Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubai har inte så mycket olja, därför de har satsat på att bli ett finansiellt centrum och turism till skillnad från andra Emirater och grannar. Om än kanske "något" oekonomisk budgetering på saker...Härliga bilder. Tack för att du delar med dig!
Undrar vad som händer i dessa stater när oljan och de glada dagarna är slut? Vågar inte ens tänka tanken...
Härliga bilder. Tack för att du delar med dig!
Undrar vad som händer i dessa stater när oljan och de glada dagarna är slut? Vågar inte ens tänka tanken...
Det är så lite så, bara kul att få dela det med er som också har ett intresse. Min fru försöker förstå min fascination för klockorna men hon kan inteKul skildring! Flott att du delar med dig.![]()
Vad jag vet så har Dubai ingen olja, de pengarna finns här i Abu Dhabi. AD har också börjat satsa på turism nu så de ska nog också klara sig. Oljan är en katalysator men jäklar vilken snurr de fått på ekonomin.Härliga bilder. Tack för att du delar med dig!
Trodde jag också, men det stod 500 000 Dirham på skylten, och jag kan intyga att bilden trots storleken var den skarpaste bild har sett. Dessutom är jag ganska tveksam till att man i det här landet skulle skylta så med en TV för 120 lax. Så 1,2 känns faktiskt rimligareSäker på att TV:n kostade 1.2 miljoner? 120.000 låter rimligare![]()
Vi pröjsade lite drygt 17k för två vuxna och en treåring. Flög SAS till Aten (tre timmar) och sedan Etihad till AD (knappt fem timmar). Hemresan är det Etihad till Bryssel (åtta timmar) och SAS till Köpenhamn (en och en halv timme). Resan ner kan du läsa om tidigare i trådenHärliga bilder.
Lite OT men hur tyckte du flygresan gick? Vad gick biljetterna på? Vi kommer åka på kryssning i december nästa år som utgår från Abu Dhabi. Har tittat på att flyga Qatar via Doha för att slippa bla SAS och Air Berlin.
Taxi mellan Dubai och AD går på typ 250 dirham, ca 700:-, och tar 1-1 1/2 timme. Taxi är för övrigt riktigt billigt här. Ping @PICJag flög frön Köpenhamn direkt flyg till Dubai med emirates biljetten låg på ca 4-5tusenkr flög ner förra november resan gick smidigt ca 6 tim
Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar.Taxi mellan Dubai och AD går på typ 250 dirham, ca 700:-, och tar 1-1 1/2 timme. Taxi är för övrigt riktigt billigt här. Ping @PIC
Smidigare vet jag inte om det är möjligt att få det. Gillar dessutom principen att de enbart tar betalt per kilometer och inte tiden det tar.Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar.
Ett klocktips är att kika förbi den lilla vintagebutiken Momentum Dubai i finansdistriktet. De har ofta rätt roligt utbud.
Sköttes SAS som Etihad skulle de brakat ihop totalt för länge sen
(Om inte skattebetalarna öste ytterligare lastbilslaster med pengar in i bolaget såklart..)
Tack för svaren. Vi kommer resa med en 5-åring och en nästan tvååring så jag skulle vilja ha så smidig resa som möjligt. Har varit två dagar i Dubai innan och taxi var väldigt smidigt. Då flög jag Qatar hem, det var trevlig resa, flög dit i en AN-124Taxi mellan Dubai och AD går på typ 250 dirham, ca 700:-, och tar 1-1 1/2 timme. Taxi är för övrigt riktigt billigt här. Ping @PIC
Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar.
Ett klocktips är att kika förbi den lilla vintagebutiken Momentum Dubai i finansdistriktet. De har ofta rätt roligt utbud.
Tack! Ja, cash är användbart främst när man åker taxi. Dock tar alla affärer (iaf alla jag testat) kort.Cool Casio!
Tänk på att det inte är självklart att man kan betala med kort överallt.Gäller framför allt taxi o dylikt.