• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd - En påse klockor.

rogart-63

Patek
Här kommer bilder på den åttakantiga Omegan. Vad tror ni, fake? Kan det verkligen vara 18k? Urverket ser ju bra ut. (batteriet tog jag ur innan bilderna togs).
IMG_0429.JPG
IMG_0430.JPG
IMG_0431.JPG
IMG_0432.JPG
Ser äkta ut .Och visst tror jag att det är 18 k guld .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kool, visste inte Piaget hade gjort ett batteriverk. Tyvärr får du nog bara guldvärdet för den där om den inte fungerar. Fungerar den är den lite svårsåld men helt klart värd några kronor. Kul att den var äkta som jag misstänkte iaf!
Känns som det skulle kunna bli farligt dyrt att skicka in en sådan där för service. :)
 

DrKlocka

Audemars
Hittar inte ens modellen av Piaget. Om någon skulle hitta mer info skulle jag vara mycket tacksam!
Jag har dock en känsla av att den fungerar. Ägaren(ägarna) av klockorna verkar ha varit mycket måna om dem.
I stort sett alla armband är mycket fina dessutom och av god kvalitet, ödla osv.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Synd att Omegan inte var i helguld men i övrigt så verkar det ju vara över förväntan? När du får en prisuppskattning på Tissot:n så kanske jag drar ett PM :)
 

Macklin

Cartier
Härlig att påsen hade så mycket godis i sig. :)
Jag är svag för Omega Dynamic och har inte sett den helvita urtavlan förut, fungerar verket på den?
 

DrKlocka

Audemars
Härlig att påsen hade så mycket godis i sig. :)
Jag är svag för Omega Dynamic och har inte sett den helvita urtavlan förut, fungerar verket på den?
Kul att ni uppskattade paketöppningen! Ni får gärna ställa fler frågor eller be om fler bilder så ska jag försöka ordna det.

Verket fungerar men är i stort behov av service. Automaten hoppar igång men dör ganska fort, har inte testat den ett längre tag. Den kommer att vara till salu ifall du är intresserad.
 

Icaras

Rolex
Kul att ni uppskattade paketöppningen! Ni får gärna ställa fler frågor eller be om fler bilder så ska jag försöka ordna det.

Verket fungerar men är i stort behov av service. Automaten hoppar igång men dör ganska fort, har inte testat den ett längre tag. Den kommer att vara till salu ifall du är intresserad.
Är det damvarianten eller herr?
 

DrKlocka

Audemars
Nice! Pm:a bilder och pris? :)
Hade varit en kul duo till min grå.
Jag har inte bråttom att sälja och har lite dålig koll på värdet på denna. Vet att de går ganska dyrt då denna modell är rätt udda. Men denna är ju i behov av service. Verket går, men ganska trögt. Glaset går väl att polera upp rätt skapligt, men enklast skulle vara att byta.
Annars tar jag gärna bud tills vidare.
Armbandet är förresten original vilket är ganska coolt! Väldigt märklig design på det hela.
 

Icaras

Rolex
Jag har inte bråttom att sälja och har lite dålig koll på värdet på denna. Vet att de går ganska dyrt då denna modell är rätt udda. Men denna är ju i behov av service. Verket går, men ganska trögt. Glaset går väl att polera upp rätt skapligt, men enklast skulle vara att byta.
Annars tar jag gärna bud tills vidare.
Armbandet är förresten original vilket är ganska coolt! Väldigt märklig design på det hela.
Lugnt! :)
Mycket beror på tavlan och boettens skick, givetvis även verket som du nämner. Har ingen vidare koll på dessa priser längre men har du en summa i åtanke så skicka ett pm.

Tufft! Antar att bandet är rejält sunkigt efter 40år;)
 

DrKlocka

Audemars
Lugnt! :)
Mycket beror på tavlan och boettens skick, givetvis även verket som du nämner. Har ingen vidare koll på dessa priser längre men har du en summa i åtanke så skicka ett pm.

Tufft! Antar att bandet är rejält sunkigt efter 40år;)
Boetten har några repor, men inga större skador. En lättare polering skulle nog göra den till närmre nyskick. Tavlan ser ut att vara i strålande skick.
Lustigt nog är det inte särskilt ofräscht! Misstänker att klockan har varit väldigt lite använd. Armbandet är helt, utan sprickor. Skall försöka rekonditionera det så gott det går, tror att det går att få till det rättså fräscht.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Inuti Piageten! Någon som vågar sig på en värdering av denna? Var tydligen inget batteri i den.
IMG_0437.JPG
IMG_0438.JPG
IMG_0439.JPG

Emedan jag budade så hittade jag en likadan Piaget, i gult guld, på en brittisk auktion. Nu lyckas jag inte finna den åter, låg på utgång ~450 GBP med estimate på ~600. Ska leta lite till!
Trodde denna var en fakie!
 

DrKlocka

Audemars
Emedan jag budade så hittade jag en likadan Piaget, i gult guld, på en brittisk auktion. Nu lyckas jag inte finna den åter, låg på utgång ~450 GBP med estimate på ~600. Ska leta lite till!
Trodde denna var en fakie!
Kool, hoppas du hittar länken igen.
Ja, jag trodde också det. Ser ju ut att vara billigt stål.
 
Topp