT men jag kan ändå inte säga annat än att mycket av det han producerat är jäkligt snyggt.

1e3f52a768d37f9d133dc37d56d21059.jpg

5ee76b5fa41190818e4ebe46ecbfe634.jpg
 

Chattras

Cartier
Kul tråd! Missat att posta i den. Mycket läcker konst i denna tråden.
(Bör flyttas till Lifestyle, kanske?)

Jag har ett par "fina" tavlor som jag ärvt efter min bortgångne far.

En Lindström som jag gillar mycket. Älskar "djupet" i den från de tjocka lagren färg Lindstöm använde. Minns att jag tittade mycket på denna som barn och försökte fundera ut vad den egentligen föreställde... En demon, kanske?!?

En Grünewald som föreställer kvarteret där han (min far, alltså) en gång föddes:


Menar du att du är son till Isaac Grünewald?
 

rogart-63

Patek
Kul tråd! Missat att posta i den. Mycket läcker konst i denna tråden.
(Bör flyttas till Lifestyle, kanske?)

Jag har ett par "fina" tavlor som jag ärvt efter min bortgångne far.

En Lindström som jag gillar mycket. Älskar "djupet" i den från de tjocka lagren färg Lindstöm använde. Minns att jag tittade mycket på denna som barn och försökte fundera ut vad den egentligen föreställde... En demon, kanske?!?

image.jpg


image.jpg


Kanske bara jag som har snuskig fantasi .Jag tycker det ser ut som en naken kvinna . Två bröst och ett långt gyllene hårsvall .
 
Topp