Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt bra!
Ibland, troligtvis oftare än man tror, blir man inspirerad av andra och deras leksaker. @Molle hade under Baselresan en portabel lightbox.
(Bild stulen av @Molle )
Han visade under mässan att resultatet kunde bli riktigt riktigt bra jämfört med det kassa spotlightljus som fanns tillgängligt, speciellt om man använder systemkamera.
Jag beställde givetvis en likadan och idag kom den.
Paketet
Innan den viks ihop
Ihopsatt utan inlägg och utan belysning. Lådan hålls ihop med magneter, det tar väl typ 5 sekunder att sätta ihop lådan.
4st inlägg medföljer.
LED-belysningen kopplas ihop med klassiska 9V-batterier. Jag köpte versionen med dubbla LED-strippar, en sitter fast i lådan och den andra är lös så man kan placera den hur man vill.
Resultatet med iPhone
Tog en bild med systemkamera också och tyvärr drar inlägget till sig en hel del damm, misstänker att det blir bättre bilder om man lägger klockan på en kudde eller dylikt så den lyfter lite från underlaget.
Summering:
Kul grej!
Sprit är bra....
Detta är piraten Pelle. Pelle gillar SEIKO.
Pelle har en piratkompis som heter Peter, Peter gillar också SEIKO.
Partyankan Arne gillar kvartsklockor. Han brukar säga "kvarts kvarts" men folk tror han säger "kvack kvack".
Arne älskar sin MT-G.
För att @Molle har detta såklart, det räcker väl som anledning?Trevligt!
Varför inte ett vanligt ljustält ifrån kjell?
Är iofs en smidig formfaktor och handhavande på den här!
HahaFör att @Molle har detta såklart, det räcker väl som anledning?
Gått loss på virren idag eller röker du något? Breitlinggarrarna gissar jag på.
Detta är piraten Pelle. Pelle gillar SEIKO.
Pelle har en piratkompis som heter Peter, Peter gillar också SEIKO.
Partyankan Arne gillar kvartsklockor. Han brukar säga "kvarts kvarts" men folk tror han säger "kvack kvack".
Arne älskar sin MT-G.
Gått loss på virren idag eller röker du något? Breitlinggarrarna gissar jag på.
Inte ensam om att reagera på den bilden. Nu måste man nästa köpa en.När jag såg första bilden från flyget till Basel för ett par veckor sedan så kastade jag mig ut på nätet för att söka rätt på det ljustältet.
Blev inget köp med är sugen igen efter att ha sett dina bilder, snyggt!
Jag kunde också bara välja DHL (även om jag köpte den lilla), kan tänka mig att det har att göra med destinationsland.Beställde den stora. Kostade multum. Vad är grejen med att man bara kan välja DHL som frakt när man köper den stora.
Aha, testade för någon vecka sedan, och då kunde man välja ett billigare alternativ. Minns dock inte om jag hade valt Sverige som destination.Jag kunde oclså bara välja DHL (även om jag köpte den lilla), kan tänka mig att det har att göra med destinationsland.
Tveksamt, utomhusbilder eller foton nära ett fönster i dagsljus blir fortfarande bättre än med lightbox. Vid kass ljus däremot är det en förbättring.KS kommer snart bli det klockforum i världen med bäst fotokvalitet
Man kan ju köpa en skiva som kan rotera från IKEA.De har en 360-graders tallrik på g också med tillhörande programvara för den som vill ta lite läckra 360-bilder
Tror det är programvaran som man egentligen betalar för och möjligheten att få en färdig 360-bild i något filformat.Man kan ju köpa en skiva som kan rotera från IKEA.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90074483/
Så behöver ni inte betala så himla mycket mer för nästa version
Är det inte bara till för att man ska kunna filma?Tror det är programvaran som man egentligen betalar för och möjligheten att få en färdig 360-bild i något filformat.
Skaffa lite fler ljuskällor i lightboxen bara så blir det snart bättre än utomhus.Tveksamt, utomhusbilder eller foton nära ett fönster i dagsljus blir fortfarande bättre än med lightbox. Vid kass ljus däremot är det en förbättring.
Beställde en från bukten för 150 spänn, får se om det är något att ha
Nej. Tallriken och appen kommunicerar och mobilen tar stillbilder som sedan sätts ihop till en 360-bildÄr det inte bara till för att man ska kunna filma?