• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning med en del frågor [GUL inside]

Peppo

Omega
Nostalgi! Har eventuellt en gammal Gul i någon låda i förrådet, nästan så jag borde leta fram den. Grattis till nya klockan!

EDIT: den var visst rätt gammal tråden. Nå ja. Shit happens.
 

Fadäsen

Cartier
Hej gammal tråd absolut, måste fråga dock jag köpte en likadan nu skamligt billigt i stort oanvänd.
Har hittat de flesta funktionerna men när jag trycker på lumeknappen är det knappt synbart ljus. Kan de sitta ett för klent batteri i kanske? Tidigare ägare hade bytt innan han flippade den.

vi som varit med ett tag minns GUL klockorna mycke väl. Klockan med det jäkla kardborre armbandet som alltid var skitigt och sömmarna stod höger vänster. De säljs tydligen fortfarande fick jag nyss om idag och slog till på denna poormans Aerospace :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.jpeg
image.jpg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Lite specs
GUL Force 44 Worldtimer
Härdat mineralglas
Gummiarmband 22mm
Diameter 44 mm
Urverk miyota #??
10 ATM (100 m/330 ft)
Vridbar bezel
Blank PVD
worldtimer med massor av städer samt egen hemstad att programera
5 alarm
Krono
Timer

köpte även till några klassiska kardborreband (lär aldrig åka på) för nostalgins skull. Även ett mocka Nato köptes.
Klockan känns riktigt gedigen även om bandet är lite väl styvt. Överlag mycket klocka för pangen då jag varit småsugen på prova en klocka typ Aerospace och SS skydiver men inte velat lägga en förmögenhet. Även storleken lockade då jag hamnat i ett mer och mer acceptansläge för 40mm+ klockor. Vetefan om det har o göra med min växande feta ölmage?


Iaf, förutom klockan har jag några kanske dumma men även snälla frågor då instruktions boken enbart belyser det viktigaste. Kan vara så att någon av er kan indentifiera urverket


Vad har man world timer funktionen till för? Hemma eller borta plan?

Det finns finns följande menyer med inställningsmöjligheter. Skriver ut hela menystrukturen.

1. TIME
Här justerar man tid datum 24h osv osv. Men man ska även ange UTC här. Vad ska jag fylla i här?

I menyn kan man vidare ställa in när displayen ska vara avstängd. Provade att ställa in "OFF 20:00 - ON 07:00"
Klockan 20:00 idag slocknade mycket riktigt displayen med ett pip som larmande om detta. Men efter jag tryckt på ljusknappen som befinner sig 11:00, så tändes displayerna igen men återgick inte till "svart" läge. Ska den det eller finns det en manöver för detta?

2. WORLD TIMER
I detta läge ska man först skriva in sin egen hemstad, när man gjort detta ska man även här fylla i korrekt UTC
Vad ska värdet vara här?

3. ALARM
Ok

4.CHRONO
Ok

5.TIMER
Ok


Tack på förhand och skitball klocka i övrigt!

Nu. Öl.

Edit: köpte klocka till tösen med :D
image.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej gammal tråd absolut, måste fråga dock jag köpte en likadan nu skamligt billigt i stort oanvänd.
Har hittat de flesta funktionerna men när jag trycker på lumeknappen är det knappt synbart ljus. Kan de sitta ett för klent batteri i kanske? Tidigare ägare hade bytt innan han flippade den.
Hej!
Vill minnas att ljuset var ganska svagt från början köpte min splajsans ny, man fick inget illuminator ljus direkt. Men kul klocka!
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Och nu blev det mer liv i tråden - slog precis till på denna klocka för ynka 300 kronor - köpte direkt från Guls egna webshop (outlet). Ska användas som fältklocka och vid vildmarksliv! :) Hur är metallänken den kommer på? Ska man leta efter bra NATO eller silikon istället?
 

Fadäsen

Cartier
Och nu blev det mer liv i tråden - slog precis till på denna klocka för ynka 300 kronor - köpte direkt från Guls egna webshop (outlet). Ska användas som fältklocka och vid vildmarksliv! :) Hur är metallänken den kommer på? Ska man leta efter bra NATO eller silikon istället?
Jag kör med GUL egna silikon band rätt ok, 200kr har jag för mig
 
Topp