• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!

Roffe

Panerai
2-Faktor
Då så, då var det dags. Efter min senaste och första paketöppning (https://klocksnack.se/threads/paket...storia-ja-då-jag-upptäckte-klockor-dvs.34190/) som det gått lite mer än ett år sen nu så lovade jag att det skulle komma ytterligare en. Asienturné x-antal månader med polarna + bilköp gjorde att det tog lite längre tid än vad jag egentligen hade tänkt mig.

Klockan jag nu köpt är egentligen en som jag var sugen på redan direkt efter mitt första köp men som ni vet så ändras det skadligt mycket från dag till dag vad man är sugen på. Har varit inne på allt möjligt och även PMat på ett par klockor här på K&S men varit ute för sent vilket i och för sig är skönt nu då det bl.a varit någon TH som jag bara försökt stilla mitt köpbegär med. Med andra ord så har det varken gått eller kommit något nytt i klockväg för mig det senaste året. Även denna tråd (https://klocksnack.se/threads/sucker-för-sportrolle.43030/) har uppkommit i min ambivalens.

Under året så har klockintresset och även kunskaperna ökat något så sjukt mycket, vilket jag absolut inte trodde när jag skaffade min 16570, vilket förstås är jätteroligt. Spanat lika mycket på K&S som inför förra köpet men inte riktigt dykt upp rätt objekt förrän nu. Det var på julafton, fick ett PM som löd "God jul. Sett denna? *länk*" varpå jag svarade "Detsamma. Ja, men denna *länk* är ju nästan bättre." Hade lite lagt köp på hyllan nu under julen men med ett bra pris och lite tjat från motparten i konversationen så tänkte jag att det är ju julafton, vad motiverar inte ett köp mer? En julklapp till mig själv, kan ju inte bli bättre.

Sagt och gjort så skrev jag till annonsinnehavare varpå vi bestämde f2f Stockholm men jag bor ju 2.5h därifrån enkel så tänka då att personen i konversationen kunde hjälpa mig att ta emot den och ge mig den vid senare tillfälle. Gick utmärkt och träff bestämdes den 28/12. Problemet var att jag alltså skulle gå med en köpt klocka från den 28 till den 2/1 fast att den inte skulle vara i närheten, det går ju inte tänkte jag. Kröp till min flickvän och frågade om hon inte ville följa med på en dagstur till Stockholm, väldigt tveksam till en början. Tjatade lite med väldigt starka argument så som att vi kunde ju träffa hennes kusin på en lunch efter sen äta middag med hennes far på kvällen så gav hon till sist vika. Sura miner när vi satte oss i den iskalla bilen på morgonen. När dagen passerat och vi var påväg hem vid 22-tiden så fick hon faktiskt ur sig ett litet "är faktiskt väldigt glad att vi åkte, det har varit jätteroligt och mysigt". Så allt gott slutet gott.

Hur nöjd är jag då? Ja, minst lika nöjd som förra gången. Skönt + är att den är precis nyservad så att jag själv till och med fick äran att slita loss plasten på den. Alla förstår nog euforin som infinner sig när man landat en klocka. 16570 får stanna till en början men får se hur mycket den används, men just nu känns det som en ganska skön dubbel. Nå, vad är det jag köpt då? Nedan kommer ett par iPhone-bilder!
IMG_1150.jpg
IMG_1144.jpg
IMG_1148.jpg
IMG_1146.jpg
IMG_1128.jpg


Lite tekniskt information slänger jag även in till den som är intresserad! :)

- Rolex Submariner
- P-Serie (2000)
- Ref. 16613
- Cal. 3135

Väl mött, hoppas det intresserar er!

Gott nytt år! :D (Gissa vilken klocka jag kommer bära på nyårsafton..)
 
Topp