• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ironiskt nog en klocka jag inte äger, men JLC Deep Sea Chronograph:
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chrono-Dress-Shirt-thumb-1600x1067-20306.jpg


Passar bra både på stranden och till kavajen. Sen att det är en kronograf underlättar i vardagen. Det jag kan sakna är ett datumfönster för att ha samtliga funktioner jag hade behövt. @yonsson du som ägt en, är jag ute och cyklar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ironiskt nog en klocka jag inte äger, men JLC Deep Sea Chronograph:
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chrono-Dress-Shirt-thumb-1600x1067-20306.jpg


Passar bra både på stranden och till kavajen. Sen att det är en kronograf underlättar i vardagen. Det jag kan sakna är ett datumfönster för att ha samtliga funktioner jag hade behövt. @yonsson du som ägt en, är jag ute och cyklar?
Så länge de funkar är de asbra på alla sätt. :)
 

evki

Audemars
2-Faktor
Om jag fick behålla bara en av de jag har nu skulle det bli den första. Men om jag fick välja bara en klocka jag kan faktiskt köpa skulle det bli den andra.

_2043271.JPG


AF7CCB91-B332-4256-9753-F6D482CB14E0.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

TompaC

Rolex
2-Faktor
En aquanaut. Eller en DD! Fast Yachtmastern med Rhodium urtavlan är fin. Eller en AP... får återkomma...
 

niclashill

Cartier
Måste jag så funkar min Explorer2, 42mm, svart urtavla, som ow. Under radarn, matt tavla, perfekt storlek utan att vara för tung och tjock.
Men det är klart, en opolerad 1665 med fin historik hade jag inte tackat nej till.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Rolex 116719 BLRO

+ Kul och användbar funktion med GMT
+ Maxicase (slipper gamla plåtspännet på t.ex 16710:an)
+ Vattentät så det räcker och blir över
+ Stryktåligt traktorverk
+ Keramisk ring och kul färgsättning
+ Lite "stealth" med vitguld
+ Funkar till många olika klädstilar och tillfällen
+ Bra med datum
+ Överkomligt pris som beg.
+ Bra tyngd

- Inte jättesmidig under manschetten
- Tyngden


blro.jpg
 
D

Deleted member 11690

Guest
Rent hypotetiskt kanske med min Rolex gmt blnr, om den hade glidelock :D den är lagom diskret men ändå lite roligare än en vanlig sub lr gmt, funkar till det mesta och bärs extremt bekvämt :)
 
Topp