• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning: Min drömklocka i Hong Kong

Grym klocka och en trevlig läsning! Bjussa på med ett lass av bilder, går ju inte att få nog av RO'n ;)

Tack allesammans för alla glada tillrop, kul att ni uppskattade tråden!

Grym klocka och en trevlig läsning! Bjussa på med ett lass av bilder, går ju inte att få nog av RO'n ;)
Men självklart ;)
20181013_125544.jpg

20181013_134640.jpg

20181013_141235.jpg

20181013_143057.jpg

20181014_144615.jpg

ap1.JPG

Jag kollade på Nymans ur och där kostar den ca 200K. Lätt värt att åka till HK för att spara de slantarna.
Detta har avhandlats extremt många gånger tidigare. Att åka utanför EU och köpa en klocka och sedan inte betala tullavgifter och moms är olagligt.
Dina 140k HKD blir alltså drygt 175k HKD när du betalat moms och tullavgifter. Runt 199k SEK alltså vilket är ungefär samma pris som i Sverige om man ska göra det rätt för sig :)

Kul! Köpte också min I HK förra året i en AP butik hos en säljare som heter Calvin om jag minns rätt. Svåra att få tag på, fortfarande nykär.

Själv gav jag 150k sek (140k hkd, valutan har väl gått upp idag) för den hos AP. Försökte pruta och det enda jag fick var läderband till min kompis RO rose som var med mig i butiken...

Senast ändrad:
Kul! Köpte också min I HK förra året i en AP butik hos en säljare som heter Calvin om jag minns rätt. Svåra att få tag på, fortfarande nykär.

Själv gav jag 150k sek (140k hkd, valutan har väl gått upp idag) för den hos AP. Försökte pruta och det enda jag fick var läderband till min kompis RO rose som var med mig i butiken...

Härligt!
Ja man skulle köpt den för ett år sen, jag vart till och med erbjuden rabatt tidigare, men nu var det tvärstopp på det, fick ett resefodral med, det var allt haha.

Okej, är det i samma butik också eller? Jag köpte den av en dam som hette Lilian om jag minns rätt.

Nu har jag ju bara haft den i snart en vecka, men man slutar ju aldrig att kolla på handleden haha.

Tillbaka
Topp