• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Min drömklocka i Hong Kong

Greven78

Cartier
Härligt!
Ja man skulle köpt den för ett år sen, jag vart till och med erbjuden rabatt tidigare, men nu var det tvärstopp på det, fick ett resefodral med, det var allt haha.

Okej, är det i samma butik också eller? Jag köpte den av en dam som hette Lilian om jag minns rätt.

Nu har jag ju bara haft den i snart en vecka, men man slutar ju aldrig att kolla på handleden haha.

Calvin och Lilian, typiska Hong kong-namn ;)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Grattis! Att handla en AP från hk har nog de flesta tänkt samtidigt som man scrollar ner för C24, men du gjorde verkligen slag i saken:)
 

Makkann

Omega
Ruskigt trist utveckling när det är sånt fokus på vad TS har betalat för klockan.
Han skriver själv att han bor större delen av sin tid i södra Kina så varför envisas det med allt moms och tullsnack. Bara lämna klockan hemma. Fin dinka och bra bilder har själv bott i HK och fick tillbaka lite minnen från dina bilder. HK är friare som du säger men fastlands Kina har bättre mat enligt mig (om man nu klarar av att beställa ;) )
 

Greven78

Cartier
Ruskigt trist utveckling när det är sånt fokus på vad TS har betalat för klockan.
Jag är i lärofasen i klockvärlden och scannar av marknaden för vart jag kan få bäst pris, inget konstigt med det tycker jag. Kan jag köpa klockan 30-40K billigare i HK och samtidigt få bocka av ett nytt resmål så är det win/win.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är i lärofasen i klockvärlden och scannar av marknaden för vart jag kan få bäst pris, inget konstigt med det tycker jag. Kan jag köpa klockan 30-40K billigare i HK och samtidigt få bocka av ett nytt resmål så är det win/win.
Du och alla andra nya "klockintresserade".

Tycker fortfarande att det är fullständigt ointressant att diskutera pris i en paketöppningstråd.
 
Topp