• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Tudor Submariner 76100 1983

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul att det blev deal!

Den är riktigt, riktigt vacker. Insertet är magiskt, och jag gillar patinan skarpt, den gör sig extra bra tillsammans med den blå tavlan.

Och lollipop är ju vägen att gå! :)

Tackar! Och tack för rättelsen, 94010 som tillverkades ca 80-83 hade samma tavla som 76100. :)


Fast 94010 är ju en no-date. Och har också lollipop. Så kanske blandade siffror fortfarande?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul att det blev deal!

Den är riktigt, riktigt vacker. Insertet är magiskt, och jag gillar patinan skarpt, den gör sig extra bra tillsammans med den blå tavlan.

Och lollipop är ju vägen att gå! :)




Fast 94010 är ju en no-date. Och har också lollipop. Så kanske blandade siffror fortfarande?
Tack! Tack för dina synpunkter på den innan affären också :)

Ja detta med referenserna verkar vara ett mörker, så här står det på tudorcollector.net

"Optically it is identical to the later 94110 (with triangle marker matté tritium dial) – however it had different hands – including a big bubble – hours hands which is quite distinct."

Det enda jag är livrädd för nu är att lysmassan ska trilla ur timvisaren :nailbiting:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack! Tack för dina synpunkter på den innan affären också :)

Ja detta med referenserna verkar vara ett mörker, så här står det på tudorcollector.net

"Optically it is identical to the later 94110 (with triangle marker matté tritium dial) – however it had different hands – including a big bubble – hours hands which is quite distinct."

Det enda jag är livrädd för nu är att lysmassan ska trilla ur timvisaren :nailbiting:


Det som krånglar till är ju att det finns både 94110 och 9411/0 (samt 94010 och 9401/0). Jag tror att det förvirrar.

Jag har inte sett några tendenser till bortfallande tritium ur min lollipop iaf, så jag håller tummarna för att det sitter rätt bra!

Grattis igen!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för alla gratulationer! Har tyvärr inte kunnat bära den idag då länken är på tok för lång och det är lite pilligt att korta en vikt länk, ska fixa det i helgen. Här är resultat från gångtest och provtryckning från servicen i somras om nån tekniknörd skulle vara intresserad. :)

NskJlkL.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hur kunde jag missa denna tråd innan jag tipsade om en blåtavlad kandidat?
Riktigt härlig klocka, ser ut att ha sådär härligt ärlig, snygg och matchande patina, älskar tavlan!
Grattis Jonas:)
 
Topp