• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På väg för att köpa en SD. Vad tror ni om den??

Grattis, den ser riktigt fin ut. Hade själv aldrig haft mage att göra en sån här affär. Brukar ta mig tid att gör min research och ställa en miljon frågor till säljaren.
Som sagt "no risk, no reward".

Inte så tokig gång med tanke på serviceintervallen på +35 år...

Blir in till RSC på måndag hursom.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    92.7 KB · Visningar: 207
Jo det är ju inte direkt kostnadsfritt heller men känns som att det kan vara bra med tanke på den bristande servicehistoriken. Har för mig att Rolex rekommenderar Max 8 års intervall så efter +35 år i detta fall så är det väl verkligen dags?

Vad tror ni andra?

Servad på "80-talet" så kan vara 25-35 år sedan. Men förmodligen närmare 25. Den är iafl definitivt inlämnad då det är servicevisare och relume.

Tack.

Håller med om att appen inte är 100% korrekt men den funkar faktiskt ok för att ge en grov uppfattning. Körde även med vanlig tidtagning som väl stämde överens med appens påstådda diff.

Oavsett så åker den in till RSC nu i kommande veckan. Misstänker liksom du att det är en del torrt och nött som skall bytas.

Håller med dig fullständigt,maestro-ibland borde man gå mer på ren magkänsla än endast fakta vilket jag annars har som förtappad akademiker gärna gör
Ha det bäst, mina herrar/Janne

Tillbaka
Topp