• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Packad och glad, hur reser ni klockmässigt?

Kul att du tar upp ämnet då jag har tänkt på det mycket senaste veckorna. Jag reser alltid med 2-4 klockor och har på mig dom vart jag än går. Nu ska jag på en längre resa till Sydamerika med frugan och lill-grabben och har fått klockförbud av henne. Inte ens en billigare Omega eller dylikt får följa med och visst förstår jag henne, jag vill inte sätta dom i en rånsituation i onödan men har inte varit utan klocka på år. Det kommer att kännas riktigt tomt.

Tråkigt för klockorna att vara inlåsta i ett bankfack också, jag vill tro att dom gillar frihet.
Ja grejerna är till för att användas, men ibland får man lyssna på magkänslan och frugan :)
MEN en kul Casio Royale för 500 spänn eller liknande funkar alltid ..... bra beater

Ja grejerna är till för att användas, men ibland får man lyssna på magkänslan och frugan :)
MEN en kul Casio Royale för 500 spänn eller liknande funkar alltid ..... bra beater

Jag sa det, jag har ju 1000kr pjäser som inte spelar roll men hon menar på att hur ska dom veta. Dom ser en vit kille med en klocka och kan knappast avgöra om den är pläterad eller dylikt. Ibland får man vika sig. Jag funderar iofs på att smyga med en men det känns relativt onödigt.

61D0C339-F585-4ABF-BA87-0385CE513494.jpeg
I första hand alltid ett bra analogt väckarur, denna är berest. På armen får fåfängan spela fritt...

En vecka i Hurghada på All-Inclusive på en resort full av feta tyskar och tatuerade engelsmän.
Vad tar man? Jo en Casio MRV-106. Funderade på att slå till på en DSSD på plats.
(Eller nej, det gjorde jag såklart inte. Tragiskt med alla fejkgrejer)

IMG_20190216_124832.jpg
IMG_20190219_183722.jpg

Ville bara förtälja att ofrivillig klockfrihet ger fantomkänslor på handleden. Ha klockan på er, skit i rån, jag känner mig naken och utblottad nu :(
Ja kan tänka mig det, när var man senast utan klocka på armen mer än 10 minuter?
Nu för tiden byter man mer typ av klocka på armen utifrån behov och aktivitet än kör utan frivilligt :)

Senast ändrad:
En vecka i Hurghada på All-Inclusive på en resort full av feta tyskar och tatuerade engelsmän.
Vad tar man? Jo en Casio MRV-106. Funderade på att slå till på en DSSD på plats.
(Eller nej, det gjorde jag såklart inte. Tragiskt med alla fejkgrejer)

IMG_20190216_124832.jpg
IMG_20190219_183722.jpg
Hyfsat mycket Rolex till förvånansvärt låga priser här vid marknaden på Teneriffa också, ibland ingick det tom extra batteri ...... men har även klämt på riktig vara av de flesta märken i de stora klockaffärerna på ön under veckan :)

Och så här blir min uppställning kommande veckorna :)
- City (trycktestad ok)
- Tudor (why not)
- MM600 (klarar allt)
Lite blandade band

93945E73-7C26-4C4D-B7AF-3F2B7D28C1EF.jpeg
Sweet! Cityn e en grymt bra semesterklocka! Tudorn var med förra året oxå va?
Känner att min resebox (kanske boxar) kommer flippa ut totalt i år..måste ju toppa förra året.. Sista dan idag på jobbet så återkommer med update på vansinnet! :)

Kul tråd som gått mig obemärkt förbi. För mig blir det ofta en ”ny” klocka inför varje semesterresa som jag hoppas ska bli den idealiska semesterklockan, men väl hemma så flippas den.... I sommar reser jag med utökade uppställning (enligt bild) om än blygsam och med alldeles för lite vintage. Roligare än tidigare men inser att jag sannolikt kommer sluta som @Fadershan;)
D52578D8-BAF2-4697-B1EC-F5EE4C75288C.jpeg

Kul tråd som gått mig obemärkt förbi. För mig blir det ofta en ”ny” klocka inför varje semesterresa som jag hoppas ska bli den idealiska semesterklockan, men väl hemma så flippas den.... I sommar reser jag med utökade uppställning (enligt bild) om än blygsam och med alldeles för lite vintage. Roligare än tidigare men inser att jag sannolikt kommer sluta som @Fadershan;)
D52578D8-BAF2-4697-B1EC-F5EE4C75288C.jpeg
Trevlig trippel helt enkelt, man vill inte heller ha med allt på resa utan få längta lite efter resterande favoriter till man kommer hem igen (sjukt? Yes i know) :)

Brukar låte semesterresorna funka som ett test där jag bara tar med en klocka. Funkar förvånansvärt bra.
+1
Kör också bara en klocka med/på mig men det händer desto oftare att jag kollar loppisar och second hand-butiker efter nya köp istället. Blivit ganska många köp utomlands, roliga souvenirer. Är på semester nu med en Eterna på armen och har spanat in en Lip-dykare jag kanske ska slå till på imorgon här på en loppis.

Bilagor

• IMG_20190711_083900.jpg
    IMG_20190711_083900.jpg
    121.9 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp