• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Roger Dubuis Much More Monopusher

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Detta förgyllde min tillvaro nu på morgonen!
väldigt intressant läsning och fint beskrivet! Tror du inte kommer springa på allt för många på ditt kontor med samma modell som du nu inskaffat... riktigt kul med saker som all andra inte har :) stort grattis förvärvet :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
30_rogerdubuissympathie_03.jpg
Så sjukt bra! Lite oklädsamt avundsjuk...
 

evki

Audemars
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild som jag har väntat på att ta i nästan två år. Så kan det vara - betala först, hämta sedan :)
Roger Dubuis Sympathie Chronograph S37. Rosa guld och svart emaljerad urtavla. Som vanligt med tidiga RD, en av 28 stycken med denna metall/tavla/storlek.

_1072247.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild som jag har väntat på att ta i nästan två år. Så kan det vara - betala först, hämta sedan :)
Roger Dubuis Sympathie Chronograph S37. Rosa guld och svart emaljerad urtavla. Som vanligt med tidiga RD, en av 28 stycken med denna metall/tavla/storlek.

_1072247.JPG
Förtjusande pjäs :heart: 🍬
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild som jag har väntat på att ta i nästan två år. Så kan det vara - betala först, hämta sedan :)
Roger Dubuis Sympathie Chronograph S37. Rosa guld och svart emaljerad urtavla. Som vanligt med tidiga RD, en av 28 stycken med denna metall/tavla/storlek.

_1072247.JPG

Lite utav en gral.
När det är servicedags för dem - piper du till Ole i Köpenhamn eller tar du dig till London?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild som jag har väntat på att ta i nästan två år. Så kan det vara - betala först, hämta sedan :)
Roger Dubuis Sympathie Chronograph S37. Rosa guld och svart emaljerad urtavla. Som vanligt med tidiga RD, en av 28 stycken med denna metall/tavla/storlek.

_1072247.JPG
Sjuk pjäs att smyga in så här. En av de koolaste och mest exotiska uren på forumet! Avundsjuk.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Lite utav en gral.
När det är servicedags för dem - piper du till Ole i Köpenhamn eller tar du dig till London?

Jag undersöker detta just nu - frågan är om nutida ”Roger Dubuis” kan leva upp till Roger Dubuis standard. För mig är det inte frågan om kostnaden så mycket som om kvaliteten. Inför testningen på National Observatorium i Besançon reglerades verket av Roger Dubuis själv så det är en seriös pjäs som är värd den bästa servicen, dvs att urmakaren i frågan besitter kunskaperna och skickligheten att göra klockan rättvisa.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag undersöker detta just nu - frågan är om nutida ”Roger Dubuis” kan leva upp till Roger Dubuis standard. För mig är det inte frågan om kostnaden så mycket som om kvaliteten. Inför testningen på National Observatorium i Besançon reglerades verket av Roger Dubuis själv så det är en seriös pjäs som är värd den bästa servicen, dvs att urmakaren i frågan besitter kunskaperna och skickligheten att göra klockan rättvisa.

Spontant är det väl främst hans klockor under senare delen av 90-talet och en bit in på 20000-talet som är magiska. Dagens RD är ju i princip ett annat företag tyvärr.

Sedan har jag en viss pervers läggning då jag tycker att både Much more och Golden Square är helt fantastiska trots att de är vräkiga. Men de är nyrikt vräkiga med klass.


Uppdatera gärna när du fått koll på serviceupplägget. Hade varit kul att veta hur det är idag. Jag vet att för 15-20 år sedan var de notoriskt långsamma nör det var deras servicecenter i Schweiz som tog hand om dem.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Spontant är det väl främst hans klockor under senare delen av 90-talet och en bit in på 20000-talet som är magiska. Dagens RD är ju i princip ett annat företag tyvärr.

Sedan har jag en viss pervers läggning då jag tycker att både Much more och Golden Square är helt fantastiska trots att de är vräkiga. Men de är nyrikt vräkiga med klass.


Uppdatera gärna när du fått koll på serviceupplägget. Hade varit kul att veta hur det är idag. Jag vet att för 15-20 år sedan var de notoriskt långsamma nör det var deras servicecenter i Schweiz som tog hand om dem.

Just Sympathie modellerna där glaset följer boettens form är för mig det absolut bästa RD hade skapat. Och min är från 2001. Visst, Hommage är också fina och Monopoussoir Chronographe beundrar jag och hade gärna ägt, men denna toppar listan för mig. Jag ska vara ärlig, när jag köpte den på distans hade jag inte förväntat mig det intrycket som uret gör irl. Man känner att det var en av Pateks bästa urmakare som skapade den.

Apropå servicen, väntetiden skulle inte förvåna mig om det är samma, or värre, idag. Skickade min Cartier Tortue Monopoussoir för service i september och väntar än idag. Har skrivit till RD, får se vad de svarar.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Just Sympathie modellerna där glaset följer boettens form är för mig det absolut bästa RD hade skapat. Och min är från 2001. Visst, Hommage är också fina och Monopoussoir Chronographe beundrar jag och hade gärna ägt, men denna toppar listan för mig. Jag ska vara ärlig, när jag köpte den på distans hade jag inte förväntat mig det intrycket som uret gör irl. Man känner att det var en av Pateks bästa urmakare som skapade den.

Apropå servicen, väntetiden skulle inte förvåna mig om det är samma, or värre, idag. Skickade min Cartier Tortue Monopoussoir för service i september och väntar än idag. Har skrivit till RD, får se vad de svarar.

Det är möjligt att det blev bättre med kundvården efter Richmonds intåg. Även om det var på bekostnad av annat. Oavsett - grattis till en av forumets tyngsta klockor.
 

marcuskru

Breitling
Grattis till ett fantastiskt, ovanligt och mycket intressant ur.

Har du någon förteckning över ur du har/har haft eller håller utkik efter? Tycker alltid att du gör ovanliga och intressanta inköp av hösta klass. Ger mig mycket att läsa på utifrån dina forumposter.

Ber om ursäkt om ovan är för privat.
Trevlig kväll!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild som jag har väntat på att ta i nästan två år. Så kan det vara - betala först, hämta sedan :)
Roger Dubuis Sympathie Chronograph S37. Rosa guld och svart emaljerad urtavla. Som vanligt med tidiga RD, en av 28 stycken med denna metall/tavla/storlek.

_1072247.JPG

Fantastisk!!!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
@evki Fick du någon koll på förutsättningarna för service på din RD?
Hade varit kul att få lite grepp om väntetiden osv.
 

evki

Audemars
2-Faktor
@evki Fick du någon koll på förutsättningarna för service på din RD?
Hade varit kul att få lite grepp om väntetiden osv.

Undrar samma sak. Har en RD som skulle behöva lite kärlek. Finns service att få i Sverige?

Roger Dubuis erbjuder en ganska välfungerande conciergeservice: skriv till dem och begär en shipping kit. Roger Dubuis står för frakten (kostnaderna är sedan inbakade i servicen).
 
Senast ändrad:
Topp