• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppningstråd - Secret Santa 2016

Jaaaa, paket!!! Riva riva slita riva!!!

IMG_1062.JPG

Kan inte bli skojigare, Casio baby, Casio :)

IMG_1064.JPG

IMG_1071.JPG

Stort tack till alla inblandade, hoppas alla får sina klappar. Jag skickade min de första dagarna men har ej sett paketet i tråden. Posten står inte högt i kurs hos mig...

När jag kom hem så låg det ett paket på bordet, och inte vilket paket som helst utan ett paket från Secret Santa! :)

IMG_3512.JPG

Måste ha varit oroligt snäll iår då detta fanns inuti. Ett trevligt brev, mesh till min LLD precis som jag önskat mig, och även två verktyg för lite klockmeck! :happyhappy:
IMG_3514.JPG

Och självklart en wristshot med bandet!
IMG_3529.JPG

Tack så hemskt mycket Secret Santa! God Jul på er klocksnackare! :)

IMG_6351.JPG
IMG_6352.JPG
Då kom tomten till mig också!
Tackar ödmjukast för detta urcoola vintageur med matchande gummistrap.

Detta blir min nya sommarklocka utan tvekan.

Sökt information och kom fram till att det är en Tecnic line double second men hittar inte mycket mer, nån som har mer information?

Vilka klappar detta varit, grymt!
God jul på er alla!

Då kom tomten till mig också!
Tackar ödmjukast för detta urcoola vintageur med matchande gummistrap.

Detta blir min nya sommarklocka utan tvekan.

Sökt information och kom fram till att det är en Tecnic line double second men hittar inte mycket mer, nån som har mer information?

Vilka klappar detta varit, grymt!
God jul på er alla!
Trevligt! :) Många ser ut att ha fått riktigt fina klappar i år! Själv väntar jag, som många fler, spänt på mitt paket.

Continental gjorde en hel del dykare på 70- och 80-talet. Vanligtvis var det enklare, inköpta verk som sattes in i en lättmetallsboett. Rättså snygga i designen och brukar vara prisvärda om de funkar :) Din ser ut att passa bra ut på det där bandet!

Då var det min tur.

Först mötte jag den här söta ritningen när jag hämtade paketet. :)
IMG_0274.JPG

I paketet fanns den här. Men det var tre paket av olika storlekar som låg i den. Som jag glömde fota för att jag ville bara öppna dem :D
IMG_0275.JPG

Väldigt genomtänkt av min Tomte, han gjorde sin research av vad jag har för klockor och vad jag kan behöva :) På varje paket fanns det lappar hängandes, bra skrivet tomten!!
IMG_0276.JPG

IMG_0277.JPG
IMG_0278.JPG

En omegakeps, tomten vet att röd är min favoritfärg.

En länkförkortningsverktyg, tomten vet igen att min kina verktyg gick precis sönder förra veckan.

Och två st jättesköna natos, jag ville prova regimental nato i orange och svart sedan jättelänge men hade glömt bort det. Det blev superbra!!
IMG_0279.JPG

Tack så jättemycket hemliga tomten, jag har tydligen varit snäll i år. :)

Tack till forumets egna DCV också, bra styrt mannen! @Daniel Cruz Vera

Idag var det min tur ayt få en leverans av farbror tomte.
Behövdes efter riktig skitdag
tmp_11346-IMG_20161222_185409609472256.jpg
tmp_11346-IMG_20161222_185449-1573169218.jpg

Rasslade som Lego och treåringen inombords vaknade till
tmp_11346-IMG_20161222_185648-1850432506.jpg

Tada!!
tmp_11346-IMG_20161222_185730833445954.jpg

Var en massa fina saker.
Tomten måste vara tankeläsare.
Letat efter en vintage Omega ett tag, men givit upp då ekonomin gav upp lite.
Nu är drömmen vid liv igen.
Tack så jättemycket farbror tomte!!

Inget hos mig än heller. Kan ju vara värt att veta att posten har sjukt mycket att göra och lyckas inte leverera ut post varje dag till vissa områden under juletider. Med andra ord, det är bättre att skicka flertalet dagar innan :)

Nu har jag fått mitt paket :woot:
IMG_1808.JPG

Godis!
IMG_1825.JPG

Men vänta, det ligger någon mellan!
IMG_1826.JPG

En klocka! En rysk häftig sak. Vad i hela friden är detta
IMG_1827.JPG

Och en fin pin!
IMG_1828.JPG

Tack tomten! Puss :D
En vitrysk enhandare. Luch med manuellt verk. Perfekt på semestern och andra gånger då man bara behöver veta typ på ett ungefär vad klockan är. Köpte själv en i somras :)

Helt offtopic, men jag kan inte posta på många delar av forumet som tillex Sneakerstråden.
Nån Mod som kan hjälpa mig med detta? :(

God Jul på er alla, hoppas ni som inte fått paket får era idag!

Helt offtopic, men jag kan inte posta på många delar av forumet som tillex Sneakerstråden.
Nån Mod som kan hjälpa mig med detta? :(

God Jul på er alla, hoppas ni som inte fått paket får era idag!

Det står i beskrivningen om underavdelningen "Lifestyle", att man behöver minst 50 inlägg för att delta. Så det är nog där skon klämmer.

EDIT
Fy fan.
Såg precis "...där skon klämmer". Undrar om jag bott i Göteborg i ett tidigare liv.

Senast ändrad:
Jag som är blind, ber om ursäkt för offtopic. Var på väg att beställa ett par NMD i primeknit och tänkte höra med experterna om sizing men får stå över.

Tillbaka
Topp