• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: A. Lange & Söhne - Lange 1

Niklas

Rolex
2-Faktor
Stämmer in i kören. Dra på trissor vilken klocka.
Stort grattis. Vilken underbar skapelse.

Håller med, den är riktigt bra :)

Farlig läsning. Man kan ju bli intresserad av klockor när du piskar upp stämningen sådär. Mkt intressant läsning om urets egenskaper geometri och historia :)

Kan bli intresserad? Finns det något annat som är värt att bli intresserad av? ;)

Jag hade bytt min familj mot din klocksamling.

Är de väluppfostrade? Låter de pappa sova på söndagsmorgnar?
Skicka PM
;)


Fantastisk vacker klocka Niklas! Stort grattis!

Den här var du värd, grattis!

Grattis, så jävla fin

Fantastisk! Grattis som fan

Oj! Vansinnigt bra!
Riktigt fina bilder du bjuder på också!

Tack allihopa! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hehe...you crazy motherFUCKER ;) vilken klocka @Niklas :wideyed:! Du har ju en av forumets galnaste samlingar mannen, är bara att ta av sig hatten igen, stort STORT GRATTIS till din nya A. Lange & Söhne - Lange 1!
 
Senast ändrad:

Niklas

Rolex
2-Faktor
Herre jävlar vad fin!


Grymt stilig! Grattis!

Grattis! En riktig skönhet!



Tack så mycket!

Usch vilken härligt beskrivning och enormt fin klocka.
Grattis!

Blir dock väldigt nyfiken på vilken övrig samling du har.
Du kan inte tänka dig att göra en sammanställning och fota samtliga ;)

Nja.. Även fast jag tycker det är roligt att spamma dagen klocka tråd varje dag så känns det ändå lite förmätet att dunka upp en bild på hela härligheten..
Märkligt att jag känner så när jag gillar lovorden man får av sådana här trådar :D

Nu tycker jag vi låter @Niklas få lite kvalitetstid med sin Lange :)

Nej för f-n! :D
Halva nöjet med att köpa en ny klocka är ju att visa upp den och få uppåt-puffar av andra, haha.
Det förlänger den sköna känslan man hade när man gick ut genom dörrarna från affären ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Galet!!! Modern ikon!!
Kronan på verket...rätt bra jobbat med samlingen det här året.

Tackar! Det känns verkligen skönt att jag fick gå i mål med rotationen innan året var till ända.

Öppningstråden och bilderna är riktigt jävla goa! Klockan är ett riktigt masterpiece. Grattis:)!

Tack :)

Jag vet inte vad du jobbar med...Men jag är avundsjuk! STORT GRATTIS!:)

Äsch, inte behöver du vara avundsjuk.
Jag ska inte sticka under stol med att jag tjänar ganska bra men det är inte de fantasisummorna som man ser en del börs-VD och andra högt uppsatta tjänar.
Min enda last (nåja) är just klockor så en stor del av mina överskott (vinster, investeringar osv) går till klockor och samlingen har tagit ganska många år att få ihop.
Dessutom så sparar jag antagligen ihop en klocka per år då jag inte dricker eller ränner på krogen :D

Just det här med gyllene snittet, symmetri och allt, är något som denna klocka verkligen tar till en skön nivå. Fantastisk klocka!

Kan bara hålla med

Ascool! Trodde den var större faktiskt, bra storlek!

Helt perfekt. Om jag hade fått ändra något hade jag gärna sett att den var ett par mm tunnare men det är inget som stör direkt.

Fan också, en av mina drömklockor till. Du har fantastiskt bra smak. Älskar dina paket öppningar och dina bilder. Helt enkelt ett stort grattis till vad som kan vara den snyggaste klockan jag vet. Önskar som andra en samlingsbild i framtiden.

Tack för alla vänliga ord :)

Riktigt fin, grattis!

Tack!

Nej men va fan @Niklas .

Du öppnar verkligen drömklocka efter drömklocka. Det jag tycker är kul är också att det ändå är personliga val, och WIS-klockor du skaffar och inte bara generiska 'måste-ha-i-samlingen'-klockor. Gillar det.

Och min respekt för Lange är oerhört stor. Fantastiskt hantverk. Och kul val eftersom i princip ingen som inte 'är i svängen' fattar vad det är. Gillar även det.

Och nu har du två (?) ALS, grymt - någon slags dröm för mig att någon gång få ha åtminstone en.

Grattis och God Jul!

Tack @krämbulle !
Min tidigare samling bestod av en hel del klockor som var lite mer mainstream, verkligen inget fel med det och jag var supernöjd och stolt över dem alla.
Men som med allt annat så utvecklas man både som person och utvecklar sin personliga smak så jag tycker verkligen det är kul att du och andra verkar uppskatta mina klockval :)

God jul till dig också!

Enormt grattis till klockan! Dina öppningar blir aldrig för långa. Alltid mycket trevlig bakgrundsinformation.

Tack, riktigt roligt att du gillar dem :)

Så jävla najs. Grattis!

Tack :D
 

Niklas

Rolex
2-Faktor

Tack!

Fan så grymt! Hoppas verkligen att du njuter av att du kan göra denna klockresa! Inte alla förunnat. Grattis!!!

Jag vet att jag är lyckligt lottad och tackar klock-gudarna (Stern, Walter och Bennahmias) varje kväll ;)

Riktigt smutt + en väldigt trevlig text. Grattis! :)

Häpnadsväckande! Vilket ur! Trevlig samling du har nu, kul att följa transformationen i den.
Gratulerar!

Tack till er båda, kul att ni gillade det.

Grattis! Man kan lugnt säga att du är fast i träsket ;).
Blir spännande o se vad du hittar på 2016

Ja, det är väl en underdrift..
2016 blir betydligt lugnare. Har bara en klocka på beställning nu som kommer i slutet på 2016 (hoppas jag).
Så nästa år ska jag bara njuta av det jag har :)

Hehe...you crazy motherFUCKER ;) vilken klocka @Niklas :wideyed:! Du har ju en av forumets galnaste samlingar mannen, är bara att ta av sig hatten igen, stort STORT GRATTIS till din nya A. Lange & Söhne - Lange 1!

Tack mannen! Men det är inte jag som är galen på detta forumet. Titta dig i spegeln efter svaret på den frågan :D
Grattis själv föresten. Har lite dåligt samvete att jag inte skrivit något i din tråd när du kom in på utbildningen du drömde om!
Du är en inspiration på många sätt!
 
Stort grattis till ännu en otrolig klocka och öppning! Fanns det något intresse för en 1:a i vit metall?
Hur upplever du den överlag hittills i förhållande till din gamla GO?
 
Topp