Alberget4a
Guld
Rolex går bort pga avsaknad av AR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur lång batteritid är det på en sådan? Allergiskt mot allt som ska laddas efter ett dygns användande. Jagar man en vecka i sträck nånstans vill man inte behöva tänka på akut laddning varje dag.
Gjorde en sökning men kunde inte hitta något passande. Om det redan finns en tråd så ber jag om ursäkt.
Det är som ni alla vet snart den 16 augusti, då det är premiär för bockjakten och jag tror det är fler än mig som är otroligt taggade inför detta
Jag har sett att det är fler än mig som jagar och undrar härmed, vilken är den bästa klockan att ha med sig på jakt?
Den måste klara den stötvåg, rekyl som skapas när man avfyrar geväret. Får inte vara rasslig i armbandet d.v.s. så tyst som möjligt. Kanske lättläst också? Jag vet inte men låt fantasin flöda!
Personligen har jag oftast använt mig av en Luminox Recon Pointman med natoband. Den är tyst, lättläst, stryktålig och man ser vad tiden är oavsett tidpunkt på dygnet. Det passar mig bra då jag har en förkärlek för vildsvinsjakt på nätterna.
![]()
![]()
Hade en g-shock 5600 kg3 en gång som skulle ha varit jakt klockan men var tyväär flippade innan jakt började.
![]()
Använder det mesta som är vattentätt men försöker undvika natoband, blir lite trist med blod/svett på banden tycker jag.Gjorde en sökning men kunde inte hitta något passande. Om det redan finns en tråd så ber jag om ursäkt.
Det är som ni alla vet snart den 16 augusti, då det är premiär för bockjakten och jag tror det är fler än mig som är otroligt taggade inför detta
Jag har sett att det är fler än mig som jagar och undrar härmed, vilken är den bästa klockan att ha med sig på jakt?
Den måste klara den stötvåg, rekyl som skapas när man avfyrar geväret. Får inte vara rasslig i armbandet d.v.s. så tyst som möjligt. Kanske lättläst också? Jag vet inte men låt fantasin flöda!
Personligen har jag oftast använt mig av en Luminox Recon Pointman med natoband. Den är tyst, lättläst, stryktålig och man ser vad tiden är oavsett tidpunkt på dygnet. Det passar mig bra då jag har en förkärlek för vildsvinsjakt på nätterna.
![]()
![]()
Jag tänkte samma sak, var orolig för batteriet. Jag jagar ripa på fjället ett par gånger per år och är ute några dagar i streck och behöver kunna förlita mig på batteriet i kyla och med flera funktioner igång. Så hårt har jag inte använt den ännu. Efter första laddningen höll den 6 dagar om jag minns rätt.
Efter andra full-laddningen närmare 2 veckor, då med lite funktioner igång som jag använde.
Använder det mesta som är vattentätt men försöker undvika natoband, blir lite trist med blod/svett på banden tycker jag.
Har själv funderat på samma ämne och en månfas tycker jag hade varit intressant men det är svårt att kombinera beater och vettigt pris med det.
En del i hur jag blev intresserade av klockar var att jag satt i pass och tänkte det skulle bli bra att kunna läsa tiden utan att behöva dra ut mobilen. Först tänken var nån luminox blacked out model jag hade sett nån gång. började kolla på klockar och det var det![]()
Endast färgen/band inget annat vad jag vet. Jag plockade ut min på XXL där den var billigast just då, sök på prisjakt så ska det ordna sig.Ok, ska nog köpa mig en Suunto Traverse Alpha. Men va är skillnaden på ”Stealth” ”Woodsland” mm? Vilken version ska man ha? Tipps på vart man hittar den till bra pris?
Endast färgen/band inget annat vad jag vet. Jag plockade ut min på XXL där den var billigast just då, sök på prisjakt så ska det ordna sig.
Patina...Använder det mesta som är vattentätt men försöker undvika natoband, blir lite trist med blod/svett på banden tycker jag.
...
Den där gillade jag skarpt!!Hade en g-shock 5600 kg3 en gång som skulle ha varit jakt klockan men var tyväär flippade innan jakt började.
![]()
Fint set-up i övrigt!Varningsorange hade kanske passat bättre
![]()
En möglig Reverso kanske?
![]()
![]()
![]()
Sportdressare ala 30-tal
Så är det alltid, in med en Reverso och lås tråden...Där har vi den!! Nu kan vi låsa tråden!![]()
Varningsorange hade kanske passat bättre
![]()
Den var ju riktigt läcker!