• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Tudor

marlun

Rolex
När jag var tolv år gammal pekade min låssaspappa ut en Omega i ett skyltfönster i Andorra. Han sa att det var bra klockor med fina urverk. Han förklarade att den tickar när man rör på klockan och att man kan chilla på månen med en av deras modeller. Jag förstod knappt hälften av vad han sa men jag blev verkligen intresserad. Jag köpte flera klocktidningar och började kolla på youtubevideos. Det jobbiga var bara att jag inte hade råd med någon av klockorna jag läste om. Jag köpte ett gäng parfymklockor, bland annat en Invicta som var automatisk och hade glas på baksidan av boetten så man kunde se rotorn och delar av urverket. Jag vände alltid på klockan och beundrade Miyotaverket. Anledningen till att jag köpte en Invicta var att den liknade en Rolex :D Fake it 'till you make it!

Mitt mål var först att köpa en fin klocka när jag tar studenten men i våras, strax efter jag fyllde 15, fick jag ett jobb på en bilhandlare. Jag jobbar där på helger och lov. Där tar jag emot kunder och snackar bilar, något jag är överlägset bäst på om jag får säga det själv :D. Efter sommaren gjorde jag en liten kalkyl och kom fram till att det skulle ta ungefär fem månader att spara ihop till en schysst klocka om att jag enbart lever på barnbidraget under tiden och sparar hela lönen. Mina enda utgifter är egentligen hamburgare och sushi så det har inte varit några problem.

Fyra månader och två dagar senare slog jag till! Jag är verkligen svag för heritagemodeller och när jag läste storyn om Tudor visste jag att det var en sådan jag skulle ha. Min dröm har alltid varit att äga en Omega så jag antar att jag köper en sådan någon gång i framtiden. Jag är glad att jag snappade upp mitt intresse för klockor så tidigt i livet som gjorde för nu jag har gott om tid att bygga upp en schysst samling. Min drömklocka är för övrigt Rolex 116509 med pandatavlan.

Nog med snick-snacket, nu ska jag visa klockan

Men först lite specifikationer:

Modell: 79220N
Serie: Heritage Black Bay
Diameter: 41 mm
Urverk: ETA 2824
Gångreserv: 38 timmar
Vattenskydd: 200 m

image.jpeg



image.jpeg


Ber om ursäkt för den fruktansvärt dåliga kvalitén på bilderna
image.jpeg


Och en sketen wristshot på det
image.jpeg


Stort tack Klocksnack för ett grymt forum och till alla kunniga användare! Jag hänger här på forumet dagligen men jag ska bli bättre på att göra fler inlägg. Måste passa på att tacka @Ploprof också för en mycket bra affär med trevlig kommunikation!
 

Ketan

Cartier
Grattis! Inte dåligt att ha en tudor när man är 15 år gammal! Är själv väldigt sugen på att köpa en sådan i framtiden! Du får ta och lägga upp mycket bilder på den i ''vad gör du just nu'' och andra trådar :)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Gratulerar till tudorn! Kul att du delar din story här med oss, tack! Detta ger åtminstone mig en smula hopp om dagens ungdom ;)
//Björn
 

Mekh

Omega
Grattis till riktigt schysst förstaklocka och imponerande med en BB som 15-åring! Förhoppningsvis lägger jag vantarna på en BB också snart. Får ta och skära ner på hamburgarna och sushin först bara.
 

naggge

Panerai
Grattis!
Målmedvetet av dig, känns extra bra att få hem något som man har fått slita och spara ihop till något över tid :)
 
Topp