• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Hublot Big bang Boa

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jaha. Då var det dags att ta ett ordentligt kliv ner i Hublotträsket........

Formerna på Hublot Big Bang har alltid varit tilltalande och när den här tillräckligt diskreta klockan i rosé dök upp på auktion var det en självklarhet att försöka knipa den. Jag hade tur att det inte var så många andra som förstod dess storhet och lyckades ropa in den för ett klart acceptabelt pris.....För er som är på väg att börja googla pris finns det för er information en till salu utan cert på en rysk pantbank för cirka 140k sek samt en Fullset i USA för ca 320k sek. Rätt bred spridning mao.

Klockan mäter 41mm vilket gör den till en större klocka men klart bärbar på min 17,5-18cm handled. Det integrerade gummibandet gör att det inte finns bandhorn som gör klockan större än den redan är.
Bandet är i gummi och elegant(!) präglat i ormmönster.

Caset är i 18k roséguld och visar rätt mkt spår av användning. Perfekt mao :)

Tavlan är ett tryckt mönster av boaorm med 8 diamanter som index.

Bezelen består av 48 baguetteslipade tsavoriter, turmaliner och safirer. Placerade i ”blandad” ordning.

Verket kallas HUB 4300 men är väl ett modifierat eta 7750 om jag inte missminner mig. Härligt stabil Volvo 740 som borde kunna servas av praktisk vem som helst som kan montera ihop en Billy utan att läsa instruktionsboken.

Big Bang Boa är limiterad till 250 klockor och finns i ett brunt eller ett grönt utförande. Finns även varianter i stål.

Jag tycker den är härligt odiskret och en av de roligaste klockorna jag sett på länge. Kan ha viss förståelse att den eventuellt kanske inte faller alla i smaken :)

Ett stort tack får riktas till @aleks som var den som tipsade mig om auktionen.

Edit: Det e nog fasiken boaorm monterat på gummibandet:)
Det var tydligen inte 7750. Shame on me :)

645AC0F5-AEC7-4BA6-BA33-76E8678A0E55.jpeg
FE74CDD5-5A7C-4F82-A851-8E0AD355E1C7.jpeg
93417E0F-DF27-42A5-8EB0-EDAE0AE23EC5.jpeg
CA4D3CB3-3B92-439C-B737-546E037DFAB3.jpeg
AAFAB59F-E4F1-4236-8C02-693CC6B35144.jpeg
1BD1EFF4-75FC-4F5F-ADA4-BBD4F59941E7.jpeg
73C22CBE-DFEF-494F-BF05-F076FEB56B99.jpeg
 
Senast ändrad:

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker den är fantastiskt läcker.
Även om jag själv inte har ”it” för att bära den.
Så kul med lite nytt. ,grattis och tack.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Den gör sig väldigt bra på det armbandet. Datumet mellan två diamanter går väl att diskutera men i övrigt en riktigt snygg Hublot.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Helt i min smak, ska det vara vulgärt kan man lika väl gå hela vägen! Letar ju själv efter min vulgära Big Bang men har inte hittat rätt än. Är väl lite för snål. Bandet lär väl däremot inte vara präglat, borde vara boaorm?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Äntligen en stealthklocka för alla tillfällen - mötet med den upprörda kunden som känner sig överfakturerad, kvällspromenaden genom Industriområdet och första träffen med nya svärmor.
Skrattade gott åt den. Också klockan som man har då man säger upp folk. ”Vi är i ett läge då vi måste spara...”
 
Senast redigerad av en moderator:

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Helt i min smak, ska det vara vulgärt kan man lika väl gå hela vägen! Letar ju själv efter min vulgära Big Bang men har inte hittat rätt än. Är väl lite för snål. Bandet lär väl däremot inte vara präglat, borde vara boaorm?

Enig. Classic Fusion i all ära, men när man väl köper Hublot kan det nog inte bli bättre än en bokstavligen BIG BANG som den här.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Helt i min smak, ska det vara vulgärt kan man lika väl gå hela vägen! Letar ju själv efter min vulgära Big Bang men har inte hittat rätt än. Är väl lite för snål. Bandet lär väl däremot inte vara präglat, borde vara boaorm?
Isf väldigt slitet :)
 

evki

Audemars
2-Faktor
Verket kallas HUB 4300 men är väl ett modifierat eta 7750 om jag inte missminner mig. Härligt stabil Volvo 740 som borde kunna servas av praktisk vem som helst som kan montera ihop en Billy utan att läsa instruktionsboken.

Där har du lite fel. Verket är en ETA 2894 med en kronograf modul från Dubois Depraz (kan också vara en ETAmodul vilket inte gör saker bättre). Och dessa är varken billiga eller enkla att serva... Men vem bryr sig hur verket mår när man knappt ser vad klockan är :D

Skämt åsido, ett mycket roligt köp!
 
Senast ändrad:

A-gsson

Breitling
Fantastisk Hublot, den får många att hålla tungan rätt i mun. Mer umpf i denna gröna färgen än den andra bruna versionen.. Härlig post!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Första Hublot jag sett som jag själv skulle kunna tänka mig att köpa. Riktigt cool!
Grattis till en sjukt häftig klocka @Leben!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
En underbar håll-käften klocka för alla som inte bryr sig vare sig om att den ska matcha något, gå upp i pris, eller vara lättsåld. Underbart omväxlande!
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Holy crap, vulgärt cool! Ser fram emot fler bilder på den pjäsen. Grattis till fetaste strösslet på forumet!
 
Topp