• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På väg för att köpa en SD. Vad tror ni om den??

Sitter i en mörk taxi med bara mobilkamera så bilder är ingen ide.

Här är jag o köparen iafl.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    140.8 KB · Visningar: 518

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Skoj, för 50k är den ball även med servicevisare och tavla (och servicebehov) :)Tror inte det är någon ide att försöka återställa den, lär kosta skjortan ändå, serva och njut av den som den är:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Sitter i en mörk taxi med bara mobilkamera så bilder är ingen ide.

Här är jag o köparen iafl.
Hahaha! Grattis! Bra fångat och skönt att hoppa in i en taxi och snabbresearcha under tiden. Det är sköna takter det :)
Och säljaren blir nog asglad nu när han får vara med på bild på WorldWideWeb när han säljer Rolex ;)
 
Senast ändrad:
Lade ner tid på att ta kort med riktig kamera men insåg att jag varken har läsare till minneskortet eller kabel till kameran så det får bli några mobilbilder i kontorsbelysning for now.

Har även en SD 16600 så det var kul att jämföra lite. Fördrar den "nygamla" 1665an alla gånger!

Ang skicket så är den som sagt i behov av service. Den köptes ny av säljaren i Singapore 1979 (S/N 6M) och har sedan dess fått service 2 gånger. Den senaste gången på 80-talet. Kollade tidshållningen endast under några minuter och det fanns inget att anmärka (gör en 24h koll nu). Byter datum prick kl 12. Glaset har några dings men det ingår ;) Dessvärre polerad men boetten ser mycket bra ut, iafl tycker jag det(?). Spännet behöver ses över då det inte låser hundra samt att det är lite stretch (otippat). Ringen är galet trög och enligt säljaren så har han i princip aldrig roterat den. Mitt största huvudbry är att kronan "slinter" under manuell uppvridning. Har själv dålig koll på vad som är galet men tänker lämna in den för översyn hos RSC i morgon. Blir spännande att höra vad dem kan ge för kommentarer.

Säljaren hade köpt en nyare DD så han tyckte det var onödigt och jobbigt att hålla igång två automatare samtidigt... :happyhappy: Sen tror jag även att han tyckte att SDn började få en del skavanker och att det var lika bra att sälja nu när han kunde få samma peng för den som sin nya DD.

All input om vad ni tror om den är välkommen. Är det en överprisad Frankenwatch jag hittat? :nailbiting:
 

Bilagor

  • IMG_5084.JPG
    IMG_5084.JPG
    117.3 KB · Visningar: 464
  • IMG_5086.JPG
    IMG_5086.JPG
    220.1 KB · Visningar: 431
  • IMG_5088.JPG
    IMG_5088.JPG
    148.8 KB · Visningar: 454
  • IMG_5089.JPG
    IMG_5089.JPG
    205.7 KB · Visningar: 433
  • IMG_5090.JPG
    IMG_5090.JPG
    154.2 KB · Visningar: 426
  • IMG_5091.JPG
    IMG_5091.JPG
    232.8 KB · Visningar: 418
  • IMG_5092.JPG
    IMG_5092.JPG
    111.9 KB · Visningar: 449
Relume och nya visare under servicen på tidiga 80-talet dessvärre.

Har inte sett en enda "orörd" äldre Rolex här i Asien. De vill gärna ha sitt blingbling uppdaterat :banghead:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Lade ner tid på att ta kort med riktig kamera men insåg att jag varken har läsare till minneskortet eller kabel till kameran så det får bli några mobilbilder i kontorsbelysning for now.

Har även en SD 16600 så det var kul att jämföra lite. Fördrar den "nygamla" 1665an alla gånger!

Ang skicket så är den som sagt i behov av service. Den köptes ny av säljaren i Singapore 1979 (S/N 6M) och har sedan dess fått service 2 gånger. Den senaste gången på 80-talet. Kollade tidshållningen endast under några minuter och det fanns inget att anmärka (gör en 24h koll nu). Byter datum prick kl 12. Glaset har några dings men det ingår ;) Dessvärre polerad men boetten ser mycket bra ut, iafl tycker jag det(?). Spännet behöver ses över då det inte låser hundra samt att det är lite stretch (otippat). Ringen är galet trög och enligt säljaren så har han i princip aldrig roterat den. Mitt största huvudbry är att kronan "slinter" under manuell uppvridning. Har själv dålig koll på vad som är galet men tänker lämna in den för översyn hos RSC i morgon. Blir spännande att höra vad dem kan ge för kommentarer.

Säljaren hade köpt en nyare DD så han tyckte det var onödigt och jobbigt att hålla igång två automatare samtidigt... :happyhappy: Sen tror jag även att han tyckte att SDn började få en del skavanker och att det var lika bra att sälja nu när han kunde få samma peng för den som sin nya DD.

All input om vad ni tror om den är välkommen. Är det en överprisad Frankenwatch jag hittat? :nailbiting:

Det där är homerun! Tavlan ser ju bra ut, är visarna bytta så ser de ut att matcha fint och fått lite patina. Fin fade på insert och härlig pärla. Caset ser ju också fett ut och inget att gnälla över. Köpt direkt från förste ägaren som burit och använt den väl sen 1979, det kan väl fan inte bli bättre! Se nu till att de servar verket och byter några torra packningar ger fan i allt annat:) Stort grattis!!!
 
Topp