• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och passaround Certina DS PH200M

jabla

Sarlacc
Nu har vi gjort den fredagsfin...

20190125_113449.jpg


gult är inte alls fult! :)
 

jabla

Sarlacc
Blev så kall efter en halvtimme i snön att man var tvungen och spola den i varmvatten innan jag satte den på armen igen.

20190127_125930.jpg


Ingen märkbar förändring av tidshållningen för er som undrar. :)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Första reflektionen är som jag sagt tidigare, alldeles för mycket streck. Vridningen känns lite för klumpig, och svårvriden.
Är ju ingen fan av nato, så en länk hade väl inte varit fel.
Nu får den följa med en stund och se om jag kanske kommer till nya slutsatser framöver.
54BE2289-D426-49AF-B350-7116A22FB4DF.jpeg
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Jag tyckte vridringen var smidig att hantera, klart lättare än på BB 58. Däremot tyckte jag det var lite fibbligt att hantera kronan som sitter lite under vridringen.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gillade min men den kändes lite som en pannkaka. Tunn och platt i sin design men stor i diameter. Kanske bara är jag men det gjorde att jag sålde den.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Pga risken att inte kunna skicka den i tid så kommer jag posta den vidare redan idag.

Nu testade jag den endast med natot, men kände att det var ingen klocka jag själv skulle köpa.
Kändes som jag skrivit plottrig och felproportionerad. Kanske skulle göra sig bättre på länk.
Men det var kul att prova något jag aldrig annars hade provat.
Gillade baksidan iaf ;)
6C00B0DE-91B3-4182-9E3B-13783BFEEFF7.jpeg

Tack för bra styrt @Sjobedan
 
Topp