• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Påsöppning efter tacokladdet

Snårtas

Guld
Först fredagsmys med tacokladdiga barn, sen en rejäl påsöppning!

Bäst att ha en diskret påse när man skall navigera skumma parkeringsgarage i Västerås centrum...
tahuqytu.jpg

Neutral vit låda.
ega2uqe3.jpg

Inte lika neutral ljusgrön dito
3yraruzy.jpg

Får jag be om störrrrrrsta, möjjjjjjliga tyssssstnad (vi som är gamla nog förstår Bronett-referensen).
aqedudy8.jpg

114060!
9a9ute4u.jpg

Wristshot
uty7a6un.jpg

Grym lume!
u9e3a5a3.jpg

Sjukt nöjd över min första nya Rolex direkt från AD. Har suktat efter denna sen jag provade den på armen i våras.

Stort tack till den kunniga och hjälpsamma personalen på Nymans i Västerås, vilka har stått ut mina besök i snart ett års tid innan jag kunde bestämma mig. Strålande service som vanligt!

Första intrycken: sitter sjukt bekvämt, länken kungligt bra, fina detaljarbeten och klassisk look. Törs jag säga det? En keeper!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Grattis! Den e schysst den där, bra val. Skulle jag lägga till en modern klocka till min mögelhög så ligger den modellen bra till. Gillar när vridringen går mot det gråa hållet

Va! Ännu en sådan där Submariner. Tycker att det börja drälla av dem här på forumet. Många är helt ju helt nya också.

Innan någon formell gratulation (för dit ska jag komma, förstås), så krävs lite problemfångst och analys av läget på forumet - eller för att använda konsultsnack: situation - complication - resolution, vilket för övrigt i stort är en stöld från hur ett drama i tre akter är upplagt. Och kanske handlar allt om ett drama.

Här är situationen (huvudpersonerna presenteras): Rolex Submariner är oproportionerlig populär, inte bara bland klocknördar, utan också bland folk i allmänhet. Ska man ha en fin klocka, ska det vara en Rolex Submariner. Det känns ju sportigt och bra. En GMT kan duga också. Blir lite mer "I am travelling the world doing important business" över det hela.

Här är komplikationen (nu tillstöter problem): Bara en bråkdel av Submariner-ägarna är dykare. Bara en bråkdel av GMT-ägarna (för att fortsätta på den linjen) är "travellers of the world, doing important business". Så varför i hela friden är den (de) så populära?

Och nu upplösningen (resolution): För att det är ett förbaskat enkelt och säkert val att göra. Enkelt och säkert så tillvida att klockan (klockorna) är tillgängliga, tåliga och hållbara. Enkelt för att det finns en historik, som väldigt tydligt indikerar att det också finns en framtid (kan jag utveckla vid tillfälle - men då krävs annat konsultsnack, eller en speciell litterär genre: Science Fiction). Och kanske de mest uppenbara skälen: Man måste varken vara dykare eller world traveller för att uppskatta något vackert, sportigt, tilltalande, smakfullt, avslappnat, lyxigt o. s. v.

The End...

... nej jag menar GRATTIS! Njut!

mvh A

Grattis! Jag förstår att Mathias på Nymans påverkat dig med sin. Håller med TQM, den måste vi få klämma på i morgon.

Tillbaka
Topp