När den lanserades såg jag en bild på 39mm med den gröna tavlan som var sjukt snygg men verkar inte ha släppts (än).
Det har inte funnits. Finns upp till 34 mm.
26 mm och 34 mm.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När den lanserades såg jag en bild på 39mm med den gröna tavlan som var sjukt snygg men verkar inte ha släppts (än).
Det fanns dock en bild, som tyvärr numera är borta
https://klocksnack.se/threads/baselworld-2015.36803/page-18#post-846007
Det här med "tråksub" och att en sub skulle vara så vanlig att det är drivor av den så snart man visar sig, stämmer inte enligt min erfarenhet.Vad tycker ni om oyster perpetual? Föredrar ni en svart stålsub trots att den blivit något av klockornas V70? Funderar på en oyster p då jag tycker den är snyggare än suben i sin enkelhet. Tänker jag fel?
Riktigt snygg och stilren tycker jag. Tycker inte alls den ser "simpel" eller " instegsaktig" ut. Tvärtom enkel ren och snygg.Im happyDen har det JAG ville ha.
![]()
Jag gillar 39mm OP. För mig känns det konstigt med en dykare till skjorta om man inte är james bond, och därmed är en Sub väldigt mycket mindre allround för mig, än vad den används som av många. OP har anständig vattentäthet och bärs bra på länk vilket i min bok gör den till en perfekt beater. Dock förstör kontrastfärgerna på tavlan lite för mig. Det gör att den känns ungdomlig/billig, vilket är väldigt synd. Rolex har inte bara hållit tillbaka på detaljarbetet, utan även lagt till saker så att den ser billigare ut. När den lanserades såg jag en bild på 39mm med den gröna tavlan som var sjukt snygg men verkar inte ha släppts (än). Även den gula tavlan tycker jag är roligare än alternativen som finns nu. Men säkrast och mångsidigast är nog den grå i alla fall.
Du kan ju ha vad du vill till kavaj. Varken Sub eller OP är ju korrekt utifrån kotym om man nu bryr sig om sådant.Ser bra ut! Kanske är det orimligt att bära dykarur till kavajjen...
Submariner är Rolex mest sålda modell. Sen att du inte rör dig i kretsar IRL där Rolex förekommer är en annan sak. Faktum är att subben snarare utstrålar "jag har köpt den för att det är en Rolex" snarare än "denna klocka har jag köpt för att den är grym". Det gör ju dock såklart inte klockan dålig.Det här med "tråksub" och att en sub skulle vara så vanlig att det är drivor av den så snart man visar sig, stämmer inte enligt min erfarenhet.
Bor i och för sig inte i Stockholm, men även om jag är där en hel del, ser jag inte speciellt mycket Rolex Sub.
Köp du en sub, den är riktigt fin!
Rör mig nog i kretsar där en sån klocka borde vara vanlig (om det nu finns nåt sånt?), men kan inte säga att jag håller med.Submariner är Rolex mest sålda modell. Sen att du inte rör dig i kretsar IRL där Rolex förekommer är en annan sak. Faktum är att subben snarare utstrålar "jag har köpt den för att det är en Rolex" snarare än "denna klocka har jag köpt för att den är grym". Det gör ju dock såklart inte klockan dålig.
Submariner är Rolex mest sålda modell. Sen att du inte rör dig i kretsar IRL där Rolex förekommer är en annan sak. Faktum är att subben snarare utstrålar "jag har köpt den för att det är en Rolex" snarare än "denna klocka har jag köpt för att den är grym". Det gör ju dock såklart inte klockan dålig.
Förstår vad du menar, men tycker du är lite väl krass i ditt uttalande.@MJ24
Självklart inte, men subben är världens mest kända klocka, världens mer sålda kvalitetsklocka, forumets vanligaste klocka över 40'kr. Att man bär en sub innebär inte att man gillar klockor. Subben är och har alltid varit det tråkiga säkra valet på gott och ont.
Njaaaa... Har du nån källa på att det är den mest sålda modellen? Enligt en AD jag var inne hos här i Sthlm är det Datejust. Jag kan förstå att du tycker som du gör (och jag kan i viss mån hålla med), men med just Rolex finns det två typer av människor som köper dem. Det finns sådana som jag som uppskattar dess historia, utseende, kvalité och precision som överträffar det mesta, etc, men så finns det också dem som du beskriver, såna som köper en Rolex för att "den är ball" eller för att den utstrålar pengar mer än kanske någon annan klocka. Lite som det blivit med Porsche och BMW faktiskt tyvärr.Submariner är Rolex mest sålda modell. Sen att du inte rör dig i kretsar IRL där Rolex förekommer är en annan sak. Faktum är att subben snarare utstrålar "jag har köpt den för att det är en Rolex" snarare än "denna klocka har jag köpt för att den är grym". Det gör ju dock såklart inte klockan dålig.
Jag hade gärna ägt en 114060. Jag har ALDRIG sagt at submariner är en dålig klocka. Bra klockor som sagt, men personligen tycker jag det är ett tråkigt och fantasilöst val. Det är ett logiskt val ur många aspekter.Förstår vad du menar, men tycker du är lite väl krass i ditt uttalande.
