• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG känns inte rimligt, men TWG?

leicaphile

Panerai
Det vill säga Two Watch Guy. Satt och spekulerade med en kompis om vad man skulle äga om man var begränsad till två klockor.

Själv skulle jag definitivt vilja ha en beater/allväder klocka. Något som tål vatten, stötar, har lite användbara funktioner (kronograf..) osv. För mig? Casio G-Shock.

#2 blir då en lite dressigare. Tror inte guld skulle fungera utan vill ha något lite mer neutralt. Snyggt men inte FÖR fin och dressig då alternativet är G-shocken. Ska funka till jobbet, bröllop, utekväll, allt sådant, men inget man hugger ved med direkt. För mig? 38,5mm Aqua Terra "Skyfall".

Vad skulle ni välja?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
1016 & 5513
yRRNCgI.jpg


836Dv3n.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag skulle också kunna räkna mig som en TWG isåfall, har en Orient Mako XL också men den använder jag ej särskilt ofta...

Grand Seiko 61GS & Prospex Marinemaster 300m

VtbpCGe.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag skulle också kunna räkna mig som en TWG isåfall...

Grand Seiko 61GS & Prospex Marinemaster 300m


Jag skulle också kunna räkna mig som en TWG isåfall...

Grand Seiko 61GS & Prospex Marinemaster 300m


Jag skulle också kunna räkna mig som en TWG isåfall, har en Orient Mako XL också men den använder jag ej särskilt ofta...

Grand Seiko 61GS & Prospex Marinemaster 300m

Va fan, får du önska fritt så kan du väl prova nått annat än Seiko :rolleyes:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Va fan, får du önska fritt så kan du väl prova nått annat än Seiko :rolleyes:
Fy fan vad galet inlägget blev... Haha! :D - åtgärdat nu...

Jag är så otroligt feg... jag har nog lite väl stark tillit till Seiko, därav har mina slantar gått dit.. Men Rolex vill jag ju ha såklart...;) sen har jag iof känt stark attraktion åt Tudor 9411 på senaste... :)
 

bullen

Cartier
Rosegulds daytona på läder & en GMT 116710 BLNR om jag fick välja.
Tyvärr ser verkligheten lite annorlunda ut i dagsläget, men jag jobbar på det :)
 
Topp