• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Packad och glad, hur reser ni klockmässigt?

Svår fråga, som inte enbart platsar i vintage forumet. Jag ska delta i en expedition till Everest och (Lhotse 8515m)) nästa år och funderar på vilken klocka som ska följa mig till toppen.
Antingen min Oyster Perpetual från 1963 (årsklocka)) eller min moderna Explorer 39mm. Det som talar för 39:an är att jag vill kunna utläsa tiden i mörker.
Du måste självklart skaffa en Enicar Seaperl av lämplig modell för de var väl första riktigt klocka på toppen 1956!? :p

Enicar Seapearl verkar vara det armbandsur som bars vid den första bestigningen av Lhotse 1956 av Albert Eggler.
Får se om jag hinner hitta ett tillräckligt bra ur från den tiden...
Annars får det bli någon av mina Rolex, med historiken från de första expeditionerna att bestiga Everest under det tidiga 1950-talet.
Mitt mål är att bestiga Lhotse 8516m som första svensk på 12 år (Fredrik Sträng var den tredje svenska klättraren som gjorde detta 2009)
och den äldsta i världen någonsin - jag kommer att vara 58 år i april nästa år. :)

Enicar Seapearl verkar vara det armbandsur som bars vid den första bestigningen av Lhotse 1956 av Albert Eggler.
Annars får det bli någon av mina Rolex, med historiken från de första expeditionerna att bestiga Everest under det tidiga 1950-talet.
Mitt mål är att bestiga Lhotse 8516m som första svensk på 12 år (Fredrik Sträng var den tredje svenska klättraren som gjorde detta 2009)
och den äldsta i världen någonsin - jag kommer att vara 58 år i april nästa år.

och den äldsta i världen någonsin - jag kommer att vara 58 år i april nästa år. :)
Fasen vad coolt, all respekt från mig! :cigar:
Men Enicar smäller högre än Rolex på denna typ av expedition tycker jag men sitter du på en gammal Rolex så får den väl duga! :D

Reser med antingen en Tissot Navigator automat eller en flightmaster, beroende på hur mycket jag kommer att lägga ifrån mig klockan (tänk stranden etc). Bägge på Nato. Däremot kan det slinka ner lite olika band.

Trist att det inte blev så mycket resande i år, inte för mig iallafall som planerat att vara utomlands ett bra tag........ men det rör sig ju i tråden iallafall, kul! :)

Tillbaka
Topp