• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - En "Traditionnelle" kostymklocka...

Niklas

Rolex
2-Faktor
Åh herre jösses! BAM!
Den är ju helt magisk :)
Tror jag provade denna modell när jag stod inför samma kostymurs val som du.
Ser ut som jag måste prova den en gång till.
Stort grattis till en helt fantastisk klocka från en lika fantastisk tillverkare!
 

Simpatico

Rolex
Grymme klocka, ojoj vilken dressklocka.
Stort grattis.
Underbar och alltiett paket dressare. Kan inte begära mer.

Gillar tillbehören - Lite samma klass som klockan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
När jag såg rubriken så hann jag tänka Calatrava och konstig stavning på "traditionell"!
Med tanke på att du byggt upp en samling där ledordet tycks vara stora klassiker så trodde jag på Calatravan.
Men VCn var ett kul val! VC som märke bara det är ju en klassiker så det fungerar ju i tanken ovan likväl.
Du skrev att Calatravans 37mm kändes stor medan denna är 38mm. Bärs VCn litet?
Väldigt fin och elegant i vilket fall som, stort grattis A!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jäklar grattis vilken fin pjäs. Det var nåt av det finaste jag sett på KS!

Drömmer själv om en vass dressare, som sagt superkul att se något så fint.

Cheers Chuck
 

Whedda

Rolex
När jag såg rubriken så hann jag tänka Calatrava och konstig stavning på "traditionell"!
Med tanke på att du byggt upp en samling där ledordet tycks vara stora klassiker så trodde jag på Calatravan.
Men VCn var ett kul val! VC som märke bara det är ju en klassiker så det fungerar ju i tanken ovan likväl.
Du skrev att Calatravans 37mm kändes stor medan denna är 38mm. Bärs VCn litet?
Väldigt fin och elegant i vilket fall som, stort grattis A!

Klassiker är tveklöst en röd tråd i mitt samlande men det kan handla om såväl modeller som tillverkare som du var inne på. Calatrava är en grym serie men ingen av de nuvarande kändes 100% rätt.

Angående storleken så är Calatravan bra i själva tavlan men pga de långa och raka luggarna behöver man i min mening en lite bredare handled för att den skall komma till sin rätt. VC:n är 1mm större i tavlan men har relativt korta bandhorn/luggar vilket gör att den bärs rätt true to size. Jag gillar samtidigt att den inte är 35mm då den skulle vara mindre mångsidig.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Grattis, riktigt vass klocka, gillar hur de manuella verken ser ut i glasboett utan rotor
 
Topp