rogart-63
Pandion
Ser äkta ut .Och visst tror jag att det är 18 k guld .Här kommer bilder på den åttakantiga Omegan. Vad tror ni, fake? Kan det verkligen vara 18k? Urverket ser ju bra ut. (batteriet tog jag ur innan bilderna togs).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser äkta ut .Och visst tror jag att det är 18 k guld .Här kommer bilder på den åttakantiga Omegan. Vad tror ni, fake? Kan det verkligen vara 18k? Urverket ser ju bra ut. (batteriet tog jag ur innan bilderna togs).
Det är möjligt. Är det någon särskild du är intresserad av kan du skicka PM.Kommer klockorna som du @aptorsken inte tänker behålla själv åka ut på Tratten igen?
Ja.Favre-leuba dressern var riktigt nice . ÄÄr det en herrklocka .
Nåt gammal gosigt av dom första quartzverken . Som ser ut att ha klarat sig från läckande batterier .Inuti Piageten! Någon som vågar sig på en värdering av denna? Var tydligen inget batteri i den.
Kool, visste inte Piaget hade gjort ett batteriverk. Tyvärr får du nog bara guldvärdet för den där om den inte fungerar. Fungerar den är den lite svårsåld men helt klart värd några kronor. Kul att den var äkta som jag misstänkte iaf!Inuti Piageten! Någon som vågar sig på en värdering av denna? Var tydligen inget batteri i den.
Känns som det skulle kunna bli farligt dyrt att skicka in en sådan där för service.Kool, visste inte Piaget hade gjort ett batteriverk. Tyvärr får du nog bara guldvärdet för den där om den inte fungerar. Fungerar den är den lite svårsåld men helt klart värd några kronor. Kul att den var äkta som jag misstänkte iaf!
På märkesservice ja. Fungerar kretsarna är det ju däremot rätt lugnt.Känns som det skulle kunna bli farligt dyrt att skicka in en sådan där för service.
Googlade på ebay precis .Ett fungerande 7P3 verk utan boettet och tavla .Gick för 4000 kr och en trasig för en 1000:-Känns som det skulle kunna bli farligt dyrt att skicka in en sådan där för service.
Kul att ni uppskattade paketöppningen! Ni får gärna ställa fler frågor eller be om fler bilder så ska jag försöka ordna det.Härlig att påsen hade så mycket godis i sig.
Jag är svag för Omega Dynamic och har inte sett den helvita urtavlan förut, fungerar verket på den?
Är det damvarianten eller herr?Kul att ni uppskattade paketöppningen! Ni får gärna ställa fler frågor eller be om fler bilder så ska jag försöka ordna det.
Verket fungerar men är i stort behov av service. Automaten hoppar igång men dör ganska fort, har inte testat den ett längre tag. Den kommer att vara till salu ifall du är intresserad.
Jag antar att det är herrur. Mäter ju hela 42mm i bredd och 37mm i höjd. Det är en rätt fet kloss.Är det damvarianten eller herr?
Nice! Pm:a bilder och pris?Jag antar att det är herrur. Mäter ju hela 42mm i bredd och 37mm i höjd. Det är en rätt fet kloss.
Jag har inte bråttom att sälja och har lite dålig koll på värdet på denna. Vet att de går ganska dyrt då denna modell är rätt udda. Men denna är ju i behov av service. Verket går, men ganska trögt. Glaset går väl att polera upp rätt skapligt, men enklast skulle vara att byta.Nice! Pm:a bilder och pris?
Hade varit en kul duo till min grå.
Lugnt!Jag har inte bråttom att sälja och har lite dålig koll på värdet på denna. Vet att de går ganska dyrt då denna modell är rätt udda. Men denna är ju i behov av service. Verket går, men ganska trögt. Glaset går väl att polera upp rätt skapligt, men enklast skulle vara att byta.
Annars tar jag gärna bud tills vidare.
Armbandet är förresten original vilket är ganska coolt! Väldigt märklig design på det hela.
Boetten har några repor, men inga större skador. En lättare polering skulle nog göra den till närmre nyskick. Tavlan ser ut att vara i strålande skick.Lugnt!
Mycket beror på tavlan och boettens skick, givetvis även verket som du nämner. Har ingen vidare koll på dessa priser längre men har du en summa i åtanke så skicka ett pm.
Tufft! Antar att bandet är rejält sunkigt efter 40år
Inuti Piageten! Någon som vågar sig på en värdering av denna? Var tydligen inget batteri i den.
Kool, hoppas du hittar länken igen.Emedan jag budade så hittade jag en likadan Piaget, i gult guld, på en brittisk auktion. Nu lyckas jag inte finna den åter, låg på utgång ~450 GBP med estimate på ~600. Ska leta lite till!
Trodde denna var en fakie!