• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning, hela vägen ner i träsket !

• Trådstartare Deleted member 11690
  • Start datum
Tur att det löste sig:) Jag har funderat på vad maxbeloppet är på ett bankkort. Någon som vet? Går det att höja den tillfälliga gränsen till en miljon? Jag har aldrig råkat ut för att det inte medges men jag har inte heller betalat något på över 100k med kort. Gränsen vid vanlig banköverföring var 300k märkte jag när jag skulle köpa en lägenhet (skiljer sig säkert mellan olika banker) . Fick göra flera överföringar till mäklaren. Grattis till en galet fin klocka! Tycker att den känns lagom blingig då det svarta på klockan dämpar den jämfört med om allt hade varit i guld:)

Tur att det löste sig:) Jag har funderat på vad maxbeloppet är på ett bankkort. Någon som vet? Går det att höja den tillfälliga gränsen till en miljon? Jag har aldrig råkat ut för att det inte medges men jag har inte heller betalat något på över 100k med kort. Gränsen vid vanlig banköverföring var 300k märkte jag när jag skulle köpa en lägenhet (skiljer sig säkert mellan olika banker) . Fick göra flera överföringar till mäklaren. Grattis till en galet fin klocka! Tycker att den känns lagom blingig då det svarta på klockan dämpar den jämfört med om allt hade varit i guld:)
Det är olika beroende på bank ! Det går normalt sätt att höja med ett telefonsamtal samt bank ID.
Tackar :) jaa jag håller med, blir inte lika repigt heller. Dessutom är det löjligt bekvämt !

Jag är kär :D
Neej men tror jag hade lite flyt, dom hade en inne på Krons när jag ringde och jagade runt i veckan :) På nymans och rob sa dom 6-12 månader. Men fick intrycket av att det kunde gå fortare också om man har lite flyt.
Har alltid suktat lite åt de med Svarta subdials.. men nu veta fan om inte denna va bättre! :woot:

Jag har köpt en bil med kort.
Fick dock dra det ett antal gånger innan hela summan var betald.
Det finns säkert en ”fast gräns” som är olika från bank till bank och sedan är det nog en personlig gräns också.
Jag hade ”No limit” på Amex tidigare även om det. Inte är riktig ”No limit”. Jag har nog inte gjort så stora klumpsummeköp så att jag hunnit upptäcka kreditgränsen.
Men det är bara att ringa in och be dom höja den om man ska göra ett större inköp och det går nog för det mesta bra.

Jag har köpt en bil med kort.
Fick dock dra det ett antal gånger innan hela summan var betald.
Det finns säkert en ”fast gräns” som är olika från bank till bank och sedan är det nog en personlig gräns också.
Jag hade ”No limit” på Amex tidigare även om det. Inte är riktig ”No limit”. Jag har nog inte gjort så stora klumpsummeköp så att jag hunnit upptäcka kreditgränsen.
Men det är bara att ringa in och be dom höja den om man ska göra ett större inköp och det går nog för det mesta bra.
Det lär ju dock vara skillnad på ett kreditkort och på ett vanligt bankkort. Det känns som att de gångerna man köper väldigt dyra grejer (bilar, hus, lägenheter m.m) så är det ofta en vanlig banköverföring som gäller och inte ett kortköp. Polaren jobbar som bilförsäljare och säljer BMW. De tar inte kort vid köp av en bil då kortavgifterna är så höga utan de kräver banköverföring. Måste fråga min bankkontakt vart gränsen ligger på mitt kort! Lär dock aldrig komma upp i den:sorry:

Det lär ju dock vara skillnad på ett kreditkort och på ett vanligt bankkort. Det känns som att de gångerna man köper väldigt dyra grejer (bilar, hus, lägenheter m.m) så är det ofta en vanlig banköverföring som gäller och inte ett kortköp. Polaren jobbar som bilförsäljare och säljer BMW. De tar inte kort vid köp av en bil då kortavgifterna är så höga utan de kräver banköverföring. Måste fråga min bankkontakt vart gränsen ligger på mitt kort! Lär dock aldrig komma upp i den:sorry:
Jag köpte en BMW med kort. Dock vanligt betalkort.

Det skiljer sig garanterat mellan olika ställen och vart i landet man befinner sig. Min far har också köpt en BMW (helt ny) och betalat med kort så jag säger inte att det är omöjligt.

Självklart beror det på butik.
Sedan är det sällan man köper hus via visakort eller liknande kort.
Säljer jag huset så har jag ingen betalterminal, så det blir väldigt svårt.

Tror för övrigt att kortens begränsningar i stort gäller uttag i bankomater. Jag har aldrig upplevt någon köpgräns på korten, annat än per transaktion och då har jag löst det via flera transaktioner. Nu är det väl inte så ofta det blir större summor, så vilka butiker som tillåter detta eller vad jag har för gräns idag vet jag inte heller.

Tillbaka
Topp