Visst finns det många som tycker om subben, och samtidigt är klockintresserade. Men visst är det samtidigt en instegsprodukt som många köper som ett rent statusobjekt.
Personligen tycker jag inte det är ett tråkigt val, om det nu är en sådan typ av klocka man är ute efter...så tänker jag i alla fall.
Tänkte lite snabbt där. Vanligaste herrmodellen såklart. DJ måste ju rimligtvis anses vara en unisexmodellNjaaaa... Har du nån källa på att det är den mest sålda modellen? Enligt en AD jag var inne hos här i Sthlm är det Datejust. Jag kan förstå att du tycker som du gör (och jag kan i viss mån hålla med), men med just Rolex finns det två typer av människor som köper dem. Det finns sådana som jag som uppskattar dess historia, utseende, kvalité och precision som överträffar det mesta, etc, men så finns det också dem som du beskriver, såna som köper en Rolex för att "den är ball" eller för att den utstrålar pengar mer än kanske någon annan klocka. Lite som det blivit med Porsche och BMW faktiskt tyvärr.
Sånt händer, gör jag själv ibland (som med min bild i tävlingstrådenJag hade gärna ägt en 114060. Jag har ALDRIG sagt at submariner är en dålig klocka. Bra klockor som sagt, men personligen tycker jag det är ett tråkigt och fantasilöst val. Det är ett logiskt val ur många aspekter.
Tänkte lite snabbt där. Vanligaste herrmodellen såklart. DJ måste ju rimligtvis anses vara en unisexmodell
Jag har en handfull kollegor som har Rolex, och alla är svarta ubåtar. De har inte ens olika färger. Har faktiskt aldrig sett någon man med en rolex som inte varit en sub. Att jag sedan observerat den på diverse osköna typer i min omgivning gör sammantaget att jag lite förstår vad föregående talare menar när han säger att alla som inte är klockintresserade och skall showa med en rolle väljer ubåten. Jag tycker också suben är en trevlig klocka men det jag skönjer här är något slags otryggt gruppbeteende.. Varför väljer ingen en svart gmt tex? Suben är nice men är den så nice att det borde vara den enda rolle folk köper. Enl min erfarenhet är en submariner långt mkt vanligare än tex en seamaster. Kommer självklart köpa den jag gillar bäst oavsett vad andra har och måste medge att det förtar känslan med en ny klocka om 10gubbar runt omkring en har samma ur.Rör mig nog i kretsar där en sån klocka borde vara vanlig (om det nu finns nåt sånt?), men kan inte säga att jag håller med.
Vet att subben är Rolex mest sålda modell, men vidhåller i alla fall att jag personligen inte ser särskilt många.
Ser du sub på var och varannan människa IRL?
Själv ser jag nog minst 10 Seamaster på varje Sub, men som @yonsson nämner innan, det kanske beror på att jag rör mig i såna "kretsar" IRL...vad vet jag.Jag har en handfull kollegor som har Rolex, och alla är svarta ubåtar. De har inte ens olika färger. Har faktiskt aldrig sett någon man med en rolex som inte varit en sub. Att jag sedan observerat den på diverse osköna typer i min omgivning gör sammantaget att jag lite förstår vad föregående talare menar när han säger att alla som inte är klockintresserade och skall showa med en rolle väljer ubåten. Jag tycker också suben är en trevlig klocka men det jag skönjer här är något slags otryggt gruppbeteende.. Varför väljer ingen en svart gmt tex? Suben är nice men är den så nice att det borde vara den enda rolle folk köper. Enl min erfarenhet är en submariner långt mkt vanligare än tex en seamaster. Kommer självklart köpa den jag gillar bäst oavsett vad andra har och måste medge att det förtar känslan med en ny klocka om 10gubbar runt omkring en har samma ur.
Jag hade gärna ägt en 114060. Jag har ALDRIG sagt at submariner är en dålig klocka. Bra klockor som sagt, men personligen tycker jag det är ett tråkigt och fantasilöst val. Det är ett logiskt val ur många aspekter.
Tänkte lite snabbt där. Vanligaste herrmodellen såklart. DJ måste ju rimligtvis anses vara en unisexmodell
Jag hade gärna ägt en 114060. Jag har ALDRIG sagt at submariner är en dålig klocka. Bra klockor som sagt, men personligen tycker jag det är ett tråkigt och fantasilöst val. Det är ett logiskt val ur många aspekter.
Själv rör jag mig i kretsar där ingen har klocka alternativt Citizen och Casio.Själv ser jag nog minst 10 Seamaster på varje Sub, men som @yonsson nämner innan, det kanske beror på att jag rör mig i såna "kretsar" IRL...vad vet jag.
Själv rör jag mig i kretsar där ingen har klocka alternativt Citizen och Casio.
Brukar referera till en tråkig midsommarafton då vi var 6 killar. 3 hade seamaster, 1 hade speedmaster (han visste inte om den var automat eller manuell) och 1 gick utan klocka. Jag hade en MM300 tror jag.![]()
Anti-reflex-behandling på glaset.