• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - I rymden kan ingen höra dig skrika II

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! En speedy är alltid rätt, finns en anledning till att den fortfarande tilltalar efter så många år.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mycket trevligt skrivet och ett mycket bra val ut av klocka @Matts, stort STORT GRATTIS! Men jag skulle nog vilja ha någon mer bild på boxen tack, för den såg j... mysig ut!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Oj vilken trevlig julklapp! Kul att läsa om snobben men ännu bättre var det när du berättade om historien på gtg:n :)
Kommer aldrig glömma de där 14 sekunderna när motorerna stängdes av :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Oj vilken trevlig julklapp! Kul att läsa om snobben men ännu bättre var det när du berättade om historien på gtg:n :)
Kommer aldrig glömma de där 14 sekunderna när motorerna stängdes av :)

Här står det mesta.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Omega_Speedmaster

Jack Swigert och hans Speedy innan start av Apollo 13.
Man kan ju bara föreställa sig hur utlämnande de måste ha kännt sig. Frysa- kvävas- eller brännas ihjäl eller lita på att det är just 14 sekunder som krävs för att överleva
image.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jadå...den som väntar på något gött, väntar aldrig för länge heter det ju :D! Jag får vänta otåligt till helgen som ett barn väntar på julafton ;)...

Blir så förbaskat dåliga bilder när man inte har dagsljus och det är just nu kraftigt ransonerat. Du är annars välkommen förbi närhelst du vill så får du klämma och känna. Hör av dig om du är i krokarna av Stockholm så styr vi upp något:)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Blir så förbaskat dåliga bilder när man inte har dagsljus och det är just nu kraftigt ransonerat. Du är annars välkommen förbi närhelst du vill så får du klämma och känna. Hör av dig om du är i krokarna av Stockholm så styr vi upp något:)


Tack för inbjudan, det lovar jag att göra när jag har vägarna förbi och i krokarna av Stockholm :cool:.
 

Sonos

Omega
Riktigt snygg, går själv i tankarna på att beställa en så därför skulle det vara spännande att höra varför du valde just 1861 verket istället för 1863? Grattis till en grym klocka! @Matts
 
Topp